Leanne Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 til helgen skal jeg og barna reise med barnas båt til Danmark, når vi kommer tilbake til Oslo trenger vi en drosje som kan kjøre oss til hotellet vi skal sove på i Oslo.. Hvis jeg forhåndsbestiller en drosje og ber de ta med bilsteter til mine to barn på 1 og 3 år gjør de det? Har drosje firmaene bilseter stående som vi kan låne.. ellers kjører de vel ulovlig med barn..... Finnes det flere drosje selskap i Oslo, og hvilken er best..?? ble visst mange spørsmål her.... håper noen kan svare
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Alle taxier skal ha ett barnesete, de fleste kjører med ett sete i bagasjerommet. Noen har det ikke i bilen men alle har det tilgjengelig på sentralen. De fleste har bare pute, ikke ordentlige seter... Jeg har kjørt taxi mange ganger med barn i Oslo, stort sett med Oslo Taxi. Hvor langt skal du da? Hvis du føler deg utrygg på taxiene, kanskje det går kollektivt der du skal? Ingen vits i å ringe og bestille bil lenge i forveien om dere ikke kommer til Oslo midt i party-tiden på torsdag, fredag eller lørdag . Det er ikke gitt at de da husker på å ta med de bilstolene du bestiller er min erfaring... Jeg har alltid bestilt når jeg er klar og trenger en taxi, det kan hende jeg har måttet vente fordi taxien må hente et ekstra sete et sted, men da vet jeg ihvertfall hva jeg får når de kommer.
Nigo-san Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ville sjekket ut alle andre muligheter før jeg prøvde taxi... Min erfaring er at drosjesjåfører a) blir sure for at du har med deg småbarn b) ikke har barnesete (men det skal sies at de ofte har pute til de litt større barna) og c) nekter deg å kjøre uten barnesetet selv om du sier det er greit. Så da kommer du ingen vei Men ser jo at gjesten over har andre erfaringer, så kanskje jeg har vært litt uheldig. Uansett, går det kollektivt, er det ofte greiest!
Leanne Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 Men ser jo at gjesten over har andre erfaringer, så kanskje jeg har vært litt uheldig. Uansett, går det kollektivt, er det ofte greiest! Det er jo igrunn ikke trygt å reise kollektivt heller da, er jo ingen busser med bilseter, og bussene kan jo kjøre ut de og... Tog er vel greit, men går ikke tog dit vi skal... Jeg får ta kontakt med Oslo taxi og høre om jeg kan få bestilt med seter...
Susan Sto Helit Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Krasj med bil er mye værre enn med buss, enkelt og greit fordi bussen er større, og har mye mer å "dempe med" dersom noe skulle skje. Altså er det ikke like viktig med barnesete i buss som i bil. Dessuten er det ikke samme fart på en rutebuss som på en taxi, siden bussen stopper ofte, og taxisjåfører i Oslo kjører ekstremt aggresivt. Er det langt mellom hotell og båt? Hvis ikke ville jeg anbefalt kollektivt jeg også. Evt. går det kanskje an å gå?
Snuppelure Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 (endret) Det er ikke slik lenger at alle taxier skal ha barneseter. Nå er det valgfritt, men de skal registrere seg med en kode i sentralen om de har og hvilken type de har. Desverre er ikke denne kodingen alltid helt riktig. Jeg har reist mye med taxi med min sønn og det går på sett og vis. Det er en stor fordel å bestille bil med barnesete på forhånd. Erfaringsmessig er det ikke sikkert at bilen som kommer har riktig sete eller sete i det hele tatt. Da er det bare å sende den avgårde, ringe opp sentralen og be om en ny bil. Det betyr at du nok må regne litt ekstra tid, men ja du får drosje med barnesete. Oslo Taxi er hakket skarpere enn de andre selskapene på dette området men langt fra perfekte. God tur og kos dere! Endret 18. juni 2008 av Snuppelure
Leanne Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2008 jeg tror jeg har funnet løsningen på problemet.. jeg tar med våre bilstoler.. Ringte stena line og hørte om jeg kunne oppbevare stolene der.. Damen sa det fantes oppbevaringsbokser på kaia, men var usikker på hvor store de var men at det var av forskjellige størrelser...... Min mann skal kjøre oss til kaia, så da får vi se om vi får på plass bil stolene i en oppbevaringsboks... Da kan vi jo bare bestille en taxi når vi kommer tilbake... ellers får vi prøve å forhåndsbestille en taxi med seter....... akkurat slike dager kunne jeg tenkt meg at vi hadde to biler......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå