Gå til innhold

Altfor tynn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tia_*
Skrevet

Jeg skriver på vegne av ei venninne av meg.

Hun er altfor tynn, og klarer ikke å legge på seg. Hun spiser mye og ofte, og ofte fet mat. (Pizza og lasagne er favoritten) Hun sier heller aldri nei takk til cola eller godteri/kaker dersom sjansen byr seg.

Jeg vet ikke hva hun veier, men hun er svært tynn. Hun føler selv at hun ikke kan kle seg i hva hun vil, fordi hun ikke liker å vise fram sine tynne armer og bein. Hun får ofte kommentarer om at hun er for tynn og må spise mer, noe som sårer henne veldig.

Er det noen som vet hvordan hun kan få lagt på seg litt? Og helst litt jevnt fordelt. ;)

For øvrig er alle i familien hennes (foreldre og søsken) like tynne, og klarer heller ikke å legge på seg. Finnes det noen metoder, eller må hun bare skylde på genene og godta at hun er tynn fra naturens side?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Muskeltrening og proteiner. Dette var det eneste som hjalp for meg.

Egg i alle former er bra. Jeg kjenner en som var så desperat for å legge på seg at han drakk rått egg i melk for å få i seg protein til frokost. Men man må selvsagt ikke gå så langt.

Spis mellommåltider i form av slike energibarer som det er kommet så mange av på markedet nå. Velg dem med nøtter. Spis nøtter, rosner og bananer til mellommåltider hver dag. Samme regelen for dem som slanker seg gjelder egentlig, bare uten å kutte ned på mengden. Rent kjøtt, fullkornspasta, grovt brød, avocado, salater med pinjekjerner etc. Cortage chese til pålegg, gjerne med syltetøy for å gi smak. Frokost med havregrynsgrøt også her med Cottage chese etc.

Det handler ikke bare om å spise fet mat og sukker. Jeg legger heller ikke på meg av denne typen kosthold. Det ødelegger bare kroppens naturlige sultfølelse og gjør at jeg ender opp med å spise veldig ubalansert og skjelden. Min 5 måltider om dagen med rett mat, potein og fiber, til hvert måltid og mellommåltider er tingen. Da får kroppen tilbake sin naturlge forbrenning slik at man vil legge på seg.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Min 5 måltider om dagen med rett mat, potein og fiber, til hvert måltid og mellommåltider er tingen. Da får kroppen tilbake sin naturlge forbrenning slik at man vil legge på seg.

Vil det si at man får lavere forbrenning av å spise fem måltider om dagen og riktig mat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...