Gjest huseier Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 hei.. jeg har noe spørsmål ang drenering av hus.. vi kjøpte et hus for snart et år siden og det er ikke drenert så lurer på hva prisen er på dette? og kommer verdien av boligen til å øke da vi selger så vi tjener på og gjøre d?? vurdere og selge huset til høsten. på forhånd takk.
Gjest Dallandra Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Behøver det drenering da? Hvor gammelt er huset? Drenering rundt huset kan variere mye i pris, alt etter hvor man bor og hvem man kjenner. Alt fra 30 000 til 200 000,-. Hvis dere vurderer å selge huset allerede til høsten så tipper jeg at prisen på huset vil synke heller enn stige ettersom all vegetasjon inntil huset forsvinner og evt plen vil være skadet av gravemaskin og annet tungt kjøretøy som har vært inntil.
Gjest huseier Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Behøver det drenering da? Hvor gammelt er huset? Drenering rundt huset kan variere mye i pris, alt etter hvor man bor og hvem man kjenner. Alt fra 30 000 til 200 000,-. Hvis dere vurderer å selge huset allerede til høsten så tipper jeg at prisen på huset vil synke heller enn stige ettersom all vegetasjon inntil huset forsvinner og evt plen vil være skadet av gravemaskin og annet tungt kjøretøy som har vært inntil. huset er bygget i 74.. så den vil synke? hmm..
Gjest Dallandra Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Nei, det er selvfølgelig ikke sikkert at prisen vil synke, men hvis kjøper er ute etter en fin, ferdig og velstelt hage så...
Lourdes Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Ca. kr 1800 per meter er prisen her i distriktet.. Vi har nemlig akkurat drenert selv så sjekket litt priser. Vi gjorde det imidlertid selv og slapp unna med et sted mellom 6 og 7 tusen i materialer. Minigraver hadde vi tilgjengelig så vi slapp også den kostnaden. Årsaken til at vi drenerte var fukt i kjelleren som vi skulle innrede til boareal. Da er det litt ekstra viktig at kjelleren er tørr. Hvis man ikke har problemer med fukt trenger man vel ikke drenere? Tror ikke jeg ville drenert hvis jeg skulle selge, med mindre boligen hadde store opplagte fuktproblemer som en potensiell kjøper garantert ville reagert på. Kan skrive under på at området rundt huset blir veldig ødelagt av gravingen. Heldigvis har vi mest pukk og belegningsten akkurat rundt huset, så hos oss ble det raskt pent igjen. Tipper at plen og blomsterbedd tar litt lengre tid (men er kanskje litt rimeligere å fikse..)
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Jeg ville mye heller hatt et nylig drenert hus enn fine blomsterbedd.
Gjest Dallandra Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Jeg ville mye heller hatt et nylig drenert hus enn fine blomsterbedd. Jeg og forsåvidt, men ville du vært villig til å betale for det i form av høyere bud?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 hei.. jeg har noe spørsmål ang drenering av hus.. vi kjøpte et hus for snart et år siden og det er ikke drenert så lurer på hva prisen er på dette? og kommer verdien av boligen til å øke da vi selger så vi tjener på og gjøre d?? vurdere og selge huset til høsten. på forhånd takk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå