Gå til innhold

Egg fra frittgående høns?


Busy Lizzie

Anbefalte innlegg

Hei !

Lurer på hva slags egg dere kjøper?

Selv kjøper jeg bare økologiske egg fra frittgående høner, synes det er så forferdelig med de små burene de ellers holdes i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper bare økologiske egg. Egg fra frittgående høner (som ikke er økologiske) er ikke stort bedre enn burhønsegg, dessverre.

Ellers er jeg enig med deg, det er forkastelig hvordan burhøns har det og det går litt over min fatteevne at dette foregår daglig i Norge i stor målestokk. Flott at du bryr deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg pleier å se på utløpsdato og så tar jeg de som er "ferskest". Jeg tar gjerne økologiske egg fra frittgående høns men det er ikke et must for min del....jeg antar at det ikke er politisk korrekt å si :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Frosk

Økologisk, alltid.

(Såkalt "frittgående" er minst like ille som konvensjonell drift, økologiske høner er de eneste som har det noenlunde greit. Jeg ønsker ikke å støtte dyremishandling, så derfor: øko-egg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Har blitt ganske kresen nå, så kjøper kun økologiske egg. Så lenge jeg har økonomi til å betale mer for økologisk, så gjør jeg det gjerne. Både høns og andre dyr som lever økologisk har det mye bedre, og gir bedre egg, kjøtt osv. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er ikke helt gjennomført når det gjelder andre varer, men kjøper alltid økologiske egg. De koster ikke _så_ mye mer enn vanlige heller, og er ingen stor utgift i budsjettet vårt. Annet økologisk har vi dessverre lite utvalg av her, men vi spiser i hvert fall mye mindre kjøtt nå enn tidligere (jeg får samboern mett med omeletter og paier, hehe... dessuten spiser vi mer og mer bønner og sånt), og jeg pleier å handle med meg Stangekylling og slikt om jeg er et sted de selger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frosk
Er ikke helt gjennomført når det gjelder andre varer, men kjøper alltid økologiske egg. De koster ikke _så_ mye mer enn vanlige heller, og er ingen stor utgift i budsjettet vårt. Annet økologisk har vi dessverre lite utvalg av her, men vi spiser i hvert fall mye mindre kjøtt nå enn tidligere (jeg får samboern mett med omeletter og paier, hehe... dessuten spiser vi mer og mer bønner og sånt), og jeg pleier å handle med meg Stangekylling og slikt om jeg er et sted de selger det.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...