Gå til innhold

Angst er forbigående?

Fremhevede innlegg

Gjest lidelser
Skrevet

Jeg utviklet angst p.g.a krystallsyken, men så ble jeg kvitt av angst.

Men fikk det tilbake for par uker siden da jeg festet og drakk, så nå sliter jeg med angsten igjen. Man kan vel bli frisk hvis man jobber med det.

Men det er vel vanlig at angst er forbigående, eller har noen opplevd at angst har forsvunnet for godt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har opplevd både panikkangst og sykdomsangst. Varte i underkant av ett år, da forsvant det. Var fri for angst i ca 3 år etter dette. Nå har jeg dessverre fått det tilbake(ikke samme form for angst, men en annen). Håper og regner med at dette også forsvinner med tiden. Hva med å ta en tur til legen? De er vant til folk med psykiske problemer. Vil anbefale boken "trange rom og åpne plasser" Husker ikke helt hvem forfatterne er men..Lykke til, det er mulig å bli frisk :)

Gjest lidelser
Skrevet
Jeg har opplevd både panikkangst og sykdomsangst. Varte i underkant av ett år, da forsvant det. Var fri for angst i ca 3 år etter dette. Nå har jeg dessverre fått det tilbake(ikke samme form for angst, men en annen). Håper og regner med at dette også forsvinner med tiden. Hva med å ta en tur til legen? De er vant til folk med psykiske problemer. Vil anbefale boken "trange rom og åpne plasser" Husker ikke helt hvem forfatterne er men..Lykke til, det er mulig å bli frisk :)

Hm, begynte å lure hva legen ville ha gjort, siden jeg har gått til psykolog før med angst så sluttet jeg så ble jeg nesten frisk. Jeg fikk angstanfall etter en fest, våknet midt i natt av svetting så fikk jeg anfall..Teit, så sliter med det nå, samtidig prøver jeg å jobbe med meg selv ;) ..... Jeg vet innerst inni meg at man kan bli frisk så lenge man kan jobbe med det, så jeg tenker å begynne å trene, lese bøker og liknende slik jeg kan prøve å bli bedre igjen....

Jeg tror trening kan hjelpe en del for å få god søvn, til og med slappe av.

Merker stiv i ryggen/nakken som gjør at jeg vurderer å dra til fysioterapeut, men vet ikke om det hjelper mot angsten min..

takk for anbefaling av boken! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg skal selv til legen om en uke for disse plagene. Må bare bite i det sure eplet. Trening skal visst hjelpe godt mot angst ja, det skader ihverfall ikke å prøve, bivirkningene er vel avslappet muskulatur, bedre søvn og bedre kondisjon he, he.. Har du prøvd antidepressiva da? Er vel helst hvis angsten setter deg helt ut av spill men..Selv føler jeg at det på en måte er siste utvei, men må man så må man..spent på legebesøket mitt i neste uke :)

Gjest Gjest
Skrevet

Siden du tenker på å bruke trening mot angsten vil jeg stertk annbefale yoga. Det har en fantastisk bra effekt mot angst. Meditasjon er anntageligvis enda bedre. Både mot angst og innvaderende tanker. En rekke studier viser at begge deler har stor effekt på psyken i tillegg til å gi særegent store gevinster i forhold til immunforsvar, konsentrasjon og diverse andre ting.

Generelt vil jeg si at det å arbeide med å få en pust som går dypt, rolig og av seg selv uten din kontroll er sentralt for å dempe angst. Prøv å google breath og anxiety og se hva du finner.

Lykke Til

Gjest lidelser
Skrevet
Ja, jeg skal selv til legen om en uke for disse plagene. Må bare bite i det sure eplet. Trening skal visst hjelpe godt mot angst ja, det skader ihverfall ikke å prøve, bivirkningene er vel avslappet muskulatur, bedre søvn og bedre kondisjon he, he.. Har du prøvd antidepressiva da? Er vel helst hvis angsten setter deg helt ut av spill men..Selv føler jeg at det på en måte er siste utvei, men må man så må man..spent på legebesøket mitt i neste uke :)

Jeg vil ikke bruke medikamenter, skal bruke selvhjelp.

Jeg har vært hos legen før som henviste meg videre til terapeut, var god til hjelp og jeg husker selv fra timene hvordan jeg skal bruke selvhjelp ;)

Hvis det blir bare verre så får jeg oppsøke legen igjen, ellers akkurat nå tenker jeg å trene igjen og være sosial. Så får jeg se hva som skjer ;)

Jeg er ikke redd for noe dritt men teite den som overtar, er nok bare redd at jeg får anfall igjen, det får jeg jobbe med. Trening og pusteøvelser, så skal nok gå greit og tenk positiv!! ;)

Gjest lidelser
Skrevet
Siden du tenker på å bruke trening mot angsten vil jeg stertk annbefale yoga. Det har en fantastisk bra effekt mot angst. Meditasjon er anntageligvis enda bedre. Både mot angst og innvaderende tanker. En rekke studier viser at begge deler har stor effekt på psyken i tillegg til å gi særegent store gevinster i forhold til immunforsvar, konsentrasjon og diverse andre ting.

Generelt vil jeg si at det å arbeide med å få en pust som går dypt, rolig og av seg selv uten din kontroll er sentralt for å dempe angst. Prøv å google breath og anxiety og se hva du finner.

Lykke Til

Tusen takk! ;) .....

Har vurdert å melde meg inn på et treningssenter, er vel verdt det enn å stappe inn medisiner! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...