Gå til innhold

Prevensjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sissel_*
Skrevet

Har prøvd et utall av p-piller og minipiller, men enten blir blødningene uregelmessige eller så blir jeg konstant hormonell... Sikkert flere med meg som har opplevd det!

Har begynt å lure på å prøve kobberspiral for å slippe unna hormonene som jeg har brukt i så mange år. Noen som har positive eller negative erfaringer med den? Er det veldig vondt å få den satt inn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg hadde også problemer med forskjellige merker p-piller og ønsket spiral.

fikk vite av gynekolog at en hormonspiral har hormoner tilsvarende hormonene i et bestemt merke p-piller. (husker ikke hvilket). fikk prøve dette i en perioden før jeg satte inn en hormonspiral.

hør om du kan teste ut p-piller som inneholder samme hormoner somhormonspiral. mulig at du tåler disse.

har ingen erfaring med kobber, da jeg fikk anbefalt hormon av gynekolog.

om det gjør vont eller ikke å sette den inn kan avhenge av om du har født barn eller ikke. jeg har født, så jeg kjente nesten ingen ting.

lykke til med valdet :)

Skrevet

Jeg har prøvd det aller meste, og som deg hatt dårlig erfaring med absolutt alt. Desverre gav kobberspiralen med konstante småblødninger hver eneste dag i over et halvt år. Da valgte jeg å ta den bort. Men det var verdt forsøket.

Nå bruker jeg Pearly.

Gjest Gjest_Sissel_*
Skrevet
Nå bruker jeg Pearly.

Hva er Pearly??

Skrevet (endret)

Sykluscomputer. Du kan lese mer her: www.pfc.no

Edit: Kjøpte brukt på finn.no. ;)

Endret av Saeria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...