Gå til innhold

Forstørret livmor


Eowyn

Anbefalte innlegg

Er det noen ulemper med det? Fikk konstatert av legen min at den er forstørret, men han sa liksom ikke noe mer om det...Så jeg lurer på om det er flere som har det? Jeg har lagt merke til at jeg har smerteri nedre del av magen på hø.side, spesielt når jeg ligger på rygg...

Men hvis det hadde vært farlig, så hadde nok legen sagt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Forstørret livmor er nesten alltid muskelknuter eller graviditet. Ta en test? Ring legen som undersøkte deg du, så slipper du å beskymre deg! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig med forstørret livmor i seg selv. Men årsaken til at den er forstørret kan være så ymse.

Muskelknuter er nevnt - de kan hindre deg i å bli gravid fx.

I tillegg kan det være veldig ubehagelig etter som de vokser.

Du bør nok absolutt få undersøkt slike ting, så det kan gjøres noe med det før det er for sent, eller at man må gjøre større inngrep enn en lap fx.

Hvis det skal og kan og må gjøres noe med.

Jeg ville uansett ikke gitt meg før jeg visste hva dette var. I dag. Når jeg vet det jeg nå vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eowyn i.i.

Jeg synes bare det var rart at ikke legen nevnte noe i forbindelsemed det da jeg var til han...Han bare sa at den var forstørret, ikke noe mer. Jeg tror jeg tar en telefon til han imorgen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny time av legen min idag...Var til vikarlege sist, så jeg tok en telefon til fastlegen min idag. Han sa at han også ville undersøke meg, og det føles litt betryggende. Da blir det jo dobbeltsjekket! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra, Eowyn!

Jeg har nemlig erfart at mistanker av og til bør tas tak i - sånn at man slipper å sitte flere år etterpå og forbanne den legen som sa at vi skulle se det an - uten å legge noe mer i det. Nå har vi sett det an. Og det er ikke spesielt hyggelig - for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Tusenfryd, det hørtes leit ut!! Og jeg er helt enig med deg, ting bør tas tak i med engang, ikke se det an...Det verste jeg hører er f.eks. en lege som sier "vi ser det an"....Da kan man jo begynne å lure....

Håper det går bra med deg iallefall!!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sier at alt ser ut som det er i skjønneste orden, og jeg har ingenting å bekymre meg for!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert å høre, Eowyn! Da var det heldigvis ikke noe å grue for :D :hoppe:

Glad på dine vegne vennen :)

Klem, Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så bra Eowyn! Hyggelig å høre! :D :blunke:

PS: Det er meg som skrev det første svaret til deg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EOwyn i.i.

Jeg er letta nå ja. Grudde meg nok mer enn jeg trengte! :blunke:

Takk for koselige meldinger Gjest og Diva. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

Da bare følger du selv me dom det tar av - eller blir fulgt med av legen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen ville ha meg tilbake på kontroll om ca.3 måneder. Så jeg blir fulgt opp, det er kjekt å vite. Han var flink, rolig og behagelig og det fikk meg til å roe meg helt ned. Var nok ganske på randen da jeg kom dit etter å ha pratet med han i telefonen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er da ikke hysteriske kjerringer! Hadde det ikke vært for dere, så ville jeg ikke tatt kontakt med legen, => jeg hadde gått å bekymret meg. Så jeg takker for hjelpen jeg, Tusenfryd! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Ser det er lenge siden denne posten ble skrevet.. Var du på ny oppfølging, TS? Jeg var på GU i dag, og han sa altså at jeg hadde forstørret livmor. Men aner ikke hva dette innebærer, og det var så masse andre prøver at jeg glemte å spørre. Fikk du noe svar på hvorfor din var forstørret, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...