Gjest Gjest_mina_* Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er så og si aldri syk. en ang hvert skuddår, så og si. Sist gang nå, var i begynnelsen av april. Jeg fikk hjernehinnebetennelse ( virusversjon - ikke den farlige ), og ble sykemeldt en stund etterpå for å komme til hektene igjen. Følte meg frisk og rask i midten av mai, og har ikke tenkt er over sykdom og slikt etterpå. Jeg ble sendt til CT når jeg ble lagt inn, for å avkrefte av det var noe guffeluff i hodet - de fant igenting, og alt såg helt fint ut for 7 uker siden. De siste 3-4 dagene, har jeg fått vondt i hodet. Det gjør vondt i det samme området hele tiden; høyt oppe på høyre side og litt fremover. smerten er ikke konstant, men kommer og går alt ettersom. Jeg har også blitt litt småkvlam nå hodepinen kommer. Før denne hodepinen dukket opp, har jeg i den siste uken hatt svimmelhet når jeg ligger og skal sove, eller bare ligger og snakker. Hodepinen dukker opp ganske umiddelbart når jeg står opp, og forsvinner så etter en stund ( 30-90 minutter ), før den dukker opp igjen et par ganger i løpet av dagen/kvelden. Det hele irriterer meg litt, fordi jeg aldri er syk, og har ikke lyst til å bli bekymret/paranoid og løpe til legen for "ingenting" heller. Er det noen som kjenner seg igjen i disse "syptomene" eller på annen måte kan fortelle meg hva dette kan være for noe?? Jeg har bestemt meg for å gi det noen uker, og se om det gir seg, før jeg så mye som vurderer å gå til legen. Takk for svar - jeg setter veldig pris på det!! PS!! Det er ikke migrene; det har jeg aldri hatt, og det er heller ingen historikk på denslags i familien
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Jeg vet det sikkert er det smarteste, men pga at jeg har vært litt til lege siden hjernehinnebet. er jeg redd for å bli sett på som "sykelig",svak og kanskje til og med som en hypokonder???!! Andre som har hatt samme plagene? - Hva var det isåfall dere "hadde", og forsvant det av seg selv??
Ethereal Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Gå til legen du! Tull og tøys at du skal bli sett på som hypokonder. Dette kan jo være alt fra at du trenger briller til ettervirkninger av sykdommen, eller rett og slett stress. Uansett er det ikke godt å gå rundt og ha vondt i hodet. Du kan jo eventuelt gå ut uka. Hvis det ikke har gitt seg innen da, ville jeg bestilt legetime
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Jeg er så og si aldri syk. en ang hvert skuddår, så og si. Sist gang nå, var i begynnelsen av april. Jeg fikk hjernehinnebetennelse ( virusversjon - ikke den farlige ), og ble sykemeldt en stund etterpå for å komme til hektene igjen. Følte meg frisk og rask i midten av mai, og har ikke tenkt er over sykdom og slikt etterpå. Jeg ble sendt til CT når jeg ble lagt inn, for å avkrefte av det var noe guffeluff i hodet - de fant igenting, og alt såg helt fint ut for 7 uker siden. De siste 3-4 dagene, har jeg fått vondt i hodet. Det gjør vondt i det samme området hele tiden; høyt oppe på høyre side og litt fremover. smerten er ikke konstant, men kommer og går alt ettersom. Jeg har også blitt litt småkvlam nå hodepinen kommer. Før denne hodepinen dukket opp, har jeg i den siste uken hatt svimmelhet når jeg ligger og skal sove, eller bare ligger og snakker. Hodepinen dukker opp ganske umiddelbart når jeg står opp, og forsvinner så etter en stund ( 30-90 minutter ), før den dukker opp igjen et par ganger i løpet av dagen/kvelden. Det hele irriterer meg litt, fordi jeg aldri er syk, og har ikke lyst til å bli bekymret/paranoid og løpe til legen for "ingenting" heller. Er det noen som kjenner seg igjen i disse "syptomene" eller på annen måte kan fortelle meg hva dette kan være for noe?? Jeg har bestemt meg for å gi det noen uker, og se om det gir seg, før jeg så mye som vurderer å gå til legen. Takk for svar - jeg setter veldig pris på det!! PS!! Det er ikke migrene; det har jeg aldri hatt, og det er heller ingen historikk på denslags i familien Hørtes nesten ut som dette kunne være meg? Hadde selv virus-hjernehinnebetennelse for 6 uker siden, og er fortsatt ikke bra. Har daglig hodepine, svimmelhet, redusert kapasitet, trenger å sove mere eller ligge nedpå - også på dagtid, lette temperatursvinginger. Hodepinen forsvinner når jeg slapper av og legger meg nedpå, svimmelheten kommer mest når jeg blir sliten. Har fått beskjed om at det er kroppen som fortsatt er påvirket av virusinfeksjonen, og at dette kan ta uker. Men er du usikker, så ta en telefon til legen din? Hodet ditt kan du ikke få reservedel til, vet du, så ta vare på det...
Gjest Gjest charlotte Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 eg har fått diagnosen postviralt tretthetssyndrom/ME etter en kraftig virussykdom sm dei aldri klarte å finne utav. det starta på akkurat samme måte som du beskrive. forferdelig vondt i hode konstant i 3 uker. med noken pause. men d va like ille når eg sto opp om morningen som det var da eg la meg. va plaga med svimmelhet, alt gikk rundt. ditta va første stadiet på ett mareritt. du bør kontakte lege og følge med på om det er noke som forverra seg, om du blir veldig trøtt eller får problem med mage/ halsbrann/ magesår. når du har hatt hjernehinnebetennelse, kan det lett gå over til ett utbrendtsyndrom. ikkje for å skremme deg altså! lykke til:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå