Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har nemlig hørt om begge deler! Noen som vet? Kan det være ulikt avhengig av hvor i landet man er?
Gjest Tigress Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Det eg fekk vite då eg fekk mine dratt ut var at det blei dekka dersom ein måtte operere for å få dei ut. Eg har difor betalt for å trekkje to, medan dei to dei måtte grave ut fekk eg dekka rekninga for frå trygdekontoret.
Gjest Pupsilure Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Jeg fikk det gratis, men opererte. Mulig jeg var under 18 eller hva som er grensen også, husker ikke helt når det var
Trampe Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg betalte full pris for å få trukket ei, men måtte betale egenandel da jeg fikk operert ut to visdomstenner. Det er noen år siden nå, så jeg husker ikke helt hva den var på, men det var billigere enn å få trukket tanna.
Gjest Tigress Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Eg var over 18 då eg opererte ut mine. Det muleg eg betalte noko sjølv, men som sagt blei det meste dekka. Eg trur kan hende det eg betalte var ekstra lite sidan eg gjorde det før eg var 20, og i kommunen min var det ekstra billig dei første to åra etter at ein var 18. Dei to siste venta eg med til dei kom ut sjølv, og då betalte eg sjølv. Det kosta heile 250,- men eg fekk det gjort av studentar på tannlegeskulen i Oslo.
Trampe Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg var 21 eller 22, og sto på venteliste for å få det gjort på sykehuset. Men det var to års ventetid, og i mellomtida knakk den ene visdomstanna, så jeg gikk privat for å få den ut. Det var sikkert derfor jeg måtte betale en del for å få det gjort. Husker godt at jeg fikk operert ut ei tann den dagen mannen min hadde utdrikningslag. Der lå jeg hjemme, full av dop og sløv som bare det, og bekymra meg for han som skulle hoppe utfor fjell og kjøre speedbåt.
Bokormen Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 (endret) Under 18 år: Gratis uansett 19 og 20åringer: Betaler kun 25 % om det gjøres offentlig (dvs på offentlige tannklinikker eller henvist til sykehus) 21 år og oppover (for friske, voksne personer, egne regler for psykisk utviklingshemmede, personer i institusjon osv): Må betale full pris ved trekking, kun egenandel (som forsåvidt kan være ganske stor privat, særlig hos spesialister) ved operasjon. Om en visdomstann trekkes i forbindelse med at en annen opereres ut på sykehus, er prisen lavere. Endret 16. juni 2008 av Bokormen
Ida* Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Jeg trakk alle mine fire da jeg var 26/27 år. Gjorde dette hos kjevekirurg på en offentlig poliklinikk, betalte bare egenandel.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har betalt flere tusen kroner for å få mine fire visdomstenner ut hos tannlegen min. Sukk.... Så mye penger for så mye smerte...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå