Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å si det enkelt: Jeg føler meg gravid, tok en graviditetstest men den viste svak negativ. Siden dere sier at svak positiv betyr positiv, bør jeg da se på svak negativ som negativ eller ta en ny?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tnita
Skrevet

Hvordan kan den vise svakt negativ, er det Clearblue du har brukt? Iallefall med Clearblue er det sånn at om den viser svak loddrett strek (slik at det nesten blir kryss) så er den positiv. Kanskje du skal prøve å ta enda en test?

Gjest Gjest_Stinemaa_*
Skrevet

Hvis den viser svak negativ ( altså svak loddrett strek ) hvordan kan det "nesten utgjøre et kryss" da?? bare lurer jeg altså.. for jeg fikk også en svaaak loddrett strek med Clearblue for et par dager siden...

Hvordan kan den vise svakt negativ, er det Clearblue du har brukt? Iallefall med Clearblue er det sånn at om den viser svak loddrett strek (slik at det nesten blir kryss) så er den positiv. Kanskje du skal prøve å ta enda en test?
Skrevet

Kommer det ikke opp en kontroll strek som viser om testen er tatt riktig da?

Skrevet

Jeg er også usikker på hva du mener med "svak negativ". Og hva slags test har du tatt?

De testene jeg kjenner til har en strek som kan være sterk eller svak, som bare viser dersom testen er positiv. Er ikke denne streken tilstede, er testen negativ. Dette enten det skal danne et kryss, eller at det skal være to blå (eller rosa) streker ved siden av hverandre. Hvor sterk den andre streken er vil vel kunne variere, men er det kontrollstreken du tenker på, eller?

Litt mer forklaring om hva du mener med "svakt negativ" hadde nok gjort det lettere å svar, dessuten, hvor i sykusen din er du?

Gjest Gjest_Stinemaa_*
Skrevet

Jeg også fikk en svaksvak strek. Det var ikke kontrollstreken, men der hvor det enten skal være en strek eller kryss. Hva betyr dette?+ jeg venter mens ida, ikke fått den, men har lyselyse rosa dråper i papiret på do.. men når jeg tok testen så var det 4 dager før påventet mens... Hmm .. Hva mener du Malama?

quote name='Malama' date='16.06.2008 (12:47) ' post='5706608']

Jeg er også usikker på hva du mener med "svak negativ". Og hva slags test har du tatt?

De testene jeg kjenner til har en strek som kan være sterk eller svak, som bare viser dersom testen er positiv. Er ikke denne streken tilstede, er testen negativ. Dette enten det skal danne et kryss, eller at det skal være to blå (eller rosa) streker ved siden av hverandre. Hvor sterk den andre streken er vil vel kunne variere, men er det kontrollstreken du tenker på, eller?

Litt mer forklaring om hva du mener med "svakt negativ" hadde nok gjort det lettere å svar, dessuten, hvor i sykusen din er du?

Skrevet

Dersom det er den streken som skal komme for positiv test det er snakk om, og den er der (svak, men i rett farge (altså lyseblå eller lyserosa, avhengig av testtype, ikke en grå "skyggestrek") så er det en strek, og altså en (svakt) positiv test.

4 dager før ventet mens er det ikke annet å vente enn en meeeget svak test, anbefaler deg rett og slett å ta en ny test, med mindre mensen setter inn da. Noen opplever små dråper på papiret selv om de er gravide, så om mensen ikke kommer skikkelig, ta en ny test, gjerne med morgenurin i morgen.

(tok svaaake tester de siste par dagene før ventet mens jeg også. Tok en digital test den dagen mensen var ventet. Digital test koster litt mer, men overlater ingenting til tolkning og tvil. På min sto det klart og tydelig "Gravid")

Gjest Gjest_Stinemaa_*
Skrevet

Okei.. men hvis jeg kjøper test og tar den etterpå i dag?? er den til å stole på da?? hehe... Eller om jeg kjøper to, og tar en etterpå, og en med morgenurin.. er så spent skjønner du!!

Dersom det er den streken som skal komme for positiv test det er snakk om, og den er der (svak, men i rett farge (altså lyseblå eller lyserosa, avhengig av testtype, ikke en grå "skyggestrek") så er det en strek, og altså en (svakt) positiv test.

4 dager før ventet mens er det ikke annet å vente enn en meeeget svak test, anbefaler deg rett og slett å ta en ny test, med mindre mensen setter inn da. Noen opplever små dråper på papiret selv om de er gravide, så om mensen ikke kommer skikkelig, ta en ny test, gjerne med morgenurin i morgen.

(tok svaaake tester de siste par dagene før ventet mens jeg også. Tok en digital test den dagen mensen var ventet. Digital test koster litt mer, men overlater ingenting til tolkning og tvil. På min sto det klart og tydelig "Gravid")

Skrevet

Det var en clearblue ja. Kryss er positiv, strek er negativ..men jeg fikk en merkelig svak negativ strek. Har ikke fått noe sånt før..Sluttet på p-pillene for en måned siden. Skulle nettopp hatt mensen, men antar at hormonene stanset den.

Skrevet

hmm..når jeg tenker meg om så fikk jeg ingen kontrollstrek heller. Hva kan jeg ha gjort feil da? Tissa der jeg skulle og venta de minuttene som det stod at jeg skulle vente.

Skrevet

Om du ikke fikk en kontrollstrek har du ikke fått et gyldig testresultat, så da burde du ta en ny ja.

Men når det er sagt, som du sier, hormonene... Når du nylig har sluttetpå p-piller kan du ikke nødvendigvis forvente å få mens når du ellers ville ventet den. Alt fra at den kommer eksakt den dagen den ellers ville kommet, til at den ikke kommer på mange, mange måneder, og trenger piller fra legen for å få den i det hele tatt. For de fleste tar det 3-6 måneder før syklusen har stabilisert seg.

Skrevet

Jepp. Blir ikke så lett å ta test etter forventet mens da. Jeg har ikke hatt noe stabil mens siden jeg var 17 år (21 år nå). Har hoppet over mesteparten av gangene. Var gravid ifjor men det endte i en SA.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok en clearblue test, og fikk opp en svak strek. Tenkte "negativ". Så gikk det to dager og fortsatt ingen mens. Kjøpte annen type, jeg er gravid. Fikk da resultatet "svak positiv" fordi tidlig ennå.

Har forøvrig svært svært dårlig erfaring med clearblue!

De på apoteket sier også at de har klager på clearblue, men aldri på andre merker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...