Gå til innhold

A-creme i ansiktet - går det greit?


Fun Light

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et lass med A-kremer siden det var tilbud her en gang. I ettertid fikk jeg mange reaksjoner fra folk som også hadde sånn, men som brukte den til alt mulig annet enn til ansiktet.. Barnerumer, albuer og diverse.

Blir den for fet for ansiktet siden det er mer sensitiv hud der?

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt et lass med A-kremer siden det var tilbud her en gang. I ettertid fikk jeg mange reaksjoner fra folk som også hadde sånn, men som brukte den til alt mulig annet enn til ansiktet.. Barnerumer, albuer og diverse.

Blir den for fet for ansiktet siden det er mer sensitiv hud der?

:tristbla:

Det kommer vel kanskje an på hudtypen din, men jeg brukte den i et par år helt til jeg begynte å få kviser (pga. p-piller). Da gikk jeg til hudpleier og kjøpte en krem der, og hun anbefalte absolutt ikke å bruke A-creme i ansiktet. Men det fungerte veldig fint for meg de to åra jeg brukte den, så det er vel bare å prøve. Jeg hadde forresten veldig tørr hud, og syntes den var fin. Den er kanskje i feteste laget på varme sommerdager, da vil du kanskje føle at du bare "svetter den av"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr hud og bruker den om vinteren. Hvis huden føles kjempetørr om sommeren så bruker jeg den som nattkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel kanskje an på hudtypen din, men jeg brukte den i et par år helt til jeg begynte å få kviser (pga. p-piller). Da gikk jeg til hudpleier og kjøpte en krem der, og hun anbefalte absolutt ikke å bruke A-creme i ansiktet. Men det fungerte veldig fint for meg de to åra jeg brukte den, så det er vel bare å prøve. Jeg hadde forresten veldig tørr hud, og syntes den var fin. Den er kanskje i feteste laget på varme sommerdager, da vil du kanskje føle at du bare "svetter den av"...

Sa hun noe om hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lacuna
Sa hun noe om hvorfor?

Muligens fordi hun ville selge noe mer fancy og dyrt? Så lenge du merker at det fungerer for deg og huden din, kan du nok trygt fortsette. Huden min kan i hvertfall ikke lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den inneholder så vidt jeg vet ingenting som ikke bør brukes i ansiktet, men den er veldig fet så har du tendens til fet/uren/kombinert hud ville jeg ikke brukt den. Har du tørr hud riktignok kan den absolutt funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker A-creme i ansiktet både morgen og kveld, og har gjort det i laaang tid. Jeg har helt normal hud, verken tørr eller fet. Og for meg funker A-creme helt SUPERT!

Jeg må si jeg mistenker hudpleiere for å anbefale andre kremer, kun for å selge en dyr krem. Jeg har lest at hudleger anbefaler A-creme, og jeg stoler mer på dem enn på hudpleiere (no offence, Hilly.. :sjenert: )

Kjæresten min bruker forresten også A-creme, så manne-hud liker tydeligvis også denne kremen!! :)

Endret av cypress
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjærestes stakkars tørre ansikt elsker og denne kremen. Og som det ble sagt tidligere, huden kan ikke lese, så om det funker, hvorfor ikke bruke den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa hun noe om hvorfor?

Fordi kremen visstnok inneholder lanolin (et fettstoff som kommer fra saueull) og det tetter igjen porene. Dette står det om lanolin på www.trollcompany.no: "Lanolin er et fettstoff som tetter porene i ullen og hindrer opptak av fuktighet og luftgjennomstrømming." Da tetter det kanskje igjen porene i huden også?

Men jeg merket ikke noe til at porene mine ble tettet igjen av denne kremen, og som dere sier: "huden kan jo ikke lese".

Min konklusjon blir vel å bruke noe annet dersom man er plaget med kviser, men ellers er det bare å smøre på! :)

Les mer om a-creme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det står ikke i innholdsfortegnelsen at A-creme inneholder lanolin (dessuten er det visstnok forskjell på kunstig framstilt og naturlig lanolin). Jeg begynte å bruke A-creme i vinter pga tørr hud/tørre flekker, og bruker den fortsatt. Den kan nok være i kraftigste laget på hud som har lett for å bli blank og fet, spesielt nå om sommeren, men jeg får i hvert fall ikke urenheter eller for blank hud av den, men så er jeg ca 30 da. Problemet med tørre flekker holdes også i sjakk for meg.

Jeg synes A-creme er et bra produkt som absolutt fortjener en sjanse - og det inneholder færre skadelige stoffer enn de fleste hudpleieprodukter (også de som selges i salonger) som gjerne inneholder tungt nedbrytbare parabener (denne inneholder bare metylparaben som er lett nedbrytbart og antagelig ikke lagres i kroppen), allergifremkallende parfymestoffer etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normal hud med tørre flekker. Bruker a-krem som nattkrem siden den blir alt for fet på dagen under foundation. Våkner opp med babymyk hud uten tørre partier :D Verdt å prøve hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Må bare kommentere denne tråden. Min mor kjøpte denne a-creme for noen dager siden. Jeg plages av eksem i ansiktet, knusktørr hud, og på toppen av det hele; i det siste hudormer.

Med skepsis og skadefryd for å ha funnet enda en krem å hakke på, prøvde jeg kremen. Både om kvelden og om morgenen. Lot den trekke godt inn før jeg evt sminket meg. (Hvis ikke, flaker foundationen seg sammen, likeså pudderet. Har du dårlig tid, bruk hårføner. Bare ikke bruk så varm luft at du griller ansiktet)

Positive funn: etter to dager, morgen og kveld: ansiktshuden er silkemyk og glatt, den intense eksemen og flassingen har roet seg (er der enda, men dette er etter to(!) dager) og NADA kviser! De jeg hadde, bare forsvant. Hudormene er redusert med 30 %. Så jeg er kjempefornøyd med hva denne kremen har utrettet på de to dagene!

Anbefales for de som har tørr hud og plages med at huden er "raspete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

De hadde en bra dokumentar om diverse dyre rynkekremer osv på tv for en tid tilbake.

Da viste det seg at kremer med A-vitamin var blant de få som i det hele tatt hadde noen dokumentert effekt.

Litt på siden, men ganske interessant likevel. Det viser jo at de gir godt med fukt og faktisk forebygger rynker. Så lenge man ikke får noen tydelige hudproblemer som kviser, ser jeg ingen grunn til at man ikke skal bruke A-creme i ansiktet. Selv er den for fet for meg, men vil tro den er det perfekte valg for de med tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr hud, og den fungerer kjempegodt på meg. Akkurat passe feit og fikk ingen irritasjoner som kviser, uren hud o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kombinert hud og må være forsiktig med fete kremer, men har brukt a-creme i perioder (kalde vintre) for å få tilbake fuktigheten i huden.

Men; bruker jeg den for lenge vil jeg få tette porer og etterhvert kviser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg har kjøpt et lass med A-kremer siden det var tilbud her en gang. I ettertid fikk jeg mange reaksjoner fra folk som også hadde sånn, men som brukte den til alt mulig annet enn til ansiktet.. Barnerumer, albuer og diverse.

Blir den for fet for ansiktet siden det er mer sensitiv hud der?

:tristbla:

Endret av skazy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke i innholdsfortegnelsen at A-creme inneholder lanolin (dessuten er det visstnok forskjell på kunstig framstilt og naturlig lanolin). Jeg begynte å bruke A-creme i vinter pga tørr hud/tørre flekker, og bruker den fortsatt. Den kan nok være i kraftigste laget på hud som har lett for å bli blank og fet, spesielt nå om sommeren, men jeg får i hvert fall ikke urenheter eller for blank hud av den, men så er jeg ca 30 da. Problemet med tørre flekker holdes også i sjakk for meg.

Jeg synes A-creme er et bra produkt som absolutt fortjener en sjanse - og det inneholder færre skadelige stoffer enn de fleste hudpleieprodukter (også de som selges i salonger) som gjerne inneholder tungt nedbrytbare parabener (denne inneholder bare metylparaben som er lett nedbrytbart og antagelig ikke lagres i kroppen), allergifremkallende parfymestoffer etc...

A-creme inneholder både parabener og triethanolamine.

Ingen av disse stoffene er å anbefale å smøre på huden sin.

http://www.eco-friendly-digest.com/triethanolamine.html

Triethanolamine er giftig!

Og Forbrukerrådet advarer og ønsker å forby a-creme.

Anonymous poster hash: 0d1e4...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...