Gå til innhold

Hva skal jeg ha på meg?


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup til helgen, og har ingen anelse om hva jeg skal ha på meg!

Er det noen som har noen tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stod ikke noe dresskode i invitajonen, så er derfor jeg er usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg skal gifte meg selv i sommer, men når jeg ser så mange fine penkjoler rundt omkring, er det nesten så jeg heller ønsker jeg var gjest. :ler:

Jeg syns de har hatt en del fint på Oasis i det siste. Vet ikke hva du skal legge i det, men der koster vel kjolene rundt 1000,- Hvis det ikke står dresskode, vil jeg tro det ikke er galla, siden de nok ville sagt det. Så jeg ville sikkert valgt noe knelangt eller til midt på leggen, pent og i en lys farge, så det blir litt sommerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

Skal sjekke ut noen butikker i morgen, så håper jeg finner noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Så lenge antrekket ikke er helsort eller hvitt (eller alt for utfordrende, etter min mening!) er det vel greit. :)

Jeg skal ha en helsi mørk lilla kjole med hvit bollero over, i de bryllupene jeg skal være gjest i. Kjøpt på Neste Stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

Dessverre er jeg ikke kjent i Bergen. Men etter et kjapt søk ser jeg at det er en Coast-butikk i Strandgaten (13-15). Her har de mange fine kjoler. Se denne nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Heidi_*
Det stod ikke noe dresskode i invitajonen, så er derfor jeg er usikker!

Jeg ville ha sjekket med brudeparet hva dresskoden var. Aldri kult å komme enten for pyntet eller for lite pyntet i bryllup.

Jeg kom for pyntet en gang det sto mørk dress. Hadde egentlig en enkel ganske lang kjole men hadde satt opp håret ganske kunstferdig og hadde pyntet matchende tilbehør til og siden bruden også hadde en enkel lang kjole (ikke brudekjole) og ikke hadde ordnet håret noe særlig følte jeg meg finere enn bruden. Men heldigvis var jeg ikke alene om det, det var et par av oss som hadde pyntet oss som et bryllup hvor mørk dress var dresskoden. Noen hadde ikke pyntet seg noe særlig i det hele tatt (topp og hvit bukse på ei dame og en mann i lys sommerdress uten slips) så kanskje de følte seg litt utenfor også.

Så etter det har jeg alltid hørt med bruden eller nær familie nærmere ang. dresskoden for å slippe å føle meg feil antrukket. Evt. med andre som skal i samme bryllup.

Det har jo med ditt ve og vel som gjest også. Det blir jo ikke noen kul dag hvis man tenker på antrekket sitt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er festantrekk og benyttast ofte i bryllaup.

Derfor er jeg glad jeg har bunad, trenger ikke tenke på å kjøpe kjole og stresse med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lys knelang kjole passer veldig fint i sommebryllup synes jeg. Husk ogsaa noe aa ha over skuldrene om det er kirkebryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å finne meg en kjole idag.

Kjøpt på Føyd i Åsane.

Kjolen er pyntet nok til bryllup, men ogsåkan gå med den i hverdagen også, så er fornøyd med kjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...