Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hender det at du kjøper ting du ikke hadde planlagt at du skulle ha? Har du handleliste når du skal handle? Handler du vanligvis mye eller lite?
Gjest Zia Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Vanligvis når vi er i butikken, passer vi på å kjøpe ting vi mangler, som melk, smør, dopapir, osv. Grønnsaker, fisk og kjøtt kjøper vi derimot etter hva som ser bra ut den dagen, eller fordi det er på tilbud. Vi handler så å si hver dag, og handler derfor forholdsvis lite hver gang. Svaret er derfor: ja, ja, lite.
Gjest Eurydike Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Vi handler som regel én gang (eller to) i uken, med detaljert liste, som følges nærmest slavisk. Med andre ord: Nei, ja, mye.
Malin23 Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Har med handleliste, men kjøper som regel mye mer. Så mye som frister på butikken hehe:-)
Gjest Grafica Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Glemmer alltid å skrive handleliste, men det blir som regel middag, og ting vi vet vi trenger (brød, pålegg, dopapir, melk, te, kaffe). Nå for tida plukker vi gjerne med en isboks eller lignende i tillegg... Eksamen >.<
Gjest majda Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Jeg skriver liste for å være sikker på hva jeg skal handle, går gjennom innholdet i kjøleskap, fryser og skap. Stort sett klarer jeg å holde meg til listen men av og til hender det nok at det blir litt ekstra. Min mann derimot bruker ikke liste og sjekker heller aldri hva vi trenger, handler etter innfallsmetoden og hva han har lyst på.
Malama Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Når JEG handler har jeg somregel ei liste, enten den finnes på papir eller i hodet (hvor jeg glatt teller på fingrene, jeg vet jeg skal ha 5 ting, så da ramser jeg dem opp og sjekker i butikken) Men noen ganger er et punkt på lista "middag", så får vi se hva jeg finner... Og det hender nok ikke helt uvanlig at jeg kommer på litt mer det hadde vært greit å ha i hus mens jeg er der, og plukker med meg det også. Når mannen handler, er det komplett uten liste, og det havner med mye rart han ikke hadde behøvd å kjøpe, av mer usunne ting. Storhandel tar vi somregel sammen, som da består av at jeg har ei liste over hva vi i alle fall må ha, og han finner litt av hvert annet i tillegg. Småhandel gjør jeg ofte alene (ettersom jeg jobber kortere dager enn ham for tida, så plukker jeg opp det vi mangler på vei hjem fra jobb, så er vi klar til å lage middag når han kommer hjem.) Svarene blir vel: Ja, ja, noen ganger mye, noen ganger lite.
Arkana Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Vi gjør ukeshandel, og listen er detaljert og følges, så vi handler ganske mye. Hender jo det dukker opp noe jeg vil prøve eller bare får lyst på likevel.
Gjest Infralove Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Ugh, eg gidd sjeldan lage liste. Tar det på hukommelsen. Kjøper det eg trur eg treng.
Gjest Gjest_sussi_* Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 Har alltid handleliste over ting vi virkelig trenger (så jeg ikke skal glemme noe), og så plukker jeg det jeg har lyst på i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 Jeg planlegger middager en uke av gangen, og handler et par ganger i uken. En gang er bare påfylling av melk og frukt og slikt, så da handler jeg lite. Jeg lager alltid detaljert liste, og holder meg som regel til denne. Om det er et tilbud på noe i butikken hender det jeg kjøper dette også, om jeg vet jeg får bruk for det. Jeg tenker økonomisk når jeg handler, og å planlegge måltider og handle etter liste er definitivt billigere enn innfallsmetoden.
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 Om planlagt betyr nedskrevet liste, så er det sjelden. Men jeg har noen ting jeg har tenkt gjennom før jeg går inn, andre ting lar jeg meg friste av, f.eks. ting på tilbud eller frukt og grønt som ser ekstra fristende ut. Når vi får oss bil, har jeg et ønske om å gjør mer storhandel, og da syns jeg det kreves en liste. Jeg liker også å hamstre. Men nå er det jeg som gjør mesteparten av handlingen, og det begrenser seg hvor mange poser jeg får på sykkelen.
Skade Skrevet 15. juni 2008 #13 Skrevet 15. juni 2008 Jeg tenker jo over hva vi trenger før jeg går i butikken, men noen eksakt handleliste har jeg aldri... Og jeg finner alltid noe ekstra å handle, hvis jeg ikke kjører på butikke for en speiell ting da...
Gjest Ada Blûe Skrevet 15. juni 2008 #14 Skrevet 15. juni 2008 Jeg planlegger som oftest middagsmeny og innkjøp for noen dager av gangen og handler derfor annen eller tredjehver dag. Da er jeg helt nødt til å ha med handleliste for å huske alt (presenil dement!!), og hvis jeg ikke har planlagt hva jeg skal ha til middag blir jeg bare gående rundt ambivalent i en halv time. Jeg handler stort sett kun det jeg trenger og som er skrevet opp på handlelisten. På lørdager, derimot, handler jeg på byens beste matvarebutikk (som jeg synes er Centra). Da tar jeg meg god tid, lukter, ser og utforsker, og resultatet blir som oftest da at det havner mye i handlevognen som ikke var planlagt. Men det er dèt som er kos med helgeinnkjøpet . Jeg synes i utgangspunktet det er praktisk å handle inn få ganger i uken, men som noen andre her i tråden påpekte er det vanskelig med tanke på fersk fisk og ferske grønnsaker, hvilket er et must.
waco Skrevet 15. juni 2008 #15 Skrevet 15. juni 2008 skrive ned liste? jeg skulle for eksempel kjøpe den nye kylling curry pålegget fra denja, men den har dem ikke på rema1000 like ved der jeg bor. Så jeg må handle på coop, eller kiwi eller bunnpris eller ica, men ikke rema1000. Alle disse butikkene ligger mindre enn tohundreogfemtimeter fra meg siden jeg bor på pilestredet park, og her er butikktettheten så tett at det ikke finnes annet enn matbutikker og barnehager her.
The Kitten Skrevet 15. juni 2008 #16 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hender det at du kjøper ting du ikke hadde planlagt at du skulle ha? Har du handleliste når du skal handle? Handler du vanligvis mye eller lite? Ja, nei, lite. Hilsen The Kitten :banantroll: Endret 15. juni 2008 av The Kitten
leandra Skrevet 15. juni 2008 #17 Skrevet 15. juni 2008 Jeg bruker sjelden handleliste med mindre jeg trenger noe litt utenom det vanlige, og til og med da handler jeg mye som ikke står på listen. Jeg klarer aldri å handle uten å plukke med meg unødvendige ting. Jeg handler ikke så mye om gangen, heller ofte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå