Lillros Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Jeg jobber som ringevikar i hjemmesykepleien og trives der. Fikk vite diag at det er et kurs som begynner i August, kurs for å bli helsefagarbeider. Det koster 12000 og er 4 timer, 2 ganger i uken. Lurer på om noen har tatt slikt kurs før? Hva det går utpå? Er du litt på skole, og litt i praksis, er det lettere enn vanlig utdannesle (tenker da på de som går på skole i 1 år og er i lærling i 2 år) Jeg slet på skolen, og har vansker med å lære, og humanbioligi er absolutt ikke et fag jeg kunne. Tror jeg fikk en 2'er. Tror dere jeg hadde klart det? Og er det ikke bare bra vis jeg hadde fått en 2'er, bare jeg står på fagprøven? Blir veldig,veldig gla for svar :o)
Saeria Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har ikke tatt et sånt kurs selv, men jeg tror nok du kan klare det. Du er mer voksen nå, har jobbet i bransjen og kan lettere relatere teori til praksis. Dessuten kommer en langt bare med motivasjon og lyst til å lære. Det eneste jeg kan sammenligne det med er at når jeg tok opp igjen f.eks. matte fra vgs. gikk jeg opp fra 2 til 4, og det med en spesifikk mattevanske. En veldig flink lærer og egen innsats gjorde at jeg klarte det. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Jeg jobber som ringevikar i hjemmesykepleien og trives der. Fikk vite diag at det er et kurs som begynner i August, kurs for å bli helsefagarbeider. Det koster 12000 og er 4 timer, 2 ganger i uken. Lurer på om noen har tatt slikt kurs før? Hva det går utpå? Er du litt på skole, og litt i praksis, er det lettere enn vanlig utdannesle (tenker da på de som går på skole i 1 år og er i lærling i 2 år) Jeg slet på skolen, og har vansker med å lære, og humanbioligi er absolutt ikke et fag jeg kunne. Tror jeg fikk en 2'er. Tror dere jeg hadde klart det? Og er det ikke bare bra vis jeg hadde fått en 2'er, bare jeg står på fagprøven? Blir veldig,veldig gla for svar :o) Jeg har selv akkurat fullført hjelpepleierutdanning. Helsefagarbeider er en kombinasjon av hjelpepleier og omsorgsarbeider. Det er mye jobb på egenhånd, mye som skal leses og mange oppgaver som skal leveres. I tillegg er det en del uker ute i praksis. Men siden du har erfaring har du mange "knagger" å henge på slik at det blir enklere å forstå. Men at du klarer det er jeg sikker på. Jeg hadde selv 3 barn og jobbet i 40 % stilling. Det var slitsomt, men er utrolig fornøyd med meg selv som klarte det. Jeg hadde en fast lesedag i uken, men måtte ofte bruke både kvelder og helger. Om du sliter med humanbiologien må du huska på at du lærer mye gjennom den tiden utdanningen varer. Prøver du å lese det du skal, møte opp på undervisning, være aktiv i praksisperioder så skal du se at du får med deg utrolig mye. Stå på, dette fikser du. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå