Gå til innhold

Hva feiler det folk?


Rosalie

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Å, dakar... Det burde dere kanskje tenkt på FØR dere skaffa dere dyr?

Ja, for det er jo vanlig at studenter vet akkurat hvordan situasjonen deres i arbeidslivet kommer til å se ut om noen år... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, for det er jo vanlig at studenter vet akkurat hvordan situasjonen deres i arbeidslivet kommer til å se ut om noen år... :ironi:

Forsvarliggjør ikke holdningen din uansett hvor man står hen i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer hvert eneste år - at folk dumper katter og hunder, kaniner, marsvin, gullfisker puttes i do og andre dyr slipper man bare ut. Dette gjelder i hovedsak (og er i stort flertall) dyr som har vært ganske rimelig å anskaffe seg, ofte gratis. Allikevel er det alltid noen da (veldig mange faktisk) som har en så innmari søt kattepusjente (eller tispe) som de bare mååååå la få kattunger (valper). Og folk ser en gratis kattunge (valp) annonsert, og hopper i det, uten å tenke på konsekvenser og fremtiden. Dyret var jo gratis ...

Så har du katt: Steriliser/kastrer den, har du hund - gjør det samme med den, avl i alle fall ikke på den med mindre du har SERIØSE mål med avlen!

Ang. gjesten som dumpet en drektig katt: Mistanken er at det er et lite troll vi snakker om her, men man skal ikke se bort fra at det er sant - Den siste idiot er jo enda ikke født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann
Jeg skjønner at du ikke syns det, men det er ikke jeg enig i. Jeg får inntrykk av at det er mange her som sidestiller katter med vanlige barn, men jeg ser på det som dyr. Akkurat som at mange av dere hissigpropper spiser fisk og pølse, og det er dyr som er slaktet det også. Da kan jeg gjøre med katta mi som jeg vil, det er tross alt jeg som hadde betalt for henne.

Jeg vet virkelig ikke om jeg skal le eller gråte, det er mulig du troller, men jeg velger likevel å svare.

Det er en STOR forskjell på dyr som er beregnet på mat og kjæledyr.

Man kjøper kjæledyr fordi man har et ønske og interesse for dyr, og det innebærer også at man tar ansvaret for å følge opp dyret. Og nei, selv om du eier en katt så har du ikke rett til å gjøre hva du vil med katta. Selv om du har betalt aldri så mye for henne. Dette er faktisk lovbestemt.

Samme om du tjener 100.000 i året eller 10.000.000. Du har likevel ansvar for dyret.

Endret av Lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. :kjefte: Ang den som slapp ut sin drektige katt, hadde vært for flau til å innrømme det. Hvor dum er man ikke da? Kunne i såfall gitt den en avlivningssprøyte da ( eller aller helst prøvd å gitt den til et kattehus eller lignende). Blir kjempe forbanna av å høre sånt, men det er så synd at det skjer hvert år og at man ikke får gjort noe med det.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva som feiler folk, men det er garantert noe som mangler oppi hue dems. Folk som dumper dyrene sine (spes. for å dra på ferie), fortjener faen ikke bedre enn at flyet de sitter i detter ned, båten de reiser med synker eller bilen de kjører krasjer.

Har en pusekatt jeg elsker over alt på jord, heldigvis har jeg folk til å passe på ham når jeg drar på ferie - og om jeg ikke hadde hatt "hjelpere" hadde jeg heller grodd fast hjemme enn å forlate ham. Blir så forbannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en pusekatt jeg elsker over alt på jord, heldigvis har jeg folk til å passe på ham når jeg drar på ferie - og om jeg ikke hadde hatt "hjelpere" hadde jeg heller grodd fast hjemme enn å forlate ham. Blir så forbannet!

Mhm, samme her... Hadde jeg ikke hatt noen til å passe på min katt eller hatt mulighet til å sette henne på et dyrepensjonat hadde jeg blitt hjemme. Hun betyr mer for meg enn en ferietur som varer i et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, for det er jo vanlig at studenter vet akkurat hvordan situasjonen deres i arbeidslivet kommer til å se ut om noen år... :ironi:

Ja så klarte du ikke se lenger enn nesetippen rakk du da? Naaaman daaakaaals, skjønner at å tenke et par år frem i tid kan være vel mye å forvente av enkelte.

For en utrolig dårlig unnskyldning, så lenge du ikke visste hvordan situasjonen ville utvikle seg, så er det ikke værre enn å la det være. Du er jo tydligvis ikke særlig glad i katter, så et stort offer kunne det da umulig ha vært.

Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha katt, men da jeg enda ikke er fullstendig etablert, bor midt i byen, og ikke helt vet hvordan fremtiden ser ut så venter jeg... Er man ikke sikker på at man kan ta ansvaret, så lar man være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emmy_*
Egoister vet du.. Jaja, får håpe de fikk en fin ferie i det minste da. Mens katten måtte jävlas i en tønne. Egentlig hadde de fortjent at flyet deres falt ned.

Signér!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... prøv å sett dere inn i andres situasjon i det minste, før dere blir så hissige.

Jeg er en av de som har satt ifra meg en drektig katt. Jeg og mannen min hadde booka flyreise lang tid i forveien, fordi det er mye som skal koordineres ettersom vi begge er i full jobb, og aktivt forsøker å bygge opp hver vår karriere. Vi hadde tenkt å la mammaen min passe på katten, men når katta havnet på tjukken, så var det uaktuelt. Det får være grenser for hva en skal la foreldrene sine rydde opp i av egne problemer også. Så vi satte henne fra oss i en papirtønne samme dagen som vi reiste til Goa. Det hadde tross alt kostet en del mer å avbestille flybillettene, kontra å skaffe seg en ny katt. Dessuten var vi også litt lei av å ha katt.

Det eneste fine med dette innlegget er at man ikke trenger å være i tvil om at det er skrevet av et troll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det håper jeg virkelig at det er.

Vedkommende er jo et troll uansett hvordan man snur og vender på det ;) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det eneste fine med dette innlegget er at man ikke trenger å være i tvil om at det er skrevet av et troll...

Det er godt mulig. Og skulle man ha gjort noe sånn sier min logikk meg at man skulle skamme seg såpass hardt at man ikke ville ha røpet det til en levende sjel.

Men...

Nå ender jo hundrevis av dyr opp på denne måten hvert eneste år, og de menneskene som gjør slikt eier vel neppe særlig skam i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vet ikke hva som feiler folk, men det er garantert noe som mangler oppi hue dems. Folk som dumper dyrene sine (spes. for å dra på ferie), fortjener faen ikke bedre enn at flyet de sitter i detter ned, båten de reiser med synker eller bilen de kjører krasjer.

Har en pusekatt jeg elsker over alt på jord, heldigvis har jeg folk til å passe på ham når jeg drar på ferie - og om jeg ikke hadde hatt "hjelpere" hadde jeg heller grodd fast hjemme enn å forlate ham. Blir så forbannet!

Men så er du ganske så ung og umoden også. Det er vanlig at en besinner seg litt og klarer å se ting fra forskjellige sider når en blir litt eldre. Det er klart at folk som har dyr også må få reise på ferie. Jeg har en siameser hjemme, og jeg har en stooor sandkasse jeg fyller opp før jeg drar, og så setter jeg fram masse mat og vann. Da kan jeg være borte en uke, men lenger tid syns jeg blir litt i overkant. Da måtte jeg hatt noen som kunne passet på pus, eventuelt mot betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke hva som feiler folk, men det er garantert noe som mangler oppi hue dems. Folk som dumper dyrene sine (spes. for å dra på ferie), fortjener faen ikke bedre enn at flyet de sitter i detter ned, båten de reiser med synker eller bilen de kjører krasjer.

Har en pusekatt jeg elsker over alt på jord, heldigvis har jeg folk til å passe på ham når jeg drar på ferie - og om jeg ikke hadde hatt "hjelpere" hadde jeg heller grodd fast hjemme enn å forlate ham. Blir så forbannet!

Er enig i det, har selv en liten harepus og han drar på "sommerleir" hver gang jeg

reiser på ferie :) Og ikke koster det så mye heller og alle er lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er du ganske så ung og umoden også. Det er vanlig at en besinner seg litt og klarer å se ting fra forskjellige sider når en blir litt eldre. Det er klart at folk som har dyr også må få reise på ferie. Jeg har en siameser hjemme, og jeg har en stooor sandkasse jeg fyller opp før jeg drar, og så setter jeg fram masse mat og vann. Da kan jeg være borte en uke, men lenger tid syns jeg blir litt i overkant. Da måtte jeg hatt noen som kunne passet på pus, eventuelt mot betaling.

Fy, dette går på person, og det er ikke lov. Nå må du passe deg :nei:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er du ganske så ung og umoden også. Det er vanlig at en besinner seg litt og klarer å se ting fra forskjellige sider når en blir litt eldre. Det er klart at folk som har dyr også må få reise på ferie. Jeg har en siameser hjemme, og jeg har en stooor sandkasse jeg fyller opp før jeg drar, og så setter jeg fram masse mat og vann. Da kan jeg være borte en uke, men lenger tid syns jeg blir litt i overkant. Da måtte jeg hatt noen som kunne passet på pus, eventuelt mot betaling.

Hva vet du om jeg er ung eller umoden - du kjenner meg ikke.

Folk for reise på ferie, for all del. Men da får man pokker meg ta ansvar om de evt. har et husdyr. Reiser de mye på ferie, sier det seg selv at de ikke bør ha husdyr hvis de ikke har folk som kan ta vare på dem mens de er på ferie. Jeg vil si at det er j**** umodent å reise fra dyrene sine uten at de har en til å passe på dem, så du bør nok revurdere hvem som er umoden her - for JEG tar ihvertfall ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er du ganske så ung og umoden også. Det er vanlig at en besinner seg litt og klarer å se ting fra forskjellige sider når en blir litt eldre. Det er klart at folk som har dyr også må få reise på ferie. Jeg har en siameser hjemme, og jeg har en stooor sandkasse jeg fyller opp før jeg drar, og så setter jeg fram masse mat og vann. Da kan jeg være borte en uke, men lenger tid syns jeg blir litt i overkant. Da måtte jeg hatt noen som kunne passet på pus, eventuelt mot betaling.

Det har absolutt ingenting med å være verken ung eller umoden å gjøre, det handler om å ta ansvar for dyrene man har. Og jeg mener man er veldig moden når man setter seg inn i dyrehold! Er ikke snakk om at man ikke kan reise på ferie når man har dyr, men da er det noe som heter dyrepensjonat. Har man råd til å dra til syden så har man råd til å sette pus på et dyrehotell/få noen til å komme hjem til deg hver dag og kose med dyret, for katter er sosiale dyr som lett blir deprimerte om de er alene for lenge. Noe jeg regner med du vet...

Endret av Tillepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...