Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest ureg.
Skrevet

Skal på jobbintervju til neste uke på en stilling som prosjektøkonom. Standardspørsmål på intervjuer er jo "hva har du sett for deg i lønn?" *hater det spørsmålet* Vet jo ikke hva jeg skal svare da. Hva kan en forvente seg i lønn da? Noen som har tilsvarende stilling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Blir jo umulig å svare på utfra det du skriver her. Hvilken utdannelse og erfaring har du? Hvor stort ansvar vil du få tildelt i stillingen? Hvilken bransje er det, en bransje med god fortjenestemargin osv?

Gjest ureg.
Skrevet
Blir jo umulig å svare på utfra det du skriver her. Hvilken utdannelse og erfaring har du? Hvor stort ansvar vil du få tildelt i stillingen? Hvilken bransje er det, en bransje med god fortjenestemargin osv?

Har kun spredte fag, noe (lite) økonomi og adm. ikke noe tittel. Erfaring fra regnskapsarbeid.

Ansvaret vet jeg ikke noe om ennå. Dette er en stor og internasjonal bedrift med STOR fortjeneste....

Gjest Gjest
Skrevet

Uten noen som helt utdannelse vil det være vanskelig for deg å ta stilling til juridiske problemstillinger på et overordnet plan. Derfor vil du nok ikke kunne kreve all verden. Hvis jobben består i å punche bilag, avstemminger, rapporteringer osv vil jeg tro at du kan få en lønn på fra 300.000 og oppover? Men uten en økonomisk utdannelse vil du nok ikke ha mulighet til å stige så mye i lønn som en som feks er siv.øk. som jo vil kunne ta stilling til vanskeligere problemstillinger enn det du har kompetanse til.

Gjest Gjest_Aina_*
Skrevet

Ved spørsmål om forventet lønn, har jeg svart på intervju at det ikke er aktuellt å gå NED i lønn i forhold til jobben jeg har. Når det står skrevet i jobbutlysningen at bedriften er konkurransedyktige i lønn, så bør de være det også. Det er knapphet på økonomiutdannet folk på arbeidsmarkedet og man kan derfor våge å spille med is i maven og kreve lønn.

Så det er bare å si; "alt under 320.000 er uakutellt" f.eks (et vilkårlig tall jeg tok nå da men...).

Forøvrig må jeg nevne at det høyeste lønnstilbudet jeg har fått noengang, er den gangen jeg ringte og sa at jeg ville trekke meg som søker på jobben. Da økte de lønnstilbudet med hundretusen kroner i håp om at jeg ville ombestemme meg! Noe jeg ikke gjorde... (lønn er ikke alt...).

Lykke til!

Hørtes ut som en spennende stilling.

Og du ER kvalifisert! Du HAR kompetanse! Ha tro på deg selv.

Jeg har selv bare noen enkeltfag innen økonomi fra høyskole, men jobber likevel med fullverdig regnskap, lønn og adm.oppgaver. Jeg fører regnskap fordelt på ulike prosjekter.. fordeler arb.timer på prosjekt osv. Veldig variert arbeid. Veldig utfordrende. Må virkelig være systematisk og ha orden i arkivene. Artig jobb, syns jeg. Men jeg liker å være kontorrotte da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...