Pasjonsblomst Skrevet 15. februar 2014 #2661 Del Skrevet 15. februar 2014 uffda… har formen på lillemann kommet seg? Håper det blir ei god natt i natt da! søvn som jo er så viktig.. for store og små.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. februar 2014 #2662 Del Skrevet 16. februar 2014 Håper hytteturen går fint uten alt for mye styr på nettene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #2663 Del Skrevet 16. februar 2014 Hytteturen ble avbrutt, pga at lille nekter å sove i egen seng. Heldigvis er det vare 15 minutters kjøring hjemmefra, så det går an å ta dagstur dit i stedet. Natt til i går lå han i senga vår (på hytta), og ingen av oss sov noe særlig i det hele tatt, så i natt sov vi hjemme. Han sov i ett til kl 0830 i dag tidlig!! Så hytteturer blir herved utsatt til senere. Til helga igjen har vi leid en hytte sammen med broren min m fam, og da tror jeg lille skal få sove på rom med tassene. Så ser han i alle fall ikke oss når han våkner om natta. Verdt et forsøk i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #2664 Del Skrevet 19. februar 2014 Sovingen hàr virkelig gått seg til her i det siste (bank i bordet), og det er så deilig!! Lille er blid og opplagt om dagen, og legger seg villig om kvelden. I dag har vi vært ute og gått en lang tur, og da ble han litt grinete. Han sov bare en time i dag, for vogna veltet.... Det er en sånn trehjuling, og når sportsdelen er snudd fram, blir den litt baktung. Jeg hadde visst satt vogna i en bitteliten helling, så da kjære gikk ut for å hente inn lille, hadde hele vogna veltet bakover... Ikke noe rart han ikke sov lenger! Det gikk bra med han, men likevel... I dag laget jeg rullekake for første gang i mitt liv, og det var jo superenkelt!!! Skal definitivt lage det mer! Neste gang blir det sjokoladerullekake med smørkrem... *slankekuren er satt på vent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 19. februar 2014 #2665 Del Skrevet 19. februar 2014 Oi, så skummelt! Vogner skal jo egentlig være bygget stabile, men trehjulsvogn er vel kanskjd litt mindre stabile enn man skulle tro da..? :/ Bra det gikk fint med lillemann i alle fall! Mmm, sjokoladerullekake er supergodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. februar 2014 #2666 Del Skrevet 20. februar 2014 Så bra at det går bedre med sovinga. Det var på tide! Småskummelt med vognvelten da! Jeg har vurdert å kjøpe en (brukt) trehjuling når lillebror blir litt større og vi kan pensjonere den store Emmaljungaen, men er så usikker veltefaren… Tror vi må se an om han blir en sånn type som prøver å komme seg ut av vogna når han våkner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #2667 Del Skrevet 20. februar 2014 Veldig greit med trehjulingen når vi er på tur og sånn, men som sovevogn virker den simo-vogna vi har i barnehagen mye bedre. Trehjulingen har ikke veltet før, og jeg tror nok det var mest uflaks... Ser ut til å gå helt fint i dag i alle fall! I dag er det storrengjøring her. Vaskedama kommer ikke denne uka pga vinterferie,mog jeg skal ha jentene på besøk i kveld. Har sendt kjære og alle guttene ut for å leke, og har fått tid til å skrubbe golv og pusse vinduer! Deilig! Gleder meg til sladring og fjas i kveld, håper noen vil dele en flaske vin med meg! I morgen er det av sted på hyttetur med bror m/fam - blir kjempekoselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #2668 Del Skrevet 24. februar 2014 Veldig godt med vinterferie!!!! Hadde en kjempefint hyttetur med broren min, og Lille lekte masse med søskenbarnet sitt. De er nesten like gamle, og kom godt overens. Fikk også vite at søskenbarnet skal bli storebror og jeg skal bli tante igjen!! Koselig!! Selv om det er litt rart også, for de har termin på samme dato som jeg hadde før jeg mistet... Blir sikkert merkelig når datoen kommer og de får en liten men ikke jeg... Nei, det skal jeg ikke tenke på, for det skal bli stas å bli tante igjen! Nå er jeg tilbake på jobb, og lille er i barnehagen. Han var meget fornøyd med å labbe inn der med matboksen sin, og har brukt de siste par dager på å øve på navnene til guttaboyz på avdelingen! Han har sovet kjempegodt i det siste (i vår seg på hyttetur, da...) og i natt sov han 19-07:30. Deilig!! Håper det holder så vi kan bruke mer tid på hytta vår også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. februar 2014 #2669 Del Skrevet 24. februar 2014 Hei på deg! Så dere har hatt vinterferie dere? herlig da! Skjønner jo at det var litt rart at tantunge 2 får termin på "din termin", men jeg synes du har en god holdning mot det. Du får heller tenke at det som kunne vært et litt melankolsk og trist dag ligger an til å bli en gledens dag der et nytt familiemedlem er ventet født! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #2670 Del Skrevet 27. februar 2014 Har tatt innover meg "skuffelsen" (i mangel på et bedre ord) med termindatoen, og begynt å kikke på hekleoppskrifter til sånne småttiser i stedet! Fant en fiin ugle på Drops som jeg skal prøve meg på. Litt usikker på hva slags garn jeg skal bruke, men har noe deilig og mykt som det er en del akryl i... Greit å vaske i alle fall! Lille hadde en dårlig ettermiddag i går, og jeg er ganske sikker på at han ikke hadde sovet stort i barnehagen. Mannen hentet og glemte å sjekke sove-lista. Bare sutring og skriking. Han sovnet greit å sjutida, men våknet igjen ca 22:30 og da var det ikke noe annet å gjøre enn å ta han inn i senga. Jeg tror han tåler det en natt uten å bli bortskjemt, for det gikk veldig fint på hytteturen i ferien (og etterpå). Lurer på om det kanskje kan være flere tenner på vei, for han er plutselig veldig opptatt av smokken sin ("motte") og har hendene i munnen hele tiden. Hmmm... kan det være plass til flere tenner nå da??!! Jaja, får håpe det går bedre i kveld! I dag er han i alle fall på karneval i barnehagen - utkledd som skjelett! Tok skum i håret hans så det skulle stå rett opp - så helt vill ut! Bare 15 minutter igjen, så er det heeeeeelg! Ut på middag med jentene i morgen ettermiddag, blir kjempekoselig! To mager å beundre er det også... (Synes forøvrig det er gravide rundt meg på alle kanter om dagen - kanskje det er et tegn....? Håper!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. februar 2014 #2671 Del Skrevet 27. februar 2014 Det er et tegn ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. februar 2014 #2672 Del Skrevet 27. februar 2014 Lille er sikkert det fineste skjelettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #2673 Del Skrevet 27. februar 2014 Hehe... han var i alle fall det fineste skjelettet i barnehagen! Håret er like uregjerlig glatt som mitt, så det var ikke mye pigg igjen da jeg kom og hentet han. I morgen skal både jeg og han ha fri, så da tror jeg vi må ut på tur og bruke litt energi! Kanskje en tur på hytta, for der er det så fint å tusle rundt uten biler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 28. februar 2014 #2674 Del Skrevet 28. februar 2014 Kos dere i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 28. februar 2014 Forfatter #2675 Del Skrevet 28. februar 2014 SÅ deilig å ha fri!!! Lille sov helt til halv åtte i dag tidlig, og etter frokost var vi en tur på badestranda (godt påkledt) for å kaste stein i vannet. Kjempekoselig! Nå ligger han og sover, og jeg har ikke gjort noe av det jeg BURDE ha gjort, men mye av andre ting! TGIF!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. februar 2014 #2676 Del Skrevet 28. februar 2014 Herlig med sove lenge dag:) Håper lita har det i helgen. Her er det også en stor hit å kaste stein i fjæren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #2677 Del Skrevet 1. mars 2014 Gikk over til i dag tidlig, han var våken og i god form k 05:30... Jaja, ble en effektiv dag utav det da! Storoppryddibg på rommene til tassene, fikk kastet 4(!!!) søppelsekker med skrot og ødelagte leker, og sortert det som var igjen. Godt! Etter det gikk vi til barnehagen til lille rett vorti nabolaget og lekte med sklier og i ballbinge til det var sengetid for småttiser. Kjempekoselig!! I morgen skal vi en tur på hytta, og så arrangement med speideren og storetass på ettermiddagen. Må huske å bake en kake til det.... Har sett for meg at det de er neste helg, så kom litt som et sjokk etter butikkene stengte i dag... Bra jeg har godt utvalg i bakevarer i matboden! Ellers begynner det å kjennes med sprøyter og greier - oppblåst og ukomfortabel i magen. Hormonell i tillegg da, så... Var på middag med jentene i går, og fant ut at enda ei av dem skal ha små (i flertall, ja!) så på den middagen var det tre gryende mager og to sjalu men slanke og lekre damer (meg en ei til)! Jeg må i alle fall få fart på heklingen, for nå skal jo ALLE ha barn!!! Tenker det blir storproduksjo. Av ugler framover.... Må først bli ferdig med en da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #2678 Del Skrevet 3. mars 2014 I dag har jeg vært på seminar i forbindelse med kvinnedagen og er så inspirert at jeg hopper!!! Har lyst til å shoppe, bruke tid og penger på meg selv og starte min egen bedrift på samme tid...! Får gi det et par dager så går det nok over! Har innsett at tassene begynner å bli store, særlig storetass. Man er ganske så selvstendig når man er 10 år! Trenger ikke å kjøres hit og dit lenger, men kan gå selv - med beskjed om å være hjemme igjen til et gitt tidspunkt! Er vel ikke lenge før vi må vente oppe mens han er på fest nå...! Enda godt det tar en stund før lille er like stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. mars 2014 #2679 Del Skrevet 3. mars 2014 OMG er storetass virkelig så stor alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #2680 Del Skrevet 3. mars 2014 I know!! Helt vilt... Gikk ut med en kompis i kveld, uten at vi heeeelt visste hvor de skulle, og kom tilbake (glad og fornøyd) litt før avtalt tidspunkt. Vi må øve oss på å slippe kontrollen og venne oss til å ikke vite akkurat hva han driver med hele tiden. Han er heldigvis en fornuftig gutt (det har han bevist før), så jeg tviler ikke på at han holder seg unna tull og fjas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå