Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal skilles. Mannen min og jeg er ikke på talefot.

Telefonabonnementet står på han slik at jeg ikke kan styre det. Ønsker ikke skifte nummer, heller ikke teleleverandør. Hvordan kan jeg løse opp i dette uten å måtte kontakte han?

Videoannonse
Annonse
Gjest En annen mann
Skrevet
Skal skilles. Mannen min og jeg er ikke på talefot.

Telefonabonnementet står på han slik at jeg ikke kan styre det. Ønsker ikke skifte nummer, heller ikke teleleverandør. Hvordan kan jeg løse opp i dette uten å måtte kontakte han?

Du nevner ikke om dette gjelder mobiltlf. eller fast hustelefon. For førstnevnte, har du et trådløs familie abonnement? Der er det jo gjerne en som står oppført på flere abonnementer, og betaler følgelig regningene for alle. Uansett så mener jeg at det er mulig å si opp "sin side" av avtalen, slik at man igjen får regningene hjem til seg. Da vil man jo fortsatt beholde sitt eget nr. og igjen være direktekunde hos samme leverandør.

Hvis han står oppført som eier av et abonnement uten trådløs familieopplegg så er det jo noe vanskeligere, med mindre han har misligholdt kundeforholdet sitt. Slikt sett låner du jo strengt tatt et sim-kort av han, og det er vel kun han som kan si opp abonnementet og nr. tilknyttet. En måte her er jo å rett å slett kvitte seg med sim kortet hvis du absolutt ikke vil ta kontakt med han og ta opp nytt abonnement med samme leverandør, registrert på deg selv -men da mister jo du nødvendigvis det samme nr.

Hvis det gjelder fast-telefon, og det er han som har flyttet ut gjelder jo samme greia som ovenfor. Derimot hadde jeg tatt en titt i sluttbrukerkontrakten til leverandøren og sett etter en klausul som omhandler hva som skal skje når eier av abonnementet ikke lenger bor i samme bolig. Det er mulig eier forplikter seg til å si opp abonnementet eller videreføre det til ny adresse ved bytte av bolig. Og så kan du ta kontakt med leverandør i forhold til dette.

Skrevet

Jeg vaqr borti flere slike tilfeller når jeg jobbet med dette.

Hvis han står registrert som juridisk eier av abonnementet kan du ikke gjøre noe uten hans signatur dessverre. Selv om du skulle stå som registrert bruker, er det kun juridisk eier som kan gjøre endringer eller overføringer av abonnementet.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mobilabonnement og vi har fri familie.

Jeg og datteren min vil ha vårt eget, og løses fra hans. Må regne med at han vil løses fra oss, og ordner dette. I såfall hva skjer med abonnementet når han sier det opp? Mister vi telefonnummeret vårt da? Enda jeg har hatt det fra før jeg ble gift med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...