Gå til innhold

Ryanair - håndbagasje


August

Anbefalte innlegg

Vi skal snart reise med Ryanair fra Gøteborg til Alicante og har bestilt bare en kolli/koffert i tillegg til håndbagasjen.

Har hørt at Ryanair er blitt veldig strenge og lurer derfor om noen som nylig har reist med dem kan dele sine erfaringer med meg.

Hvor nøye er de på at håndbagasjen ikke skal veie mer enn 10 kg? Veier de den før man går på flyet?

Ved sikkerhetskontrollen passerer det reisende fra alle flyselskapene, og flyselskapene har jo forskjellige regler for hvor mye håndbagasjen kan veie. Jeg har derfor vanskelig for å tro at de kan ta seg av den veiejobben.

Og hvor nøye er de på størrelsen. Håndbagasjen kan måle 20*40*55. De små koffertene som er å få kjøpt og som er tiltenkt denne bruken er ofte bredere enn 20cm. På noen kofferter står målene, men når jeg målte var den bredere enn oppgitt. Butikk betjeningen opplyste om at den lille lommen som ofte er på utsiden ikke regnes med. Godtar Ryanair dette?

Min koffert er 35*50*23. Får jeg problemer?

Før jeg skrev dette emnet leste jeg på forumet for å se om dette var besvart før. Synes tidligere diskusjoner var litt utdaterte. Reglene er jo forholdsvis nye.

Jeg leste at noen hadde opplevd å ikke få ta med seg en liten håndveske i tillegg til håndbagasjen. Er det flere som har opplevd dette? Hva med en slik liten "veske/pose" som er beregnet til pass og reisedokumenter?

Håper noen som nylig har reist med Ryanair tar seg tid til å dele sine erfaringer med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Ved sikkerhetskontrollen passerer det reisende fra alle flyselskapene, og flyselskapene har jo forskjellige regler for hvor mye håndbagasjen kan veie. Jeg har derfor vanskelig for å tro at de kan ta seg av den veiejobben.

Flyselskaper som veier og måler håndbagasje gjør det ved innsjekk, og setter på en godkjent håndbagasjelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*

Det blir stadig vanligere å sjekke størrelsen på håndbagasjen før sikkerhetssjekken. Det gjøres ved at du legger håndbagasjen på et rullebånd, og så må den kjøres gjennom en metallramme som har samme yttermål som maxgrensen på håndbagasjen. Går det ikke gjennom, får du det ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...