Skade Skrevet 14. juni 2008 #21 Skrevet 14. juni 2008 Jente eller ung kvinne... Taus eiller veitj på dialekta.... :gjeiper:
Maneo Skrevet 15. juni 2008 #22 Skrevet 15. juni 2008 Jente. Blir litt satt ut når folk kaller med dame (er 20 år).
Muffin! Skrevet 15. juni 2008 #23 Skrevet 15. juni 2008 Syns fortsatt jente passer best på meg. Ung kvinne går vel også, men det høres mer "høytidelig" ut :gjeiper: Syns ikke noe om å bli kalt dame. Da jeg jobba i matbutikk hendte det at foreldre sa til barna sine ting som "Gi den til damen, da.", og da følte jeg meg veldig gammel.
Daria Skrevet 15. juni 2008 #24 Skrevet 15. juni 2008 Fotretrekker kvinne -synes dame handler mer om utseende/væremåte enn kjønn (føler meg aldri så gammel som når barn kaller meg "damen" ) og jente er jeg for gammel til, unntatt i enkelte sammenhenger og uttrykk. Synes bare det er patetisk når folk over 30 omtaler seg selv som jente/gutt.
Gjest Oxford Skrevet 15. juni 2008 #26 Skrevet 15. juni 2008 I og med at jeg er såpass ung, foretrekker jeg å bli kalt jente - ung kvinne går vel også an.
milla-mor Skrevet 15. juni 2008 #27 Skrevet 15. juni 2008 Jeg vil helst bli kalt for schpa kæbe... Oh, noes! Nei... Jeg blir kalt "jente" av absolutt alle unntatt menn som prøver seg. Da er jeg "dama". Jeg ble forresten kalt for "fantastisk kvinne" av sistemann. Urgh, grusomt! Tror jeg foretrekker "dame".
Harlekin Skrevet 15. juni 2008 #28 Skrevet 15. juni 2008 Jeg er jo kvinne, så det er helt greit å bli kalt det. Jeg liker faktisk også å bli kalt jente, selv om jeg i praksis ikke er det. "Dame" bare i helt spesielle sammenhenger. Kjerring, aldri, med mindre du vil ha deg en på trynet!
leandra Skrevet 15. juni 2008 #29 Skrevet 15. juni 2008 Tenker på meg selv som jente, så jeg vil helst bli kalt det. Men det er helt greit at kjæresten min kaller meg kvinne Jeg er 28 år gammel.
Gjest Tigress Skrevet 16. juni 2008 #30 Skrevet 16. juni 2008 Samma det, men om du kallar meg kjerring bør du vere nordlending om ikkje du skal ha tenna mine i nakken etterpå.
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 16. juni 2008 #31 Skrevet 16. juni 2008 Kvinne aller helst. Dame er fint i noen sammenhenger, litt harry i andre. Jente; altfor gammel! Skulle gjerne blitt kalt kjerring, men vil ikke gifte meg, og synes det passer best for gifte. "Ugift kjerring", kanskje?
Filur Skrevet 16. juni 2008 #32 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er dame, eller dama.. Som i dama til typen eller "den fine dama". Er snart 22, og klarer ikke å kalle meg jente lengre. "Jenter" over 25 er litt rart synes jeg.. Kvinne blir litt pompøst, men det går et også. Er vel mest enig med Cata. Et kvinnfolk er det jeg er.
Blåbæret Skrevet 16. juni 2008 #33 Skrevet 16. juni 2008 Føler jeg er midt i mellom jente og kvinne/dame. Er 20 så jeg anser meg ikke som jente lenger men dame eller kvinne passer ikke heller. Men jeg er dama/kjærringa til samboeren og lille jenta til mamma enda så ligger vel litt midt i mellom ja=) Noe jeg absolutt ikke vil bli kalt er tøs! Hater det for alt i verden. Høres så billig ut.
angeleyes Skrevet 16. juni 2008 #34 Skrevet 16. juni 2008 Selv føler jeg meg ikke gammel nok til å bli kalt dame eller kvinne. Jeg er 20 år. Liker best å bli kalt jente jeg. Dama som noen over her nevnte er også greit.
Eplekake Skrevet 16. juni 2008 #35 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er 26 år og jobber et sted der gjenomsnittsmedarbeideren er en 52 år gammel mann i dyr dress. Jeg er dermed dømt til å bli kalt "ho der lille jenta" i mange år fremover , men jeg trives godt da....
Nigo-san Skrevet 16. juni 2008 #36 Skrevet 16. juni 2008 "Jente" er for ungt, "kvinne" er for pretensiøst, "dame" er greit i bestemt form men ikke ellers. Tror jeg foretrekker å bli kalt "hu derre".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå