Gå til innhold

Dubbing

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva synes dere om dubbing av filmer og serier?

Hva med serier som er for barn og kanskje litt større barn? Er dubbing med på å gjøre barn dårligere i engelsk? Er det derfor franskmenn er dårlig i engelsk (vet ikke, har bare hørt det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok dubbing kan føre til dårligere engelskkunnskaper. Hører man engelsk på tv-serier/filmer lærer man mye ubevisst (selv om ikke alltid ordforrådet er det beste...)

Når det gjelder å dubbe barneserier/filmer så syns jeg det er helt greit så lenge barna er små og ikke kan lese. Det finnes veldig mye dårlig dubbing, men Disneyfilmer o.l. blir ofte bra dubbet.

Å dubbe serier for ungdom/voksne blir bare tåpelig. Jeg husker jeg så Friends dubba i Spania :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg tror faktisk dubbing fører til dårligere engelskkunnskaper, jo mer man hører et språk jo flinkere blir man.

Å dubbe filmer til små barn har jeg ingen problemer med, men jeg husker at jeg likte narnia godt selv før jeg kunne lese teksten. Bildene var spenning nok, pluss at mamma gjenfortalte historien. Så hvor nødvendig det er med dubbing for små barn vet jeg ikke.

Dubbing for voksne har jeg ikke sans for, selv om det var kjekt å se dubba filmer før muntlig tysk eksamen ;)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Hva synes dere om dubbing av filmer og serier?

Hva med serier som er for barn og kanskje litt større barn? Er dubbing med på å gjøre barn dårligere i engelsk? Er det derfor franskmenn er dårlig i engelsk (vet ikke, har bare hørt det).

Jeg er negativ til dubbing, og tror det har litt av skylden for franskmenn sine dårlige engelskkunnskaper. Det er mye bedre med tekst, slik vi har her.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...