Gjest Evine Skrevet 22. juni 2008 #21 Skrevet 22. juni 2008 Jeg hatet også å trene - men så meldte jeg meg inn i et treningsstenter og nå elsker jeg treningen .. er rett og slett blitt avhengig av den gode følelsen treningen gir meg. Dessuten gir treningen meg mulighet til å spise mye samtidig gå ned i vekt og det er noe av det viktigste for en matmons som meg. Men alfa og omega er jo å spise sånn noenlunde sunt da .. Du skriver at du er lei av brød og musli .. Jeg fikk oppskrift på musli fra en kollega og jeg blir ikke lei av den .. kjempegod .. Rister havregryn, nøtter og kli i ovnen med litt olje, vann og sirup - la det stå en halvtime på 200 grader mens du rører litt nå og da .. Tilsettes rosiner, avkjøles og fylles på et tett glass med lokk .. alldeles nydelig og ungene min elsker det. Ha noen pakker med nøtter og litt frukt i vesken .. da har du alltid noe å ty til når sulten melder seg .. og du slipper å kjøpe pølser på bensinstasjonen .. En kronis i uken er ihvertfall ikke farlig .. jeg spiser minst en is pr dag om sommeren .. Hvis man trener så spiller det ingen rolle. Til lunsj spiser jeg salat med grønnsaker, linser, bønner, reker, egg og olje .. det er mat som metter lenge og jeg tar meg alltid litt nøtter og/eller frukt på ettermiddagen slik at jeg ikke "omkommer" av sult før middag. Jeg har funner ut at det viktigste er å ha sunn mat tilgjengelig i vesken - da slipper jeg å ty til pølse, sjokolade og andre usunne varianter når desoerasjonen melder seg .. Brød har jeg helt kuttet ut .. ikke fordi det er så usunt - men fordi jeg elsket brunost, majones, leverpostei, rekesalat, ol .. og lettvarianter av disse varene er ikke noe særlig godt .. Så da blir det ingenting ..
Jane F. Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Dag 9: Lørdag 21 Juni Frokost:(kl8) En neve musli og et glass vann og en brødskive med aprikossyltetøy ---eple--- Lunsj:(kl3) 2 Lunsjkaker (250g) ---eple--- Middag:(kl7) 1/2 frossenpizza BigOne ---kiwi--- Lørdagsgodt: 5-6 lakrisbåter og en halv pose "dragsters" og en dinosaurkjeks. Endret 22. juni 2008 av Jane F.
Jane F. Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #23 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Dag 10: Søndag 22 Juni Trøøtt Frokost:(kl2) Cornflakes, En stoor posjon Lunsj/middag: (kl3) 2 pizzastykker ---eple--- ---litt melon--- Kveldsmat:(kl8) knekkebrød 10 lakrisbåter Endret 23. juni 2008 av Jane F.
Jane F. Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #24 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Memo til meg selv: Ha litt frukt og grønt tilgjengelig hele tiden. Nytt memo til meg selv: Frukt er dyrt! handlet frukt og grønnsaker i går, Handlet en kurv med druer, en kiwi, en pose på 4 epler, en pose med 4 pærer, 2 kilo gulrøtter, en kvart melon. Husker ikke hva det ble men dyrt ble det no. og det værste er at alt det der kan jeg spise på en dag, og det i tilleg til de tre vanlige måltidene... men jaja.. det er nå en begynnelse. (dette er uten gulrøttene da, 2 kilo er litt mye, men en 5-6 stykker kan jeg godt få i meg) Endret 22. juni 2008 av Jane F.
Jane F. Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #25 Skrevet 23. juni 2008 (endret) Dag 11: Mandag 23 Juni Jobbedag Frokost:(kl2) Skål med pasta og smørr og gulrotbiter ---en pære--- Lunsj: Gulrotbiter. Middag: Grillmat. En wienerpølse med grovt brød, rekesalat, potetsalat, to grillribbeskiver, kvart tallerken salat og en boks cola. Endret 24. juni 2008 av Jane F.
Gjest GinaTricot Skrevet 23. juni 2008 #26 Skrevet 23. juni 2008 du bør kutte ut pizzaen og cornflakes
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #27 Skrevet 24. juni 2008 Ok, mener ikke å være slem her, men kostholdet ditt ser ikke akkurat bra ut. Pasta med smør og pizza til frokost!? (for å nevne noe)
MiniMjau Skrevet 24. juni 2008 #28 Skrevet 24. juni 2008 Vet du egentlig hva som er sunt og hva som er usunt? Du bør få råd fra kyndige vedr. ditt kosthold mener nå jeg, finn en bok eller en nettside med basic kostholdsråd(fx vektklubben.no) . Få i deg noe ordentlig mat!!! :-) Og spis nok mat. Prøv havregrøt til frokost, enkelt, varmt og mettende: 1 dl havregryn 2,5 dl vann bittelitt salt Kokes til grøt-konsistens. Du kan ha på det du synes er godt (men det kan jo også være litt sunt). F.x 1 ss syltetøy, noe tørka aprikoser, noen nøtter, 1 ss cottage cheese etc. Et par skiver brunost oppå smaker også godt. Pass på å få i deg ca 3 frukt pr dag, og en god porsjon grønnsaker til middagen!
MiniMjau Skrevet 24. juni 2008 #29 Skrevet 24. juni 2008 Når jeg ser på klokkeslettene for måltidene dine ser det ut som du har en ganske "uregelmessig" døgnrytme? Hvorfor frokost kl 2? Jobber du natt, sover du til kl 2 eller står du opp om morgenen men orker ikke spise noe før kl 2?
Jane F. Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #30 Skrevet 24. juni 2008 Dag 12: Tirsdag 24 Juni Frokost: Toast med ost og skinke Lunsj: litt banan Middag: Kyllingvinger(ca 500g) og ris. ---En saftis---
Jane F. Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #31 Skrevet 24. juni 2008 Ja har ganske rare døgnrytmer på grunn av samboers arbeidstider og mine går ikke helt sammen. Så det blir sene kvelder en gang i blandt og da må jeg ta igjen det tapte:P ellers kommer jeg meg ikke på jobb, når jeg jobber kveld. Jo jeg vet hva som er sunt, hehe, men jeg har hatt alt for mye og gjøre og alt for lite tid og penger til å lage skikkelig mat. Så vi har tatt av det vi har. Tok en oversikt over hva vi har i kjøleskapet for et par timer siden inkl. fryser. : 1,5 kilo gulrøtter, en leverpostei, 500 g norvegia, en kremost, 4 forskjellige sorter syltetøy og en liter melk, 1kg smør og en flaske dressing. Frysen: En bigone, 10 karbonader og ca 70 isbiter. Dett er grovt det vi har av mat til over helgen, pluss at jeg fyller på med ferdigmat jeg kan ta med meg hjem fra jobb og ca 50-100 kr.
skanky Skrevet 26. juni 2008 #32 Skrevet 26. juni 2008 Du spiser en del kaloribomber, f eks pizza, wienerpølse med alt og godteri. Kyllingvinger kan også fort bli fett, jeg ville heller spist kyllingfileter. Vanskelig å spise sunt når man har lite penger ja, men det er ingen "unnskyldning" for å spise snop! Kutt ut lakrisbåtene og bruk pengene på sunnere ting! Havregryn er kjempebillig, og når det gjelder ferdigmat har du et par av fjordland sine retter (de med fisk f eks), mias fullkornspai og andre alternativer som er et hakk bedre enn big one pizza. Når det er sagt, så tror jeg det å faktisk ta seg tid til å lage mat er veldig viktig når du skal slanke deg av flere grunner. Du kan lage mye sunt som tar mindre tid enn frossenpizza, f eks wok.
Gjest Purple Haze Skrevet 27. juni 2008 #33 Skrevet 27. juni 2008 Du sier du ønsker et bedre kosthold, men spiser utelukkende søppelmat?! Du spiser jo så feil som det går an. Uregelmessig, og bare dårlige valg når det gjelder mat. Sett deg litt inn i kosthold og ernæring, så går det kanskje litt bedre etter hvert. Mer frukt, grønt, rene kjøtt/fisk/fugl-produkter. Grove brødsorter og knekkebrød. Styr unna sukker og raske karbohydrater. Da er du godt på vei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå