Sol79 Skrevet 16. juni 2008 #41 Skrevet 16. juni 2008 Jeg insisterer fremdeles på at speltlomper gjør stor forskjell. Ærlig talt. Er det noen her som ikke spiser speltlomper? :klø: Kan ikke du fortelle oss hva som er den store forskjellen med speltlomper? Spelt er ei motegreie, og det finnes ingen forskning som tilsier at spelt er bedre enn vanlig mel, og speltlomper er helt sikkert dyrere enn vanlige lomper. Jeg har foreløpig aldri sett speltlomper i butikken og jeg bor i Oslo!
Serenity88 Skrevet 16. juni 2008 #42 Skrevet 16. juni 2008 Selges speltlomper ganske mange steder i Oslo... Nå liker ikke jeg lomper, men samboeren min synes speltlomper er ganske gode! De koster like mye som vanlige lomper så hvorfor ikke?
Serenity88 Skrevet 16. juni 2008 #43 Skrevet 16. juni 2008 Må bare få¨si at lomper kanskje er det styggeste ordet jeg noensinne har hørt? Lompe... Lompe... Uff, nei *fy på Serenity som bare tuller* Synes forresten pølsebryllup høres morsomt ut, men jeg er enig med flere her at man pynter seg i et bryllup uansett hva man får servert, men kanskje ikke galla? Hvis dere vil ha galla hadde jeg antakelig bare syntes det hadde vært ekstra morsomt, og hadde ihvertfall ALDRI glemt bryllupet deres! Lykke til på den store dagen!
Gjest men Skrevet 16. juni 2008 #44 Skrevet 16. juni 2008 (endret) Pølseservering kræsjer veldig med en brudgom i kjole og hvitt. Gode pølser er heller ikke veldig billig, man kan få en del annen mat i den prisklassen. I et sommerbryllup kan det f.eks serveres et utvalg av f.eks: Reker med loff/baguetteskiver, majones, hvitløksmajones, sitron, grønne salatblader Kjenner du noen som setter krabbeteiner, kan du heve standarden kjapt Varme, lune eller kalde paier, med blandet salat og en god urtedressing Pølser hvis du vil ha, grillet, med potetsalat (Rema sin superbillige blir god med litt ekstra stæsj i), lompe og samme blandede salat som de andre rettene Grillspyd med blandet kjøtt (kylling og svin kan bli veldig billig hvis du kjøper på tilbud) med biter av paprika, sjampinjong, småløk osv på Satay-grillspyd med kylling eller svin, med peanøttdip til Foliepoteter som er kokt inne, og grilles ferdig Foliegrillet eller foliebakt laks, med urtefyll og sitron, med rømmesaus Bare pølser vil gi et raskt måltid, og setter veldig store krav til det som skjer resten av kvelden. Det vil også gå veldig store mengder drikke, i forhold til om dere serverer et måltid som varer lengre og gir mer stemning. Endret 16. juni 2008 av men
Gjest men Skrevet 16. juni 2008 #45 Skrevet 16. juni 2008 Speltlomper er et slags sunnere alternativ uten hvete . Nei, det er det ikke. Spelt er en type hvetemel, men har litt andre egenskaper enn det foredlede hvetemelet som nærmest har hatt markedsmonopol. Spelt inneholder gluten, og kan derfor ikke spises av mennesker som må ha glutenfri diett.
Rosalie Skrevet 16. juni 2008 #46 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde ikke tatt på meg min fineste stas dersom jeg ble invitert i pølsebryllup - hadde kledd meg i noe som hadde passet i et uformelt hageselskap.
Gjest Liss Skrevet 18. juni 2008 #47 Skrevet 18. juni 2008 Uff, beklager men synes ikke det passer med pølser i et formelt bryllup funker sikkert om dere griller og har et hagebryllup eller noe... Jeg må si meg enig. Skal man gjøre det SÅ enkelt er det nok lurt å ha uformelt hagebryllup der man ikke trenger å ta på kjole og hvitt og galla-antrekk.. Blir litt krasj med stor flott kjole og stivpynta når man spiser pølser.. Men ideen er bra, dersom alt skal være uformelt og enkelt, sommerkjoler, osv. men dersom man har flott lokale og alt annet er stæsja opp til skikkelig gallabryllup blir det litt snodig må jeg innrømme. Hadde stussa litt hadde jeg fått beskjed om å ha på veldig pent antrekk og da få servert pølse rett og slett. Men om alt står i stil kan det funke:)
Gjest glamourgirl Skrevet 18. juni 2008 #48 Skrevet 18. juni 2008 Er det ingen som merker at augustbruden har forduftet for lenge siden? Jeg har vært i Norges billigste bryllup, og jeg hadde faktisk syns det hadde vært mer vellykka hvis de hadde gjort det hundreprosent et eller annet, som for eks en pølsefest...
Sol79 Skrevet 18. juni 2008 #49 Skrevet 18. juni 2008 Er det ingen som merker at augustbruden har forduftet for lenge siden? Kan jo være at hun leser selv om hun ikke skriver..
Gjest Bellatrix Skrevet 18. juni 2008 #50 Skrevet 18. juni 2008 Er det ingen som merker at augustbruden har forduftet for lenge siden? Jeg har vært i Norges billigste bryllup, og jeg hadde faktisk syns det hadde vært mer vellykka hvis de hadde gjort det hundreprosent et eller annet, som for eks en pølsefest... Det er vel det noen av oss også mener. Greit med pølsefest, men da bør man gjøre resten uformelt også. Folk får gjøre som de vil, men jeg synes det høres rart ut med pølse og lompe til et selskap der man bruker kjole og hvitt.
Gjest Elfrida Skrevet 18. juni 2008 #51 Skrevet 18. juni 2008 Folk får gjøre som de vil, men jeg synes det høres rart ut med pølse og lompe til et selskap der man bruker kjole og hvitt.Jeg kjenner til en studentforening som har en slik fest hvert år. Kjempestiv fest med pølse og lompe. Hvis det gjøres med humor syns jeg det er en kjempekul ide, nettopp fordi det er 'rart'.
Gjest Bellatrix Skrevet 18. juni 2008 #52 Skrevet 18. juni 2008 Jeg kjenner til en studentforening som har en slik fest hvert år. Kjempestiv fest med pølse og lompe. Hvis det gjøres med humor syns jeg det er en kjempekul ide, nettopp fordi det er 'rart'. Hvis det er gjort med litt humor så kan det sikkert funke. For all del, jeg hadde ikke holdt meg hjemme om jeg fikk en sånn invitasjon. Synes det høres rart ut.
Bokalven Skrevet 18. juni 2008 #53 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har spakt laksepølsene (jeg er pescetarianer). De smaker laks. Jeg synes laks er godt, men det ble litt feil smak på pølser. Da jeg spiste kjøtt likte jeg ikke pølser (antakelig fordi jeg ble så dårlig av dem), men jeg elsker soyapølser. Soyapølser er kjempegode, og kan spises av alle (som ikke er intolerante eller allergiske mot soya), i hvert fall hvis man kjøper riktig merke. Har vært borti merker jeg ikke likte. Kjøper de fra Hälsans kök, de smaker supert. Anbefales!
Fresi Skrevet 18. juni 2008 #55 Skrevet 18. juni 2008 Pølsebryllup!! Haha, det var dagens! Bare hvis man har dyprød silkekjole. Eier du ikke folkeskikk, gjest?
Sauen Shaun Skrevet 18. juni 2008 #56 Skrevet 18. juni 2008 Billig tilbehør til pølsene må jo være potetmos og bønner i tomat.
Gjest glamourgirl Skrevet 19. juni 2008 #57 Skrevet 19. juni 2008 Kan jo være at hun leser selv om hun ikke skriver.. Klart det... Jeg bare syns det er litt festlig at debatten har jublet på seg, og bruden sier ingenting.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. juni 2008 #58 Skrevet 19. juni 2008 Klart det... Jeg bare syns det er litt festlig at debatten har jublet på seg, og bruden sier ingenting. Jeg synes debatten i seg selv er artig. Det kan jo være andre har planer om pølsebrylup også. Bryllupsforumet er gøy. Artig å se hvor mange varianter man har av en bryllupsfest.
Gjest glamourgirl Skrevet 20. juni 2008 #59 Skrevet 20. juni 2008 Nettopp! Godt når noen forstår hva jeg ikke klarer å si!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #60 Skrevet 20. juni 2008 Dama får nok pølse på brullypsnatten så ingen grunn tl å ha det til middag også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå