Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #21 Skrevet 13. juni 2008 Forslag til antrekk hos gjestene: grilldress
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. juni 2008 #22 Skrevet 13. juni 2008 Uff, beklager men synes ikke det passer med pølser i et formelt bryllup funker sikkert om dere griller og har et hagebryllup eller noe...
Sol79 Skrevet 13. juni 2008 #23 Skrevet 13. juni 2008 Hva med pøler fra produsenter som Idsøe eller Strøm-Larsen? Fantastisk gode, og er ikke akkurat det samme som pølser fra Gilde. Strøm-Larsen har fantastiske pølser!
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #24 Skrevet 13. juni 2008 Som nevnt over her ville jeg heller hatt hagebrullyp og slått til med grillmat o.s.v. Det blir billigere ettersom dere slipper lokale (telt er kanskje like dyrt) og dere slipper en del av formalitetene.
Gjest agurken Skrevet 13. juni 2008 #25 Skrevet 13. juni 2008 Anbefaler virkelig at dere har en salat til, det gjør seg veldig for ganen og det visuelle. Et fargerikt innslag for å "sprite" opp pølsene. Synes nesten et grønt innslag på menyen er et minimum Det trenger ikke være så dyrt heller, kutt ned på noe annet i så fall, det er verdt det!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #26 Skrevet 13. juni 2008 Som nevnt over her ville jeg heller hatt hagebrullyp og slått til med grillmat o.s.v. Det blir billigere ettersom dere slipper lokale (telt er kanskje like dyrt) og dere slipper en del av formalitetene. Nå vet ikke jeg hvor TS bor, men i området hvor vi bor er telt leie fort dyrere enn leie av lokale..
Plym Skrevet 13. juni 2008 #27 Skrevet 13. juni 2008 Uff, beklager men synes ikke det passer med pølser i et formelt bryllup funker sikkert om dere griller og har et hagebryllup eller noe... Det er vel nettopp poenget at det ikke skal være så formelt. Folk må få feire bryllupet sitt på akkurat hvilken måte de vil. Pølser er kjempegodt, men jeg ville gått for noen litt spenstigere typer, og litt forskjellig tilbehør.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #28 Skrevet 13. juni 2008 Syns det høres helt strålende ut at dere lager deres bryllup til en dag dere vil trives med uten å gå i minus på kontoen! Skriv antrekk på invitasjonen så unngår du misforståelser. Antrekk: Pent sommerantrekk.
Fresi Skrevet 14. juni 2008 #29 Skrevet 14. juni 2008 Jeg insisterer fremdeles på at speltlomper gjør stor forskjell. Ærlig talt. Er det noen her som ikke spiser speltlomper? :klø:
Gjest Bellatrix Skrevet 14. juni 2008 #30 Skrevet 14. juni 2008 Jeg insisterer fremdeles på at speltlomper gjør stor forskjell. Ærlig talt. Er det noen her som ikke spiser speltlomper? :klø: Jeg visste ikke engang at det fantes speltlomper. Har aldri sett det i butikken.
Fresi Skrevet 14. juni 2008 #31 Skrevet 14. juni 2008 Hvordan er det mulig å ikke se speltlomper i butikken?
pinkybride Skrevet 15. juni 2008 #33 Skrevet 15. juni 2008 Hva er vitsen med speltlomper? Får du bedre samvittighet når du spiser det? Kom på en ting til som kan være tilbehør! Pastasalat. Er ikke dyrt å lage heller så blir det litt mer mat og litt mer "fancy". Bland 1 glass pesto med 1 pakke kokt pasta f.eks penne eller den fasongen du liker. Tilsett ruccola, hakket rødløk, hakket paprika, pinjekjerner/hakkede nøtter. blir kjempegodt og koster ikke mye! finnes det speltpasta kanskje haha?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #34 Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes det høres helt forferdelig ut med pølser som bryllupsmat, men så lenge dere advarer gjestene om hva som venter dem, er vel det meste greit.
*Emma* Skrevet 15. juni 2008 #35 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Jeg syns det høres lit rart ut med pølser på menyen hvis det skal være stivt antrekk m.m Dersom det er ett litt mere laidback bryllup hvor kanskje brudeparet ikke har gått all-the-way med slør, tiara, smoking etc og gjestene kan kle seg i pent sommertøy - syns jeg det er helt ok. Forutsatt at det en en "variert pølsemeny med masse tilbehør".Men dersom det var meg som skulle hatt ett billig bryllup tror jeg likevel jeg ville valgt noe annet enn pølser til mat. Det koster ikke særlig mye mere ålage ett skikkelig koldtbord. Ihvertfall ikke om man ber om hjelp fra venner og familie mot at de kanskje kjøper litt mindre gave feks... Det dumme med pølser sånn jeg ser det er at det vil jo gå veldig fort å spise middag. Jeg syns det er koselig i bryllupp at man sitter ned sammen, skravler litt og spiser god mat. Å spise 3 pølser tar meg liksom 10 min..... Jeg skjønner forresten heller ikke alt maset om speltlomper. Jeg så den første pakken i butikken i går. Har aldri smakt og føler heller ikke noe voldsomt behov for det... Endret 15. juni 2008 av *Emma*
Gjest Bellatrix Skrevet 15. juni 2008 #36 Skrevet 15. juni 2008 Hvordan er det mulig å ikke se speltlomper i butikken? Du får bli med meg på butikken neste gang jeg er der og vise meg. Ikke at jeg egentlig er veldig opptatt av det. Jeg syns det høres lit rart ut med pølser på menyen hvis det skal være stivt antrekk m.m Dersom det er ett litt mere laidback bryllup hvor kanskje brudeparet ikke har gått all-the-way med slør, tiara, smoking etc og gjestene kan kle seg i pent sommertøy - syns jeg det er helt ok. Forutsatt at det en en "variert pølsemeny med masse tilbehør".Men dersom det var meg som skulle hatt ett billig bryllup tror jeg likevel jeg ville valgt noe annet enn pølser til mat. Det koster ikke særlig mye mere ålage ett skikkelig koldtbord. Ihvertfall ikke om man ber om hjelp fra venner og familie mot at de kanskje kjøper litt mindre gave feks... Det dumme med pølser sånn jeg ser det er at det vil jo gå veldig fort å spise middag. Jeg syns det er koselig i bryllupp at man sitter ned sammen, skravler litt og spiser god mat. Å spise 3 pølser tar meg liksom 10 min..... Jeg skjønner forresten heller ikke alt maset om speltlomper. Jeg så den første pakken i butikken i går. Har aldri smakt og føler heller ikke noe voldsomt behov for det... Enig. Jeg synes det høres rart ut, i hvert fall hvis resten av bryllupet skal være formelt. Men det kan vel bli koselig på sitt vis. Bryllup er i hvert fall det siste jeg tenker på når noen sier pølse og lompe.
Daenrys Skrevet 15. juni 2008 #37 Skrevet 15. juni 2008 Jeg er forsåvidt helt enig med Bellatrix og Emma, men jeg syns samtidig det står veldig til respekt av det at dere velger å ha det bryllupet dere har økonomi til. Er ikke alle som gjør det... Men tror kanskje det kan være lurt at gjestene vet om maten på forhånd. Enkelte folk er jo ganske "spesielle" av seg, og det finns jo faktisk folk som ikke liker pølser en gang.
Lilith Skrevet 15. juni 2008 #38 Skrevet 15. juni 2008 Hvis pølser og potetstappe er bra nok for Kate Winslet og mannen, så hvorfor ikke for dere? Jeg synes det høres ut som en morsom idé, og synes det er forfriskende at dere velger denne løsningen Ville som andre her sier valgt noen spenstige pølsetyper i tillegg til de vanlige, og kanskje et par salater. Trenger ikke bli dyrt! Lykke til!
Saeria Skrevet 15. juni 2008 #39 Skrevet 15. juni 2008 finnes det speltpasta kanskje haha? Javisst gjør det det. I mange varianter også. Fint for oss som reagerer på vanlig pasta. Speltlomper har jeg ikke sett i noen butikker, men jeg har ikke sett så nøye etter, da potetkaker/lomper ikke er noe jeg reagerer på. Er forøvrig enig i at en pastasalat, grønn salat eller noe annet godt og enkelt hadde gjort seg ved siden av pølsene.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #40 Skrevet 15. juni 2008 Hvorfor tar dere ikke gjestene med på Statoil. Så kan alle få velge sin egen pølsemeny. Og dere slipper å tenke på maten i det hele tatt. Men det blir kanskje for dyrt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå