Gå til innhold

Pølser til middag

Anbefalte innlegg

Gjest Augustbrud:-)
Skrevet

Har bedt ca 40 gjester, dvs har planer om det! Er det greit å servere pølse og lompe+potetstappe til middag. Kyllingpølser og vanlige pølser! Vi har mange kaker da som venner har bakt :)

Vi tenkte å servere øl til pølsene for det er vel det beste til det, men har noen vinkartonger klare også av både hvir og rød dersom noen vil ha det!

Min mor mener det blir dumt, men det er det vi har råd til!

Hilsen

August brud

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel slenge på noen laksepølser også?

Ellers er jeg enig i at øl er det beste til pølser.

Skrevet
Du burde vel slenge på noen laksepølser også?

Ellers er jeg enig i at øl er det beste til pølser.

Takk for svar :)

Jeg har ikke smakt laksepølser! Er dem gode og smaker det laks? Føler at det blir rart å ha ketchup på laks da me....Kan jo bare sette opp sånne fine kort der det står hva some er hva!

Har tenkt på ostegrill også, men det er jo litt dyrt igjen!

Om det blir pølser da serverer vvi øl til, men vi har som sagt vinkartonger også for de som vil ha vin da:-)

Skrevet

Jeg har dessverre ikke smakt laksepølser, men siden det er bryllup, synes jeg dere burde ha en del forskjellige å velge mellom. Laks, kylling, svin, bacon, ost og så videre. Hadde det vært mitt bryllup, ville jeg også valgt å ha speltlomper i tillegg til vanlige lomper (men et er nå meg da). Kort foran er en god ide!

Jeg ville også ha valgt flere ulike øltyper. Jeg er litt usikker på det å kombinere vin med ketchup, men ut over kvelden er vel folk ikke så kresne uansett. Noen vil uansett bare ha hvitin (snakker av erfaring).

Skal dere ha litt salat til? Det kan friske opp.

Skrevet
Jeg har dessverre ikke smakt laksepølser, men siden det er bryllup, synes jeg dere burde ha en del forskjellige å velge mellom. Laks, kylling, svin, bacon, ost og så videre. Hadde det vært mitt bryllup, ville jeg også valgt å ha speltlomper i tillegg til vanlige lomper (men et er nå meg da). Kort foran er en god ide!

Jeg ville også ha valgt flere ulike øltyper. Jeg er litt usikker på det å kombinere vin med ketchup, men ut over kvelden er vel folk ikke så kresne uansett. Noen vil uansett bare ha hvitin (snakker av erfaring).

Skal dere ha litt salat til? Det kan friske opp.

Hei,

takk for svar igjen :)

Vet ikke helt hva sånn speltlompe er da? Hva er det?

Jodda vi tenkte på forskjellige pølsetyper og noen forskjellige øltyper.Ikke alle slag men 3 forskjellige typer samt lettøl.

Salat hadde vi ikke tenkt, men tenkte på både råd og stekt løk da :)

Lurer jo litt på om vi skal skrive hva som blir servert i innbydelsen så ingen blir skuffa liksom :sjenert: (pølsebryllup eler noe i den duren)

Skrevet

Speltlomper er et slags sunnere alternativ uten hvete :).

Tre sorter øl høres jo mer enn nok ut. Løk vil nok de fleste ha. Jeg synes kanskje dere bør skrive "pølsebryllup" i invitasjonen, slik at folk vet å kle seg deretter.

Skrevet
Speltlomper er et slags sunnere alternativ uten hvete :).

Tre sorter øl høres jo mer enn nok ut. Løk vil nok de fleste ha. Jeg synes kanskje dere bør skrive "pølsebryllup" i invitasjonen, slik at folk vet å kle seg deretter.

Ok, jeg slo opp på google om speltlompe menn fant ingenting!

Bakerne eller nbutikken vet no:9

Men om jeg skriver pølsebryllup, betyr det at folk ikke kler seg i finstasen da?

Skrevet

Men om jeg skriver pølsebryllup, betyr det at folk ikke kler seg i finstasen da?

Jeg tror det. Jeg ville ialle fall ha tolket det slik. Hvis jeg hadde fått en slik invitasjon ville jeg for eksempel valgt en passe pen sommerkjole, men her er jeg litt usikker siden jeg aldri har fått en slik invitasjon. Det viktigste er vel at du signaliserer at det er litt uformelt? At det ikke gjør så mye om en søler ketchup f..eks.

Som sagt ville jeg også ha bestrebet meg på å finne speltlomper og dessuten kanskje grove pølsebrød - og i tillegg skrevet "pølsebryllup" i invitasjonen. Høres ut som en morsom fest! Lykke til!

Gjest Frida Thomasine
Skrevet

Finstasen skal på uansett, det er jo et bryllup uansett hva dere spiser!

Det mener nå jeg :) Dere pynter dere jo for festen, ikke for hva dere får servert?

Skrevet
Jeg tror det. Jeg ville ialle fall ha tolket det slik. Hvis jeg hadde fått en slik invitasjon ville jeg for eksempel valgt en passe pen sommerkjole, men her er jeg litt usikker siden jeg aldri har fått en slik invitasjon. Det viktigste er vel at du signaliserer at det er litt uformelt? At det ikke gjør så mye om en søler ketchup f..eks.

Som sagt ville jeg også ha bestrebet meg på å finne speltlomper og dessuten kanskje grove pølsebrød - og i tillegg skrevet "pølsebryllup" i invitasjonen. Høres ut som en morsom fest! Lykke til!

Takk og takk og takk for fine råd fra deg :klemmer:

Skrevet

Det mener nå jeg :) Dere pynter dere jo for festen, ikke for hva dere får servert?

Hei, jeg skal ha lys, lys rosa silkekjole og mannen kjole og hvitt!

Ja det er sant det du sier at man pynter seg for festen og parret som skal gifte seg og ikke for det man spiser1

De fleste liker o pølser da så da blir gjestene mette+ at vi har masse kaker og godt drikke til kaffe da :)

Skrevet

Det er sant :). Men det er jo forskjell på antrekk. Står det "pølsebryllup", "burgerbryllup" eller "sommerbryllup" ikler i alle fall ikke jeg meg min dyprøde gallakjole.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er sant :). Men det er jo forskjell på antrekk. Står det "pølsebryllup", "burgerbryllup" eller "sommerbryllup" ikler i alle fall ikke jeg meg min dyprøde gallakjole.

:fnise: Sånn tenkte jeg også først.

Men hvorfor ikke egentlig? Pølser er jo mat det også da.

Skrevet

Hvis du skal servere pølser burde du sørge for å ha litt forskjellig tilbehør til pølsene hvertfall. Rå løk, stekt løk, agurk mix , potetsalat, rekesalat, kanskje vanlig grønn salat og kålsalat. Pølsebrød , lompe og potetmos. Ingenting av dette er særlig dyrt og det går jo ikke enorme mengder av dette heller. Dette gjør det litt mer spennende, fargerikt og mer gjennomført. Det er tross alt bryllup og ikke en bursdagsfest for 6 åringer. Husk et par typer ketchup, vanlig, chili, salsa osv. Pølsesennep, søt sennep (bergbys eller hva det heter) , og sånn pølsedressing (sånn hvit som de har på bensinstasjonen).

Speltlomper synes jeg ikke er nødvendig.

Gå for vanlig og kyllingpølser. tenkte du på grill eller wiener? Hvis du skal ha grillpølser kan du jo f.eks kjøpe bacon (billig i sverige) og surre rundt, så blir det mer spennende.

2-3 typer øl synes jeg er mer enn nok!

Og kanskje vin til senere på kvelden:)

Kan bli ganske bra dette, tipper folk kommer til å kose seg :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kjøp inn mindre alkohol - så ha du råd til mer tilbehør og mer spennende pølser. Mange foretrekker heller vann med isbiter enn øl til pølsene...

Kanskje foreldrene kunne bidratt litt - så du kunne grillet burgere i tillegg?

Hvis du skriver "pølsefest" i innbydelsen - og vil at gjestene skal pynte seg - så må du nok spesifisere antrekk: pent, f.eks. Så vet gjestene hva de skal forholde seg til :)

Skrevet

Må si jeg syns det er ganske kræsj og ha "kjole og hvitt" også server pølser.... står ikke mye i stil...

Det fins da annen mat som også er billig som ikke er pølser...

Eller så syns jeg man skal jekke ned "stivheten" på festen så det samsvarer mer med hva man får servert.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg ville virkelig hatt noe tilbehør til pølsene. Jeg skal være helt ærlig og si at jeg ville blitt noe overrasket om jeg kom til en flott lokale med stivpyntede gjester, og så var det pølser og lomper på menyen. Hvis omgivelsene rundt er mer avslappet, ville jeg ikke stusset noe over det. Hørte om noen som hadde en helt uformell hagefest med pølser, og da passet det veldig godt.

Men, hvis dere skal ha pølser, ville jeg altså hatt noe til. Som andre sier, trenger det ikke å koste all verden, og det hever det hele en god del. Potetsalat, salat med grønnsaker.

Endret av Frk Åberg
Gjest Gjest
Skrevet

Åh, det hørtes ut som en spennende idé, pølsebuffet til bryllup. Dersom dere skriver lapper/små skilt ved siden av hva som er hva (for eksempel ulike typer lomper/potetkaker (jeg har aldri skjønt forskjellen her...), de ulike pølsetypene. Jeg ville absolutt kjøpt inn noen laksepølser - det har vært så mye snakk om dem i media, men de færreste har smakt dem ennå, og det kan bli et fint samtaleemne, der folk kan prøve det ut hvis de vil.

Det koster svært lite for potetsalat i butikkene hvis du velger et billig merke - dette ville jeg absolutt hatt med.

Pluss sprøstekt løk i en bolle el.l.

Øl er viktig til pølser, ja. Jeg ville kost meg i et bryllup der dette sto på menyen, særlig pga den originale ideen som liksom bryter isen med en gang.

Skrevet

Jeg ser heller ikke nødvendigheten av speltlomper.

Spelt er uansett bare overhypa.

Jeg hadde heller gått for flere typer pølser, som vanlige pølser, bratwurst, løkpølser, chilipølser etc

Tilbehør er også viktig: stekt løk, rå løk, flere typer sennep og ketchup, mangochutney, flere typer potetsalat - her er det jo uansett bare fantasien som setter grenser.

Jeg er glad i pølser, men om det kun var vanlige pølser med ketchup og sennep med rå eller stekt løk hadde jeg kanskje syntes at det var litt stusselig i et bryllup.

Gjest Wildcat
Skrevet
Jeg hadde heller gått for flere typer pølser, som vanlige pølser, bratwurst, løkpølser, chilipølser etc

Hva med pøler fra produsenter som Idsøe eller Strøm-Larsen? Fantastisk gode, og er ikke akkurat det samme som pølser fra Gilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...