Gå til innhold

Har lyst til å droppe bryllupskake..

Fremhevede innlegg

Skrevet

I min familie er det heilt vanleg at bryllupskaka er heimelaga av nære fam.medlemmer, og pynta med figurar i marsipan som viser noko brudeparet er opptatt av. Dvs den er ikkje så diger, ikkje dyrare enn andre kaker, den er god faktisk ;) og så er det koseleg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi hadde bryllupskake. Måtte ha glutenfri også, så var et styr å få i den. Dyr var den også 2500 kr. (4 etasjer)

Hadde klare intruksjonerpå hvordan vi ville ha den, med bilde og alt. Den lignet ikke i det hele tatt, og jeg ble ikke fornøyd.

Tror ikke det var mer enn 4 stk med oss som smakte på den heller. Folk er så redde for å velte den.

Resten av kakebordet derimot ble spist opp, og alle skrøt av de kakene.

Nei, jeg syns det var bortkastede penger ja...

Hadde jeg ikke harr cøliaki og skulle gjøre det om igjen, ville jeg bare skaffet meg en helt standard hvit kake uten pynt på vanlig bakeri og pyntet den med noen friske blomster blomster. Holder i massehvis. Da får dere en billig kake som både er fin, dere får kakeskjæring hvis dere vil ha det:-)

Endret av øyenstikker
Skrevet

Vi går ikke for tradisjonel bryllupskake men velger denne

http://www.sjokoladefontener.no/index.htm

Hver sin lyst og smak sier nå jeg da...

Faller sikkert ikke i smak hos hverken svigers eller foreldre, :riste:

men vi betaler stort sett det meste av vårt eget bryllup

Skrevet
Men en bryllupskake trenger jo slett ikke være marsipankake :klø:

Nei, den trenger jo ikke det :) Jeg liker ikke marsipankake, så vi tenker vi bestiller 3-4 sjokolademoussekaker fra bakeri, pynter de selv og setter de på stettfat i forskjellige høyder - kommer til å koste omtrent halvparten av hva ei tilsvarende bryllupskake koster...

Sambo er glad i marsipankake, så mulig vi lar en av kakene i "bryllupskaka" være maripan, evt så kjøper/baker vi en.

Skrevet
Helt enig med TS :)

Vi er også inne på tanken om å droppe bryllupskaken, eller ha en veldig nedskalert, hjemmebakt utgave av en bryllupskake. Synes det er uforholdsmessig dyrt med bryllupskake, og lokasjonen for bryllupet vårt gjør det litt komplisert å ha en kake fra konditor/baker.

Har vært i bryllup der bryllupskaken har vært en helt vanlig kake, og brudeparet hadde den tradisjonelle kakeskjæringen. Ble like fint det som de som skar stykke av en kake til 4000 ,- ;)

Det samme skal nok vi, synes det er helt sinnsykt å bruke såå mye penger på en kake.. Det er mange flinke kakebakere rundt omkring, så en fin kake skal vi nok få uansett! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...