Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Hei

Jeg er ansatt i et firma hvor jeg er ansvarlig for regnskapet. Vet ikke om jeg kan kalle meg regnskapsfører eller regnskapsmedarbeider. Jeg har ikke noen formell utdanning, kun praksis innen kontoryrket. Har full ansinitet.Den eneste som kontrollerer mitt arbeid er en ekstern revisor.

Arbeidet mitt består av følgende arb.oppgaver: Kontering og føring av bilag, fakturering, kontoavstemming og oppfølging av kunder/leverandører, bankavstemming, innsending og signering av MVA. Samt andre forefallende arb.oppgaver. I det hele tatt, alt som skal og må gjøres ferdig slik at revisoren kan revidere og godkjenne regnskapet.

Har arbeidet der i 3 år nå og revisor har ingen ting å sette fingeren på.

Har også hatt bokettersyn og de fant kun to ting å sette fingeren på: 2 stk underbilag til faktura som manglet. J

eg vil jo da påstå at jeg gjør et godt arbeid.

Også var det den berømmelige lønnen da. Jeg har ingen anelse om hva andre som gjør samme jobb som meg tjener, men jeg har 148,- i timen. Er dette for lite??? Mener jo selv at dette kan være litt i minste laget, men hva kan man forlange når en ikke har noen utdannelse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_betima_*
Skrevet
Hei

Jeg er ansatt i et firma hvor jeg er ansvarlig for regnskapet. Vet ikke om jeg kan kalle meg regnskapsfører eller regnskapsmedarbeider. Jeg har ikke noen formell utdanning, kun praksis innen kontoryrket. Har full ansinitet.Den eneste som kontrollerer mitt arbeid er en ekstern revisor.

Arbeidet mitt består av følgende arb.oppgaver: Kontering og føring av bilag, fakturering, kontoavstemming og oppfølging av kunder/leverandører, bankavstemming, innsending og signering av MVA. Samt andre forefallende arb.oppgaver. I det hele tatt, alt som skal og må gjøres ferdig slik at revisoren kan revidere og godkjenne regnskapet.

Har også hatt bokettersyn og de fant kun to ting å sette fingeren på: 2 stk underbilag til faktura som manglet. J

Også var det den berømmelige lønnen da. Jeg har ingen anelse om hva andre som gjør samme jobb som meg tjener, men jeg har 148,- i timen. Er dette for lite??? Mener jo selv at dette kan være litt i minste laget, men hva kan man forlange når en ikke har noen utdannelse?

Gjest Gjest_BETIMA_*
Skrevet

Hei! Jeg har nøyaktig samme arbeidsoppgaver som deg.Har jobbet med dette i snart et år.Hadde før lønnsoppgjøret nå samme lønn som deg.Jeg har et år høyskoleutdannelse - er utdannet bedriftsøkonom.Jeg har nå steget til 161,5 i timen og synes fremdeles dette er noe lavt.Siden du har tre års praksis synes jeg nok at du har noe lav lønn ja.Det er det samme som en butikkmedarbeider får....

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Har de så bra betalt da??? Kanskje jeg skal vurdere å skifte jobb:-9

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet
PRØVER IGJEN

Hei

Skrevet

Uten noen form for utdannelse må da det være greit?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke utdannet innen økonimi, men har nå fått en enkel regnskapsjobb der jeg skal ta meg av scanning, reiseregninger smt annet forefallende arbeid. Jeg får 330000 i året for dette, og ville nok da forventet en del mer hvis jeg skulle føre regnskap (370-400000) ut i fra lønna jeg nå får. 150 i timen høres veldig lite ut, ville nok sett meg om etter noe annet (det er skikkelig mangel på økonomer i enkelte byer, men det kommer jo an på hvor du bor selvfølgelig).

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Vet ikke helt hva som er rett her. Er mye forskjellig svar. Ikke bare på det her forumet.

Gjest Gjest_betima_*
Skrevet
Jeg er ikke utdannet innen økonimi, men har nå fått en enkel regnskapsjobb der jeg skal ta meg av scanning, reiseregninger smt annet forefallende arbeid. Jeg får 330000 i året for dette, og ville nok da forventet en del mer hvis jeg skulle føre regnskap (370-400000) ut i fra lønna jeg nå får. 150 i timen høres veldig lite ut, ville nok sett meg om etter noe annet (det er skikkelig mangel på økonomer i enkelte byer, men det kommer jo an på hvor du bor selvfølgelig).

Det må jeg si var veldig godt betalt-Er dette i en større by kanskje? Mine arb.oppg. er som trådstarters og jeg er utdannet bedriftsøkonom og har 315....Syns dette er lavt med hensyn til ansvaret jeg har.Hvis det betales 370-400 andre steder så må jeg nok se meg om etter noe nytt ja! Men har også hørt fra andre innen yrket at de ligger fra 350 og oppover,så det stemmer nok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...