Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Noen som vet om jeg har krav på tilbakebetaling når jeg har fått for lav ansinnitet i hvert fall det siste året?
Gjest Pupsilure Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er ganske sikker på at du får det. Man får det hvertfall i kommunen jeg jobber. Tror det er vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 *trådstarter* Jeg har sånn halvveis fått beskjed om at det mitt ansvar og følge med... men har hørt om mange som praktiserer tilbakebetaling. Jeg jobber i en privat bedrift.
Lilleba Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Det kommer an på om bedriften har tariffavtale. Da er det kurant. Ellers kan bedriften ha en egen intern avtale også. Så dette må du undersøke. Har bedriften ingen avtale, så gjør den som den vil, for det finnes dessverre ikke noen lover som pålegger bedriftene ansiennitetsberegning ved tilsettinger. Still i alle tilfeller ditt krav skriftlig, ikke muntlig. Da må du få skriftlig svar med begrunnelse.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Det kommer an på om bedriften har tariffavtale. Da er det kurant. Ellers kan bedriften ha en egen intern avtale også. Så dette må du undersøke. Har bedriften ingen avtale, så gjør den som den vil, for det finnes dessverre ikke noen lover som pålegger bedriftene ansiennitetsberegning ved tilsettinger. Still i alle tilfeller ditt krav skriftlig, ikke muntlig. Da må du få skriftlig svar med begrunnelse. Takk for svar. Arbeidsplassen er medlem i PBL-A så de har tariff avtale. Det er ikke ansinnitetberegning i forbindelse med ansettelse, det jeg fikk når jeg ble ansatt er jeg enig i , men de har "glemt" og sette meg opp fra 6 års anisnnitet til 8 år. ( per i dag er jeg på 9 året, men det er ikke lønnstrinn før 10. ) og det mener de er mitt ansvar, selv når det ikke står lønnstrinn på lønnsslipp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå