Gå til innhold

Samtale hos bemanningsbyrå.


*Aprin*

Anbefalte innlegg

Registrerte CV`en min hos Adecco på nett, og fikk mail om jeg kunne stille på samtale. Noen som har vært som kan fortelle meg hva det går ut på? Stiller de spørsmål som på et jobbintervju?

Hvordan kler man seg? Er det ok med dressbukse, pene sko (m/ høye hæler) og en bluse?

Noen som ellers har noen erfaringer med Adecco? Håper de kan skaffe meg en jobb ganske kjapt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest L@dy i.i
Registrerte CV`en min hos Adecco på nett, og fikk mail om jeg kunne stille på samtale. Noen som har vært som kan fortelle meg hva det går ut på? Stiller de spørsmål som på et jobbintervju?

Hvordan kler man seg? Er det ok med dressbukse, pene sko (m/ høye hæler) og en bluse?

Noen som ellers har noen erfaringer med Adecco? Håper de kan skaffe meg en jobb ganske kjapt =)

Ja, de stiller spørsmål som på et jobbintervju, de skal jo tross alt "selge" deg videre til bedrifter som trenger din hjelp. Vikarbyrået vil jo se hvem du er, for å vite hvordan de best mulig kan få deg ut i jobb.

Det kan være greitt for deg å tenke gjennom hvilken type jobb du ønsker deg.

Ang, antrekk så er det helt ok med det du beskrev!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jobb som barnehageassistent gjennom Adecco. Vet ikke helt hva du la inn CV på, men det er relativt lett å få seg jobb der. Bare tenk på at lønna er lavere enn om du ville blitt ansatt direkte fra firmaet. Som barnehageassistent tjente jeg 105 kroner timen, hvorav adecco krevde 170 kroner timen for meg, så de tjener ganske fett på å formidle. Greit å ha den jobben til man finner noe annet, men blir jo ikke rik på det..

Når det gjelder antrekk så kan du stille i vanlige klær, så sant de ser alrighte ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg fikk jobb som barnehageassistent gjennom Adecco. Vet ikke helt hva du la inn CV på, men det er relativt lett å få seg jobb der. Bare tenk på at lønna er lavere enn om du ville blitt ansatt direkte fra firmaet. Som barnehageassistent tjente jeg 105 kroner timen, hvorav adecco krevde 170 kroner timen for meg, så de tjener ganske fett på å formidle. Greit å ha den jobben til man finner noe annet, men blir jo ikke rik på det..

De tjener da ikke fett på dette med den prisen i det hele tatt, husk at dette dekker feriepenger og arbeidsgiveravgift. Altså koster du over 130 kr/t, og de resterende nesten 40 kr skal dekke utgifter til evnt sykepenger til deg, lønn til dem som formidler deg, utgifter til kontorlokale etc etc, så overskuddet de tjener på akkurat deg er i beste fall noen kroner i timen. Du ville ikke fått 170 kr/t direkte gjennom firmaet, for da måtte de ha avsatt pengene til sosiale kostnader selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvordan kler man seg? Er det ok med dressbukse, pene sko (m/ høye hæler) og en bluse?

Kle deg som du tror du bør kle deg i jobben du aller helst vil rekrutteres til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kylie_*
Registrerte CV`en min hos Adecco på nett, og fikk mail om jeg kunne stille på samtale. Noen som har vært som kan fortelle meg hva det går ut på? Stiller de spørsmål som på et jobbintervju?

Jeg registrerte meg på Adecco, fikk telefon om jobb noen dager etter uten intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tjener da ikke fett på dette med den prisen i det hele tatt, husk at dette dekker feriepenger og arbeidsgiveravgift. Altså koster du over 130 kr/t, og de resterende nesten 40 kr skal dekke utgifter til evnt sykepenger til deg, lønn til dem som formidler deg, utgifter til kontorlokale etc etc, så overskuddet de tjener på akkurat deg er i beste fall noen kroner i timen. Du ville ikke fått 170 kr/t direkte gjennom firmaet, for da måtte de ha avsatt pengene til sosiale kostnader selv.

Det handler vel ikke noe om hvor mye de tjener på deg, sånn egentlig. Alle vil tjene best mulig. Det jeg sier er at du tjener mer om du ville ha blitt ansatt direkte fra firmaet. Jeg sluttet å adecco og fikk jobb gjennom kommunen i barnehagen.. Nå tjener jeg 125 kroner. Som er mye mer enn 105 kroner timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Jeg ønsker meg en kontor/administrasjonsstilling..

Fikk mail fra Adecco 2-3 dager etter registrering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har nettopp begynt jobb gjennom adecco. Ble innkalt til intervju/samtale to dager etter registrering. Hun som intervjuet meg fulgte et spørre skjema med typiske spm. Nevnt tre positive og tre negative ting om deg selv, hvordan jobber du under stress, har du opplved konflikter på jobb tidligere og hvordan taklet du dette, o.l. Fikk jobb allerede dagen etter men det er innen en annen sektor enn du er. Lønn er ok, men ikke noe jeg villle satset på som fast jobb i lengden. (bruker adecco som sommerjobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt
Jeg fikk jobb som barnehageassistent gjennom Adecco. Vet ikke helt hva du la inn CV på, men det er relativt lett å få seg jobb der. Bare tenk på at lønna er lavere enn om du ville blitt ansatt direkte fra firmaet. Som barnehageassistent tjente jeg 105 kroner timen, hvorav adecco krevde 170 kroner timen for meg, så de tjener ganske fett på å formidle. Greit å ha den jobben til man finner noe annet, men blir jo ikke rik på det..

Når det gjelder antrekk så kan du stille i vanlige klær, så sant de ser alrighte ut. :)

Det syns ikke jeg er å tjene fett på deg, syns det var lite faktisk.

Jeg får selv 135 kr timen, og de som leier meg betaler det dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jobba gjennom adecco, fikk 105 kr timen. Ble tilbudt fast stilling etter 3 uker, gikk opp til 178 kr timen. Men adecco er veldig greit for en periode, men om arbeidsgiveren tilbyr deg fast stilling så burde du helt klart si ja:)

Du blir spurt om å fortelle om deg selv, fra fødselen og til nå. Det var nesten litt som en psykologisession for min del :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv fått fast jobb gjennom Manpower etter først å ha vært på intervju hos flere.

Intervjuet hos Manpower - og de andre - opplevde jeg som svært profesjonelt, samtidig ga de meg feedback på hvordan jeg gjorde det på intervjuet - om det var ting jeg burde være bedre forberedt på.

Ikke gå på intervju hos noen og så "glem dem". Vær aktiv ved å holde kontakten med dem regelmessig - jeg gjorde det etter råd fra Manpower.

Jeg gjorde oppmerksom på at jeg kunne ta korttidsoppdrag for en periode men at jeg ville inn i en jobb som var fast og at det var det de primært skulle se etter. Jeg fikk noe som er nokså nær drømmejobben hos Manpower etter få måneder og er storfornøyd.

Antrekket er rent og helt og middels pent - kle deg i det samme som du ville for et annet intervju hos en potensiell arbeidsgiver. Etter min mening er det uten å vise for mye hud, formelt og passende til yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ett litt ekkelt intervju med adecco, nevn 3 ting du bør bli bedre på i jobbsammenheng, hadde aldri fått ett ligningen spørsmål før, så jeg slet litt med å si noe.

Jeg hadde ikke noe problem med Adecco, var på et lite oppdrag for dem, varte i hele 6 dager. Veldig kjekk den boken som adecco har, ei håndbok om de meste egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Ser dette er en gammel tråd, men jeg spør her.

 

Søkte jobb gjennom adecco, fikk telefon i dag de spurte om jeg var aktiv jobbsøker, hvor fort jeg kunne starte i en ny stilling og om jeg kunne komme på en samtale. Jeg tenkte først det var samtale om jobben jeg søkte, men kan det være et rekrutteringsmøte? Eller skjer jobbintervjuer gjennom adecco?

Anonymkode: 671db...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 18.3.2016 at 13.56, AnonymBruker skrev:

Ser dette er en gammel tråd, men jeg spør her.

 

Søkte jobb gjennom adecco, fikk telefon i dag de spurte om jeg var aktiv jobbsøker, hvor fort jeg kunne starte i en ny stilling og om jeg kunne komme på en samtale. Jeg tenkte først det var samtale om jobben jeg søkte, men kan det være et rekrutteringsmøte? Eller skjer jobbintervjuer gjennom adecco?

Anonymkode: 671db...b35

Det er nok fordi de mener du har en relevant profil til enten eksisterende eller fremtidig stilling. Ellers hadde de nevnt at det er i forbindelse med en spesifikk jobb.

Det kan være at de allikevel tenker å presentere din profil til en potensiell arbeidsgiver, men jeg tenker at de i første omgang ønsker å bli litt kjent med deg.  Forbered deg som om det var et intervju, for innholdet i samtalen blir likt det i et intervju

 

Anonymkode: eaa61...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...