Gjest Gjest nå Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Lurte på om noen kunne anbefale en flink psykolog i oslo vest5/bærumsområdet?? En som er litt normal? Hvertfall ikke så veldig spesiell.... Tror ikke jeg finner noen kjemi med sånne. Har tidligere prøvd en, men jeg følte nesten at jeg var friskere enn henne for å si det sånn.. Dessuten synes jeg jeg hører så mye om folk som prøver og prøver og ikke finner noen de føler er ordenlitg interesert i det de forteller heller.. Mange som bare sitter der og later som de følger med og ikke engasjerer seg så veldig... Hmmm... vanskelig å finne noen flinke?
S85 Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Jeg vet om en kjempe bra en, hun er ikke psykolog, men psykoterapeut og hun holder til i Ski sør for Oslo, men tenkte jeg kunne nevne henne alikevel. Hun heter Karin Mohn Engebretsen og har hjemmesiden http://www.interdevelop.no/index.htm Hun er kjempe bra, gikk til henne i ett år og hun fikset mer enn noen andre noen sinne har klart. Husker ikke helt prisen, men tror det er 500,- timen. Jeg stod på venteliste hos psykologer i evigheter så jeg hadde ikke noe annet valg.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Knut Røhnbeck er veldig bra. Tror han fortsatt holder til på Frogner. Jeg innbiller meg også at Jorunn Sundgot-Borgen vil være veldig bra, men det vet jeg ikke. Kognitiv terapi er det som statstisk sett hjelper flest fortest. For noen vil en mere tilbaksuende psykoterpai være bra. Mange av de som får lite ut av samtale terapi har ofte stort utbytte av kroppslige terapier som rosenterapi. Der jobber man med spenninger i kroppen som forløser undertrykte følelser. Spesielt for "hodemennesker" er det ofte nødvendig for å nå følelsene. Hypnose er også effektivt for mange. Trening hjeler altid på psyken. Spesielt trening som gir endorfin kick slik som jogging og trening som strukturer kroppen/holdningen på en bra måte, slik som Pilates. Yoga og meditasjon er også svært, svært effektivt, mot de fleste psykiske plager. Thai chi og Qi Gong likeså. Det er dokumentert gjennom en rekke forskningsprosjekter og var for meg det som hjalp mest. Spesielt ting som gjør at man får en fri og rolig pust påvirker psyken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå