Gå til innhold

Festleker


Elefantina

Anbefalte innlegg

Jeg skal være med å arrangere sommerfest på jobb, og da trenger vi litt underholdning. Selv er jeg desverre ikke av den kreative sorten, og trenger tips til leker el.l. for festglade mennesker i alderen 20 til 60. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon - skal på båttur med jobben og alle forventer at det skal skje noe ombord! Det holder ikke bare med reker og vin og vind i håret!!!

Siden det er båttur er jo mulighetene noe begrenset men jeg har tenkt å lage et rebusløp. Hadde tenkt å lage et fra jobb og ned til båten men var redd noen ikke ville finne fram i tide. :D

Jeg vet at det er vanskelig å finne på noe som alle liker, men vi får bare prøve og så får folk velge selv hvor mye de vil delta.

Men et rebusløp fra bar til bar er alltid en hit.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på en morsom lek en gang. Skal prøve å forklare:

Del ut forskjellige roller på små lapper. I vårt tilfelle var det bestemor, hund, katt, innbruddstyv, lenestol, bord og ung jomfru.

Begynn så å lese en fortelling/historie. Hver gang en av "skuespillerne" hører sitt "navn", må de leve seg inn i historien og gjøre det som blir lest opp. Kjempekomisk.

Vår historie begynnte omtrent slik:

"Det var natt i bestemors hus. Hunden lå under bordet og snorket (den som er hund må legge seg under den som er bord og lage snorkelyder). Katten lå og slikket potene sine i lenestolen mens den malte (den som er katt må legge seg oppå den som er lenestol). "

Videre utover i historien kom det en innbruddstyv, og ting ble virkelig festlig. Innbruddstyven skulle ta med seg den unge jomfruen, og hunden kaster seg over tyven osv. Bestemor besvimer av redsel, og katten slikker henne i ansiktet for at hun skal våkne...

Garantert latterkick!

Du kan selvsagt skrive din egen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Staffet med en agurk!

Denne pleier å bli gøy når folk har fått litt innabords!

Du stiller opp lag med deltagere, så skal de løpe med en agurk mellom knærne og kan bare overrekke agurken (staffetpinnen) og ta i mot "pinnen" med beina!

Dette blir det mange komiske situasjoner med :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...