Gjest Snuupi Skrevet 20. mai 2003 #1 Skrevet 20. mai 2003 Hei! Bare lurer på hvordan dere ligger an? Jeg tror :o jeg begynner å få kontrollen, men plutselig dukker det opp noe nytt! Her er hva vi (jeg :blunke: ) har gjort: -kjøpt kjole -Bestillt lokaler, samt overnatting til gjestene - Bestillt kokk og blitt enig om meny - Bestillt blomster og brude bukett - Sendt ut invitasjoner (sjølvsagt) - Ordna med bryllupskake(bestemor baker, jippi!), samt de andre kakene - Bestillt musikk - sånn halvveis ordna transport - Bestilt frisør til meg og forlover Dette skal vi ordne: - kjøpe sko, tiara eventuellt slør hvist jeg blir enig med meg selv (i morgen skal jeg det!) - Bestille sjakett til ham - Finne ut hvor bryllupsnatten blir.. - Finne ut hva slags bordkort vi skal ha - levere inn ønskaliste på glassmagasinet Hm, kommer ikke på noe mer. Er dte noen som kommer på noe mer jeg må ordne?? Koz fra allerede litt stressa
Gjest Snuupi Skrevet 20. mai 2003 #3 Skrevet 20. mai 2003 Å ja! Fotograf har jeg visst ordna med! Sanghefte derimot... Vet ikke helt hvordan jeg skal lage de.. noen gode forslag?
Pusekatt Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Skriv sangene i Word, og print ut. Stift pent sammen. Spør en venn eller slektning med kunsteriske evner om vedkommende kan pynte litt rundt på sidene (på PC'en altså, ikke tegne på etterpå). Enkelt og greit. Bruk gjerne ark i forskjellige farger også.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2003 #5 Skrevet 23. mai 2003 Jeg skal ogå gifte meg 26. juli. Jeg har gjort følgende: * Sendt ut innbydelser, begynt å fått svar på dem * Bestilt fotograf * Bestilt lokaler * Bestilt time hos frisør * Nesten bestemt oss for meny * Kjøpt brudekjole og brudepikekjoler * Kjøpt underklær og strømper til brudepikene * Kjøpt sko til brud og brudepiker * Levert papirer hos presten * Har hatt samtale med presten * Avtalt øvetime i kirka * Bestemt oss for inngangsmarsj * Slør * Bestilt blomster, men ikke alt er helt bestemt enda * Bestemt smykke * Nesten ferdig med ønskelista Dette har vi ikke gjort enda, eller arbeider med saken: * Salmer, solister og utgangsmarsj til kirka * Klær og sko til brudgom * Bryllupskake * Sanghefte * Bordkort og hvordan pynte borda * Taler * Transport fra kirka * Pynting av kirka * Ordna ringer * Kjøp av hårpynt * Underklær, underskjørt og strømper til brud * Sy inn og tilpasse brudekjole og brudepike kjolene. Det er sikkert mange ting jeg ikke kom på i farten, men vi arbeider med forbredelsene. Har en oppfatning av at det ikke er så mange her inne som skal gifte seg denne datoen. Kanskje det har en sammenheng med at det er midt i ferien. Det er flere av våre gjester som har meldt avbud av den grunn, men de som står oss nærest kommer jo. Lykke til videre med forbredelsene alle sammen.
brud i midnattsol Skrevet 24. mai 2003 #6 Skrevet 24. mai 2003 Vi skal gifte oss 19.juli og har gjort: *bestilt lokale og delvis bestemt meny *Kjøpt antrekk til brud og brudgom *Sendt ut og fått svar på invitasjoner *Solister til kirka *toastmaster *Bordkort bestilt *transport etter vielsen *fotograf *valgt innmarsj *ønskeliste *frisør til meg og min forlover *brudesuite Dette har vi igjen.... +sikkert MYE mer.... *bestille blomster+brudebukett *Finne musikk til festen *bestemme salmer *lage sanghefte *bryllupskake *barnevakt til vår lille sønn både fredag og lørdag Dukker sikkert opp 100 småting i løpet av de siste ukene, men synes de viktigste tingene er i boks (Utenom musikken da, begynner å bli litt stressa i forhold til den....).
Grooo Skrevet 26. mai 2003 #7 Skrevet 26. mai 2003 I dag er det 26. mai, så det vil vel si at vi har to måneder igjen det da! Gleder meg kjempemasse! Og tar det helt med ro, to måneder er lenge og vi har det meste under kontroll. Har avtalt timer til samtale med frisør, fotograf, blomsterbinder og kokk, og mamma har ansvar for kaker og kakebaking så det trenger vi ikke tenke på. Kokken/serveringsfolkene har ansvar for alt med pyntinig i lokalet, de sørger for å kjøpe inn blomsterdekorasjoner som passer til buketten min. Klær er i boks, både for meg, brudgom og brudepike/-sven. Overnatting på bryllupsnatten er ordnet, og jeg har reservert overnatting til de av gjestene som jeg vet ikke tenker på slikt selv.. (vi har en del surrehode-venner...) Det jeg/vi må fikse i løpet av ukene som kommer er undertøy og smykker til meg samt smykke til brudepiken (min søster), bordkort, forsider til sanghefter, hva slags musikk vi skal ha i kirken (marsjer + solistinnslag). Vi må også prate med han som skal spille utover kvelden, slik at vi får musikk både vi og gjestene kan like... Ønskelistene må helt klart oppdateres, de er ganske tynne foreløpig. Og så må vi jo bestemme menyen, buketten, frisyren, sminken og hvordan bildene skal være, men dette tar vi jo på prøvetimene. En kveld med toastmasteren skal vi også få til etter hvert, men hun tar dette med knusende ro hun også så det haster ikke. Vi har alt under kontroll og bare gleder oss til den store dagen! Lykke til alle dere andre også!
Gjest har ikke brukernavn... Skrevet 30. mai 2003 #8 Skrevet 30. mai 2003 ææææ, stressa sjø'... 26. her også. har: -bestilt fotograf -ca bestemt kirkemusikk (ikke salmer, men musikken), skaffet musiker -bestemt at vi sover hjemme -hjulpet de fleste gjestene med overnatting -skrevet ønskeliste -sendt invit., selvsagt (og laget alle, for hånd, med håndskrift!!! galskap... advarer alle andre mot det ja... eller.. det var jo koselig også...) -valgt forlovere -bestilt sminke og frisør -laget vin, kjøpt noe annen drikke (sprit) -beregnet mengde drikkevarer å kjøpe inn -plantet "markblomster" til pyntebruk -bestilt lokale -tenkt litt på bordkort etc -bestilt kokk har igjen: -å få designet kjolen (stress ja...). har avtale, da. -brudesko, slør, tilbehør, smykker -brudgommens klær -ordne brudebukett og noen andre oppsatser -ordne manikyr (hvis jeg skal, da) og negledesign (ditto) -morgengave (lager den selv, kanskje.. hvis jeg klarer.) -tale (hjelp..) -bordplassering -bestemme meny -få ordnet ringer (de blir designet) nei, nå kommer jeg ikke på mer. må ut i sola nå før nett-draugen spiser meg opp... internettavhenig.... aaaah! :o akk o ve, lykke te...
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2003 #9 Skrevet 3. juni 2003 Hei alle 26.juli bruder. Vi har fått det meste under kontroll. Har gjort følgende: - Kjøpt kjolen - Kjøpt sko - Kjøpt smykker og tiara - Kjøpt undertøy - Leid klær til han - Kjøpt klær og sko til barna - Leid fest lokale - Leid musikk - Ordnet kokk og servitører - Bestilt blomster - Bestilt fotograf - Kjøpt ringer - Bestemt salmer - Bestemt inn og ut marsj - Kjøpt lys servietter og bord pynt - Bestemt hvilke kaker vi skal ha - Begynt å handle inn ting vi trenger til middagen og til kaffen - Ordnet drikke varer Ønsker alle 26.juli bruder en kjempe fin dag :D
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2003 #10 Skrevet 3. juni 2003 Hallo alle 26. juli bruder. Jeg har ordnet noe, men ikke alt enda. De fleste som spør meg om bryllupet, lurer på om jeg er stresset og kaver mye til den store dagen. Jeg gjør ikke det, selv om jeg skal ordne det meste selv. Er det bare jeg som tar livet litt for mye med ro, eller er det andre også som faktisk koser seg med forbredelsene, selv om dagen nærmer seg med stormskritt?
Mustang Sally Skrevet 3. juni 2003 #11 Skrevet 3. juni 2003 Akkurat nå tar jeg det med ro på det planet, holder på med avsluttende eksamener, så det er nok å gjøre med det. Har jo ordna endel likevel da: Kjole, bestilt fra USA. Går bare og venter spent på den nå! Brudepikekjole til datter Festuniform til mann Frisør Bestemt mat, og avtalt med leverandør Ordnet med servitører Leid festlokale Ordnet med overnatting til gjester Ordnet med forlovere Sendt inn papirer til presten Avtalt vielsestidspunkt Ordnet med toastmaster Avtalt med enkelte om kakebaking Begynner å få svar på invitasjoner Har bryllupsbil selv Har ikke ordna: Sko til datter og meg Undertøy Ringer Brudebukett ikke tenkt på Aner ikke hvordan vi skal pynte bordene ennå Bryllupskake ikke bestemt, men snakket med bakeri Leie inn annen organist enn den vanlige, som har ord på seg for å spille i marsj-stil uansett Har ikke kjøpt inn drikkevarer Ikke tenkt på blomster ennå Sanghefte Skrive tale Ser da ikke så ille ut dette her når jeg fikk oversikten! Vi skal forresten gifte oss 80 mil unna der vi bor, så det er endel ting som må ordnes når vi kommer dit....ca en uke før bryllupet. Nå går tida fort!
Gjest Snuupi Skrevet 2. juli 2003 #12 Skrevet 2. juli 2003 Nå nærmer det seg enda mer! 24 dager igjen! Nå har jeg bare litt igjen å styre med: bordkort, undertøy til meg + at jeg manfler 3 serveringsfolk! Men det ordner seg! Deilig å ha vært ute i god tid, så man slipper å stresse sånn på slutten :o Men jeg gleder meg masse! også gleder jeg meg til utdrikkingslaget
Løven Skrevet 2. juli 2003 #13 Skrevet 2. juli 2003 Jeg har vært og tilpasset kjolen min idag. Og det var så deilig og kjenne at den satt godt og ble mer meg!!! Ellers så har vi igjen å lage bordkort, bestille blomster, bli drukket ut(gjelder meg, sambo er klar!!!), kjøpe inn litt mer drikkevarer, prøvetime for hud og hår, øving i kirken, og kjøpe inn div. matvarer og snakcs. Ellers så tror jeg alt annet er i boks. Sommerfuglene i magen er DEFINITIVT på plass :D :D :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå