Gå til innhold

Rotfylling+syden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jenna_*
Skrevet

har en tann som jeg har hatt et stort hull i og som tannlegen mener jeg må rotfylle en gang i fremtiden.

Jeg har forklart til han at jeg har smerter når jeg spiser på den siden og at det er ising i tanna. Han mente iallefall at fyllinga ikke kunne falle ut, men at hvis jeg fikk større smerter så måtte jeg komme tilbake. Nå har det seg slik at vi skal til syden om 8 dager og vet ikke om jeg har råd til rotfylling før sydenturen..noen som vet hva det koster ca.? har hørt opptil 9000kr???!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det varierer nok fra tannlege til tannlege. Dessuten kommer det vel an på hvor mye han må gjøre med den før selve rotfyllingen. Jeg betalte vel 2500-3000.

Skrevet

Rotfylling koster en del men tror det varierer fra tannlege til tannlege. Du blir jo ikke ferdig med en gang. Når tannlegen har tatt ut gammel fylling og fjerna roten og alt er rensa opp i så legger de i en midlertidig fylling med desinfinsering. Denne kan du gå med ganske lenge. Dette for at de skal være sikker på at ingen betennelser setter seg før den skikkelige fyllingen blir langt i. Jeg har flere slike fyllinger og som regel går jeg 2-3 mnd før tannlegen fyller med skikkelig fylling. Har lett for å få betennelser jeg så derfor må tannlegen være sikker på at alt er ok eller får en problemer senere. Du kan jo spør tannlegen hva dette vil sånn ca koste deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...