Gjest DEN GODE FIENDE! Skrevet 2. september 2009 #221 Skrevet 2. september 2009 Hei Sofiemyr Det er så mange ting man har behov for å rydde opp i når man skal rydde mentalt etter en periode som Jehvoas vitne, det tror jeg de fleste mennesker forstår. En av påstandene jeg har trodd på var angående Ny Verden- oversettelsen. Den er etter å ha lest nøytrale kritikker ikke mer nøyaktig enn andre, men likevel sterkt farget av oversetternes livssyn. Nok om det. Forkynne MOT Jehovas vitner, det er slik du oppfatter det? En aktiv motstander, en som lar seg bruke av satan djevelen, slår sine medtjenere? Nei, det er ikke meg. Det er nok mange Jehovas vitner som får dekket et behov i menigheten, men det er også mange som ble vitner fordi de trodde dette var "sannheten" og den eneste menigheten Jehova og Jesus bruker. Det jeg har sett opp gjennom tiden er mennesker som går til grunne, på forskjellige måter. Hvor mange søstre er trygdet eller arbeidsufør i din menighet? Hvor mange har ME og fibromyalgi? Hvor mange brødre sliter med alkohol? Sammenlign så disse tallene med snittet for norge. (nå kjenner du kanskje ikke alle i menigheten så godt, eller det ikke er så mange med disse problemene hos deg) Dette handler ikke om menneskelige feil, men systemfeil. Jeg har ikke tatt anstøt av enkeltpersoner, jeg gjør jo feil selv! Jehovas vitner er nydelige mennesker, sympatiske, flink til å gi respons, hjelpsomme. Men opplært altruisme er en stor belastning for mange. eg kalte min tro for "sannheten", sjokket var stort da jeg undersøkte sannhets-gehalten i troen. Dette skulle jeg likt å visst for lenge siden, så hadde jeg ikke kastet bort så mye verdifull tid i livet mitt. Kanskje andre også ønsker å vite, kanskje lære litt av mine feil. I så fall føler jeg at noen må si fra, det faller naturlig på meg. Min avgjørelse trenger ikke legitimitet fra andre, tror det er nærmest selvsagt for opplyste mennesker. Det mange spør meg om, er "Hvordan går det an at du ikke så dette før?" "Trodde du virkelig på dette?" Jeg tror ikke du er dum eller naiv på noen som helst måte, sofiemyr. Men jeg tror du er i ferd med å bli utnyttet, svindlet og påført fobier (urasjonell frykt). Vi kan alle bli lurt, ikke noe skam i det. Hva med å se over tråden "diskusjon rundt evolusjon"? Argumentene fra Kr-øst og Hans er ganske lik det vi blir presentert på møtene, se om de holder Slike som bruker sine mislykkede liv til å hamre løs på sine tidligere åndelige "sengekamerater" utgjør et meget viktig element i forståelsen av deres tidligere trosfellers eksistensberettigelse.Uten "frafalne" ville jo hele trosgrunnlaget deres falle bort.Derfor må konklusjonen være at slike sutrende "frafalne" må utgjøre enhver psykopats våte drøm,og et råttent trossamfunns viktigste "bevis" på at de har "sannheten". De har jo fiender må vite - som vil ødelegge "guds plan".Ja slik skjønner oppegående utenforstående hvorledes disse motpolene lever av og for hverandre.Klienten og hans herre.Og begge får oppmerksomhet av hverandre.Ja den eneste "sannheten" i denne evige runddansen er at de lever i en tett symbiose.Den gode fienden - for begge.
Gjest Gentle Skrevet 3. september 2009 #222 Skrevet 3. september 2009 Velkommen tilbake, troll. Lenge siden sist, ja? Så du var innom et annet forum også....
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #223 Skrevet 3. september 2009 Velkommen tilbake, troll. Lenge siden sist, ja? Så du var innom et annet forum også.... Det hjelper lite at du kaller meg troll eller tisse/bærsjen/prompen eller liknende.Du er likevel ET VILJELØST OFFER som rolleinnehaver i en krig som opprettholder onde menneskers behov for å ha fiender som bekrefter deres egen esistensberettigelse.Det er både trist og patetisk å se at du frivillig lar deg bruke til dette.Eneste forklaring må være at du også lever av dette - i klientrollen.Offerrollen er det nye Norges avvergemekanisme for mennesker som i svermerisk iver har latt seg lede inn i armene på religiøse psykopater.Ved å anta en slik defaitistisk rolle opprettholder du hele skuespillet og bidrar til undertrykkernes fortsatte vekst. Våkn heller opp og begynn å leve ditt eget liv - ikke andres.Lev MED dine gamle feil og voks - ikke lev AV det og gå til grunne.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #224 Skrevet 3. september 2009 Det hjelper lite at du kaller meg troll eller tisse/bærsjen/prompen eller liknende.Du er likevel ET VILJELØST OFFER som rolleinnehaver i en krig som opprettholder onde menneskers behov for å ha fiender som bekrefter deres egen esistensberettigelse.Det er både trist og patetisk å se at du frivillig lar deg bruke til dette.Eneste forklaring må være at du også lever av dette - i klientrollen.Offerrollen er det nye Norges avvergemekanisme for mennesker som i svermerisk iver har latt seg lede inn i armene på religiøse psykopater.Ved å anta en slik defaitistisk rolle opprettholder du hele skuespillet og bidrar til undertrykkernes fortsatte vekst. Våkn heller opp og begynn å leve ditt eget liv - ikke andres.Lev MED dine gamle feil og voks - ikke lev AV det og gå til grunne. Et annet interessant fenomen ser vi når den religiøse pesten har rammet folk.De blir aldri friske igjen.Når muslimer banker på døren i Norge og hevder de er forfulgte av mullaer i deres hjemland tros de og slipper inn.Men når det går en liten stund er de sannelig igang med den samme religionen igjen.Bare at denne gangen er det de - de tidligere forfulgte - som skal være mullaer og undertrykke andre her i landet. Det blir det samme med ex-vitner.Den tidligere eldste Gentle melder seg ikke ut slik jeg gjorde av statskirken og ferdig med det.Nei,han starter en krig mot de tidligere "sengekameratene".Og istedet for Vakttårnet får vi Avhoppertårnet.Den samme leksen går igjen og igjen.Mennesker vil herske over andres meninger og tro.SKAFF DEG ET LIV GENTLE!
sofiemyr Skrevet 3. september 2009 #225 Skrevet 3. september 2009 Et annet interessant fenomen ser vi når den religiøse pesten har rammet folk.De blir aldri friske igjen.Når muslimer banker på døren i Norge og hevder de er forfulgte av mullaer i deres hjemland tros de og slipper inn.Men når det går en liten stund er de sannelig igang med den samme religionen igjen.Bare at denne gangen er det de - de tidligere forfulgte - som skal være mullaer og undertrykke andre her i landet. Det blir det samme med ex-vitner.Den tidligere eldste Gentle melder seg ikke ut slik jeg gjorde av statskirken og ferdig med det.Nei,han starter en krig mot de tidligere "sengekameratene".Og istedet for Vakttårnet får vi Avhoppertårnet.Den samme leksen går igjen og igjen.Mennesker vil herske over andres meninger og tro.SKAFF DEG ET LIV GENTLE! Uavhengig av dette så hadde vi en relativt fin og hyggelig tone i tråden før du dukket opp
Gjest Dream on! Skrevet 3. september 2009 #226 Skrevet 3. september 2009 Uavhengig av dette så hadde vi en relativt fin og hyggelig tone i tråden før du dukket opp Ja,sannheten kan være svært ubehagelig for svermeriske sinn.Dream on!
sofiemyr Skrevet 3. september 2009 #227 Skrevet 3. september 2009 Ja,sannheten kan være svært ubehagelig for svermeriske sinn.Dream on! Og hva skjedde med fordelen med å lykkelig uvitende?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #228 Skrevet 3. september 2009 Og hva skjedde med fordelen med å lykkelig uvitende? Skjønner dine kvinnelige strutsetanker.Hva skjer nemlig når du ikke er uvitende lenger.Klarer du da å være lykkelig?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #229 Skrevet 3. september 2009 Skjønner dine kvinnelige strutsetanker.Hva skjer nemlig når du ikke er uvitende lenger.Klarer du da å være lykkelig? Et barn blir voksen gjennom å langsomt konvertere fra uvitende til vitende.Å bli voksen innebærer at man kan bære sin viten,selv om kunnskap også øker smerten.Streb derfor etter å øke din kunnskap,men lær å skille "snørr og barter".En delt kunnskap mellom godt og ondt gjør deg moden og til en ressurs for dine omgivelser.Alle kan ikke være klienter og ofre.Da går det rett på dunken,og barna blir rådville og ulykkelige.
sofiemyr Skrevet 3. september 2009 #230 Skrevet 3. september 2009 (endret) Skjønner dine kvinnelige strutsetanker.Hva skjer nemlig når du ikke er uvitende lenger.Klarer du da å være lykkelig? jeg skjønner dine tildels sjåvinistiske mannlifge bedreviter tanker også Det er et valg, jeg velger å tro det jeg gjør. Det er ikke slik at jeg har fått en åpenbaring eller fått en smell i skallen. Verden er full av alternativer, javisst, men jeg velger å ta et standpunkt. Jeg står fortsatt oppreist og har ikke hodet i et hull. Har derimot to tenåringer hjemme som begge har hodet i et hull, men det er en helt annen diskusjon Endret 3. september 2009 av sofiemyr
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #231 Skrevet 3. september 2009 jeg skjønner dine tildels sjåvinistiske mannlifge bedreviter tanker også Det er et valg, jeg velger å tro det jeg gjør. Det er ikke slik at jeg har fått en åpenbaring eller fått en smell i skallen. Verden er full av alternativer, javisst, men jeg velger å ta et standpunkt. Jeg står fortsatt oppreist og har ikke hodet i et hull. Har derimot to tenåringer hjemme som begge har hodet i et hull, men det er en helt annen diskusjon Håper du har hjulpet dem å lage hullet så stort at de får det opp igjen i dagslyset.Gode ønsker og lykke til! Hilsen mannsjåvinisten din.
sofiemyr Skrevet 3. september 2009 #232 Skrevet 3. september 2009 Håper du har hjulpet dem å lage hullet så stort at de får det opp igjen i dagslyset.Gode ønsker og lykke til! Hilsen mannsjåvinisten din. Begge ligner på mammaen sin så jeg tro de kommer til å klare seg helt fint
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #233 Skrevet 3. september 2009 Begge ligner på mammaen sin så jeg tro de kommer til å klare seg helt fint Da får jeg bare fortelle en historie om forfatteren og filosofen George Bernard Shaw. En kvinne skrev til ham: Vi må gifte oss.Tenk med Deres intelligens og min skjønnhet... Shaw svarte: Ja,men tenk om det ble omvendt...
sofiemyr Skrevet 3. september 2009 #234 Skrevet 3. september 2009 Da får jeg bare fortelle en historie om forfatteren og filosofen George Bernard Shaw. En kvinne skrev til ham: Vi må gifte oss.Tenk med Deres intelligens og min skjønnhet... Shaw svarte: Ja,men tenk om det ble omvendt... Nå er mine barn i den heldige situasjon at de kommer godt ut av det både på intelligens OG utseende når de ligner på meg
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #235 Skrevet 3. september 2009 Nå er mine barn i den heldige situasjon at de kommer godt ut av det både på intelligens OG utseende når de ligner på meg Ja hadde bare alle hatt det som deg.Vi andre må jo slite litt vi vet du.Men i nye verden blir det vel en råd for stakkarer som meg også...
sofiemyr Skrevet 3. september 2009 #236 Skrevet 3. september 2009 Ja hadde bare alle hatt det som deg.Vi andre må jo slite litt vi vet du.Men i nye verden blir det vel en råd for stakkarer som meg også... Ja, jeg må virkelig si at jeg føler meg velsignet på alle mulige vis
Gjest Gentle Skrevet 3. september 2009 #237 Skrevet 3. september 2009 Sofiemyr, denne gjesten er Jehovas vitne, desverre. Det er lett å kjenne ham igjen, han bruker alltid (nesten) nye nick, har store bokstaver i teksten, er sarkastisk og utrivelig på alle mulig måter, av og til skriver han flere innlegg slik at det ser ut til at andre er enig med ham. En skam for Jehovas vitner, vi er alle enig om det. Jeg foretrekker, som deg, en saklig diskusjon i all vennskskapelighet.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #238 Skrevet 3. september 2009 Sofiemyr, denne gjesten er Jehovas vitne, desverre. Det er lett å kjenne ham igjen, han bruker alltid (nesten) nye nick, har store bokstaver i teksten, er sarkastisk og utrivelig på alle mulig måter, av og til skriver han flere innlegg slik at det ser ut til at andre er enig med ham. En skam for Jehovas vitner, vi er alle enig om det. Jeg foretrekker, som deg, en saklig diskusjon i all vennskskapelighet. Og DET sier en tidligere eldste i Jehovas vitner som her rakker ned på sine egne tidligere trosfeller.Dette må jo være en mann med STORE personlighetsbrister.Derfor blir hans "konklusjoner" totale feilslutninger.Jeg tilhører IKKE Vakttårnet.Men jeg skjønner meget godt at de ikke ønsker å ha slike utskudd med seg.Derfor har de kastet ham rett ut.
Gjest Ludovie Skrevet 3. september 2009 #239 Skrevet 3. september 2009 Og DET sier en tidligere eldste i Jehovas vitner som her rakker ned på sine egne tidligere trosfeller.Dette må jo være en mann med STORE personlighetsbrister.Derfor blir hans "konklusjoner" totale feilslutninger.Jeg tilhører IKKE Vakttårnet.Men jeg skjønner meget godt at de ikke ønsker å ha slike utskudd med seg.Derfor har de kastet ham rett ut. Kjære vene, da! Jeg har lest alle innleggene til Gentle i denne tråden, og jeg kan ikke se at han har rakket ned på vitner overhodet, ikke en eneste gang. Og han er vel ikke kastet ut heller, etter hva jeg forstår ut fra hva han har skrevet?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #240 Skrevet 3. september 2009 Et annet interessant fenomen ser vi når den religiøse pesten har rammet folk.De blir aldri friske igjen.Når muslimer banker på døren i Norge og hevder de er forfulgte av mullaer i deres hjemland tros de og slipper inn.Men når det går en liten stund er de sannelig igang med den samme religionen igjen.Bare at denne gangen er det de - de tidligere forfulgte - som skal være mullaer og undertrykke andre her i landet. Det blir det samme med ex-vitner.Den tidligere eldste Gentle melder seg ikke ut slik jeg gjorde av statskirken og ferdig med det.Nei,han starter en krig mot de tidligere "sengekameratene".Og istedet for Vakttårnet får vi Avhoppertårnet.Den samme leksen går igjen og igjen.Mennesker vil herske over andres meninger og tro.SKAFF DEG ET LIV GENTLE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå