Gjest Gentle Skrevet 4. september 2009 #241 Skrevet 4. september 2009 Hei Gjest. Du er altså ikke et Jehovas vitne? Ikke hatt studie, ikke foreldre som er, ikke lest Vakttårnet? Du bruker argumenter i andre tråder som vanskelig kan forstås som annet enn at du har lest Vakttårnet. Hvorfor bruker du ikke et fast nick, slik at vi kan kjenne deg igjen? Du skriver så umodent at vi kjenner deg jo igjen på det, så hva er du redd for? Bent på avhopperforum traff spikeren på hodet angående deg her om dagen: http://www.avhopperforum.org/forum/viewtop...8&start=100
Gjest Ludovie Skrevet 4. september 2009 #242 Skrevet 4. september 2009 Det var et interessant innlegg, Gentle! Jeg limer det like godt inn her: Bamse skrev: Trenger du hele tiden å være så kvass mot dine debattanter, Gjest? Går det ikke an å diskutere sak og bare sak. Tja..lurer litt på dette jeg også. Nå er det jo flere enn en som skriver under nicket guest..men likevel merker jeg meg en klar tendens. De som angivelig er Jehovas vitner eller lojale mot disse er betydelig mer frekke og uhøflige mot med debatanter. De sosiale kodene er helt ute og kjøre og de bruker ROPE bokstaver og kan mistenkes for å ha kun til hensikt å lage kvalm på forumet. Logikken de presenterer er også helt klart nede på Vaktårn nivå..men det kan de sikkert ikke noe for. Jeg tror dette er frustrasjon som river i disse og frykt for å delta i debatter med eksluderte og dermed grave sin egen grav (i JV perspektiv). Sosiale koder tar tid å lære men likevel..JVs på feltet er da langt mer veloppdragene enn hva disse presterer her. De har altså ingen in tensjoner om å "redde" sjeler fra Hermangeddon..de støter jo folk fra seg og, sett i JV perspektiv, kan pådra seg blodskyld for at enkelt avhoppere vegrer seg fra å gå tilbake til menigheten. Vel..de kommer sikkert til å kvervilere i vei på det jeg nå skrev..men..jeg satser likevel på at det finnes en flik av egenrefleksjon i disse hoder. Mvh Bent
sofiemyr Skrevet 4. september 2009 #243 Skrevet 4. september 2009 Det var et interessant innlegg, Gentle! Jeg limer det like godt inn her: Jeg håper virkelig ikke denne "hjesten" er et vitne, i såfall burde han virkelig ta en sightseeing inn i seg selv og lese litt om åndens frukter i Galaterne. Synes igjen, dessverre, at det er leit at f.eks du Ludovie nok en gang generaliserer (eller støtter det). JEG er representativ for JV, selv om jeg ikke er døpt så er jeg en godkjent forkynner og burde da rent teoretisk sett ihvertfall representere JV sine menneskelige verdier.
Gjest Ludovie Skrevet 4. september 2009 #244 Skrevet 4. september 2009 Jeg generaliserer ikke. Jeg har faktisk kjent ganske mange vitner opp gjennom årene (ca. 15, vil jeg tro) og jeg har et godt inntrykk av samtlige av dem. (Der fikk du visst en slags generalisering den andre veien.) Og jeg tror heller ikke at denne personen er representativ for vitner, dvs jeg VET til og med at det ikke er tilfelle. Det jeg imidlertid mener, er at Bent har veldig rett i det følgende:Jeg tror dette er frustrasjon som river i disse og frykt for å delta i debatter med eksluderte og dermed grave sin egen grav (i JV perspektiv). Sosiale koder tar tid å lære men likevel..JVs på feltet er da langt mer veloppdragene enn hva disse presterer her. Og merk deg at han sier at vitner flest er er langt mer veloppdragne enn denne gjesten.
Gjest nn nå Skrevet 4. september 2009 #245 Skrevet 4. september 2009 Vedk dere snakker om anser seg som JV men er ikke medlem (muligens ustøtt, muligens pga samme kverulerende tone som her, man skal jo som kjent aldri sette spørsmålstegn ved noe), anerkjenner ikke Vakttårnets Traktatsselskap siden han mener selv de i det styrende råd er frafalne/ styrt av Satan (antagelig pga de mange endringene i troen de siste tiårene). Derav kan han si at han ikke er medlem, mens mange kan kjenne igjen argumentasjonen som JV har, samtidig som få kjenner igjen måten å snakke på (Jv er ikke så sinte når de forkynner).
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #246 Skrevet 4. september 2009 Jeg generaliserer ikke. Jeg har faktisk kjent ganske mange vitner opp gjennom årene (ca. 15, vil jeg tro) og jeg har et godt inntrykk av samtlige av dem. (Der fikk du visst en slags generalisering den andre veien.) Og jeg tror heller ikke at denne personen er representativ for vitner, dvs jeg VET til og med at det ikke er tilfelle. Det jeg imidlertid mener, er at Bent har veldig rett i det følgende: Og merk deg at han sier at vitner flest er er langt mer veloppdragne enn denne gjesten. Dersom man mener at selskapet Vakttårnet har monopol på det bibelske sitatet "Jehovas vitner" må man jo være rav ruskende gal.INGEN har monopol på sitater fra Bibelen.Og i særdeleshet ikke slike som tillater bruk av blod(-bestanddeler) eller lar kvinnene undervise i forsamlingene stikk i strid med de aller viktigste bibelske påbud.Dette vil menneskene snart erfare når Jehova griper inn og fjerner dem som ikke holder fast ved det troverdige ord."Mon jeg finner troen når jeg kommer (elton ,ikke parousia) sa Jesus."Det blir bare få mennesker tilbake",sier Bibelen samt "mennesker skal bli sjeldnere enn gull,ja gull fra Ofir".Slike som Ludovie er allerede dømt til fortapelse,om hun ikke i hjertet vender om.Det vil hun meget snart erfare.Men bare la henne skrike seg rundt på nettet.Hennes tid ebber raskt ut.
sofiemyr Skrevet 4. september 2009 #247 Skrevet 4. september 2009 Dersom man mener at selskapet Vakttårnet har monopol på det bibelske sitatet "Jehovas vitner" må man jo være rav ruskende gal.INGEN har monopol på sitater fra Bibelen.Og i særdeleshet ikke slike som tillater bruk av blod(-bestanddeler) eller lar kvinnene undervise i forsamlingene stikk i strid med de aller viktigste bibelske påbud.Dette vil menneskene snart erfare når Jehova griper inn og fjerner dem som ikke holder fast ved det troverdige ord."Mon jeg finner troen når jeg kommer (elton ,ikke parousia) sa Jesus."Det blir bare få mennesker tilbake",sier Bibelen samt "mennesker skal bli sjeldnere enn gull,ja gull fra Ofir".Slike som Ludovie er allerede dømt til fortapelse,om hun ikke i hjertet vender om.Det vil hun meget snart erfare.Men bare la henne skrike seg rundt på nettet.Hennes tid ebber raskt ut. Vei ikke helt om jeg skjønner hva du mener å oppnå med denne form for argumentasjon, men igjen - du burde søke åndens frukter som beskrevet i Galaterne.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #248 Skrevet 4. september 2009 Vei ikke helt om jeg skjønner hva du mener å oppnå med denne form for argumentasjon, men igjen - du burde søke åndens frukter som beskrevet i Galaterne. Hvem er du menneskekvinne som opplater din munn mot Bibelen og dens forfatter.Vokt din munn,du skråsikre pust i en nese så ikke Gud skal ta deg bort.Du vet ikke hvem du kjemper mot.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #249 Skrevet 4. september 2009 Vedk dere snakker om anser seg som JV men er ikke medlem (muligens ustøtt, muligens pga samme kverulerende tone som her, man skal jo som kjent aldri sette spørsmålstegn ved noe), anerkjenner ikke Vakttårnets Traktatsselskap siden han mener selv de i det styrende råd er frafalne/ styrt av Satan (antagelig pga de mange endringene i troen de siste tiårene). Derav kan han si at han ikke er medlem, mens mange kan kjenne igjen argumentasjonen som JV har, samtidig som få kjenner igjen måten å snakke på (Jv er ikke så sinte når de forkynner). Nei ikke så sinte at de for eksempel lager seg en pisk av oksehud og går inn i tempelforgården,velter bordene der og pisker folkene der ut.Eller omtaler andre som kalkede graver,ormeyngel,to ganger død,opprykket med rot,"har Djevelen til far" og er "verdige" til evig straff og død. Eller sa til sin venn"vik bak meg Satan".Så sinte er de ikke.Men så tar de da heller ikke eksempel av Jesus.Nei de er nok mere interesserte i å leve i fred i 70.etasje i Brooklyn og bli bespist der.
sofiemyr Skrevet 4. september 2009 #250 Skrevet 4. september 2009 Hvem er du menneskekvinne som opplater din munn mot Bibelen og dens forfatter.Vokt din munn,du skråsikre pust i en nese så ikke Gud skal ta deg bort.Du vet ikke hvem du kjemper mot. Ohoi, kanskje du bør vurdere å unngå sentralstimulerende midler før frokost? Hvis meg hvor jeg opplater min munn mot Bibelen og dens forfatter?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #251 Skrevet 4. september 2009 Ohoi, kanskje du bør vurdere å unngå sentralstimulerende midler før frokost? Hvis meg hvor jeg opplater min munn mot Bibelen og dens forfatter? Lykke til i Harmageddon!
sofiemyr Skrevet 4. september 2009 #252 Skrevet 4. september 2009 Lykke til i Harmageddon! Var det et svar? Hvis meg hvor jeg opplater min munn mot Bibelen og dens forfatter?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #253 Skrevet 4. september 2009 Var det et svar? Hvis meg hvor jeg opplater min munn mot Bibelen og dens forfatter? Du slutter deg til en organisasjon som tar menneskeblod og lar kvinnen undervise i menighetene.Dessuten går du ut mot Jehovas nærmeste familie og hevder at de ikke er vitner for Ham når de holder frem Bibelens klare tale.Les Matteus 25:40.Der går det tydelig frem at du skal dømmes på bakgrunn av hva du har gjort mot Jesu minste brødre,og ikke noe annet.Du blir lik en blind som lar deg lede av en blind - BEGGE faller i grøften.
sofiemyr Skrevet 4. september 2009 #254 Skrevet 4. september 2009 Du slutter deg til en organisasjon som tar menneskeblod og lar kvinnen undervise i menighetene.Dessuten går du ut mot Jehovas nærmeste familie og hevder at de ikke er vitner for Ham når de holder frem Bibelens klare tale.Les Matteus 25:40.Der går det tydelig frem at du skal dømmes på bakgrunn av hva du har gjort mot Jesu minste brødre,og ikke noe annet.Du blir lik en blind som lar deg lede av en blind - BEGGE faller i grøften. Du burde virkelig slå deg løs i denne tråden du
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #255 Skrevet 4. september 2009 Du burde virkelig slå deg løs i denne tråden du BIBELEN ORD I 1.KORINTERBREV 14:33-38: "Som i ALLE kristne menigheter skal kvinnene TIE i menighetssamlingene.Det er IKKE tillatt for dem å TALE.De skal UNDERORDNE seg,slik også loven sier.Hvis det er noe de vil lære,så la dem spørre sine egne menn hjemme.FOR DET SØMMER SEG IKKE FOR EN KVINNE Å TALE I MENIGHETEN...........Den som IKKE GODTAR DETTE blir selv IKKE GODTATT." BIBELENS ORD I 1.TIMOTEUS 2:12: "Jeg tillater IKKE en kvinne å opptre som lærer.Heller IKKE å være herre over mannen.HUN SKAL VÆRE STILLE." Hverken du eller Vakttårnet tror på dette,men finner alle slags påfunn for å unngå det.DERFOR sa Jesus: Mon jeg finner troen når jeg kommer.(Elton,IKKE parousia).
sofiemyr Skrevet 4. september 2009 #256 Skrevet 4. september 2009 BIBELEN ORD I 1.KORINTERBREV 14:33-38: "Som i ALLE kristne menigheter skal kvinnene TIE i menighetssamlingene.Det er IKKE tillatt for dem å TALE.De skal UNDERORDNE seg,slik også loven sier.Hvis det er noe de vil lære,så la dem spørre sine egne menn hjemme.FOR DET SØMMER SEG IKKE FOR EN KVINNE Å TALE I MENIGHETEN...........Den som IKKE GODTAR DETTE blir selv IKKE GODTATT." BIBELENS ORD I 1.TIMOTEUS 2:12: "Jeg tillater IKKE en kvinne å opptre som lærer.Heller IKKE å være herre over mannen.HUN SKAL VÆRE STILLE." Hverken du eller Vakttårnet tror på dette,men finner alle slags påfunn for å unngå det.DERFOR sa Jesus: Mon jeg finner troen når jeg kommer.(Elton,IKKE parousia). Jeg har aldri opplevd at kvinner holder taler i Rikets sal, har du? Påfunn? Hvilke påfunn? Nå forutsetter alikevel Paulus at kvinner kan tale i den kristne menighet. I allefall kan de både profetere og be i menighetens forsamling, men da er det viktig, skriver Paulus, at de tildekker sitt hode. På bakgrunn av dette vil vel de fleste avgrense kvinnens taleforbud til å gjelde læreembedet i menighetene, og vil da omfatte eldstevervet. Videre må vi ikke glemme at det er Gud selv som deler ut av sine nådegaver, og at han bruker de menneskene han selv vil, og som er villige til å bli brukt av Gud. Kvinnene har i all vekkelseshistorie hatt stor plass og viktige roller. De har blitt fylt med den Hellige Ånd og ild på samme måte som menn, og de har virket med ulike nådegaver.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #257 Skrevet 4. september 2009 Jeg har aldri opplevd at kvinner holder taler i Rikets sal, har du? Påfunn? Hvilke påfunn? Nå forutsetter alikevel Paulus at kvinner kan tale i den kristne menighet. I allefall kan de både profetere og be i menighetens forsamling, men da er det viktig, skriver Paulus, at de tildekker sitt hode. På bakgrunn av dette vil vel de fleste avgrense kvinnens taleforbud til å gjelde læreembedet i menighetene, og vil da omfatte eldstevervet. Videre må vi ikke glemme at det er Gud selv som deler ut av sine nådegaver, og at han bruker de menneskene han selv vil, og som er villige til å bli brukt av Gud. Kvinnene har i all vekkelseshistorie hatt stor plass og viktige roller. De har blitt fylt med den Hellige Ånd og ild på samme måte som menn, og de har virket med ulike nådegaver. Bibelen sier med fem ord at kvinnen skal TIE når menigheten samles.Menigheten samles for å drøfte Guds ord.Tie,Ikke tale,være tause og ta imot læren i all stillhet samt spørre sine egne menn hjemme om de lurer på noe åndelig. Ellers blir de IKKE godtatt av Gud. Det står slett ingen ting i 1.Kor. 11 om at det er i forsamlingen kvinnen kan be eller profetere.Det gjelder felttjenesten der profetiene utlegges,og kvinnen ber sammen med sine bibelstudier.I menigheten SKAl kvinnene tie om åndelige saker.Grunnen,sier Paulus til Timoteus,er at da hun talte første gangen til Adam,forledet hun ham. Du lyver om kvinnenes tale i Vakttårnets menigheter. De taler,er ikke tause,tier ikke og tar ikke imot læren i all stillhet. A)De svarer på møtene. B)De foretar demonstrasjoner til undervisning av HELE menigheten inklkusive mennene. C) De har egne "skole"taler til almen undervisning av de tilstedeværende - også menn. Det står ikke noe om at kvinnene skal kunne tale om de står/sitter/taler til hverandre eller andre finurlige djevelaktige påfunn som å kalle ulovlig tale for "skole" e.l..DET STÅR AT DE SKAL HOLDE MUNN!!! Klarer du ikke å lese dette rett fra bladet,er det Djevelen som forblinder deg,som han har forblindet Vakttårnet.Det vil de snart erfare.
sofiemyr Skrevet 4. september 2009 #258 Skrevet 4. september 2009 (endret) Bibelen sier med fem ord at kvinnen skal TIE når menigheten samles.Menigheten samles for å drøfte Guds ord.Tie,Ikke tale,være tause og ta imot læren i all stillhet samt spørre sine egne menn hjemme om de lurer på noe åndelig. Ellers blir de IKKE godtatt av Gud. Det står slett ingen ting i 1.Kor. 11 om at det er i forsamlingen kvinnen kan be eller profetere.Det gjelder felttjenesten der profetiene utlegges,og kvinnen ber sammen med sine bibelstudier.I menigheten SKAl kvinnene tie om åndelige saker.Grunnen,sier Paulus til Timoteus,er at da hun talte første gangen til Adam,forledet hun ham. Du lyver om kvinnenes tale i Vakttårnets menigheter. De taler,er ikke tause,tier ikke og tar ikke imot læren i all stillhet. A)De svarer på møtene. B)De foretar demonstrasjoner til undervisning av HELE menigheten inklkusive mennene. C) De har egne "skole"taler til almen undervisning av de tilstedeværende - også menn. Det står ikke noe om at kvinnene skal kunne tale om de står/sitter/taler til hverandre eller andre finurlige djevelaktige påfunn som å kalle ulovlig tale for "skole" e.l..DET STÅR AT DE SKAL HOLDE MUNN!!! Klarer du ikke å lese dette rett fra bladet,er det Djevelen som forblinder deg,som han har forblindet Vakttårnet.Det vil de snart erfare. Si meg, tør du tilkjennegi din trosretning, eller er du redd for at andre kan finne feil og mangler i din oppfatning da? Kanskje du helst liker sånn splitt og hersk teknikk fra en skjult skyttergrav slik at du berger deg selv samtidig som du er ufin mot andre? Endret 4. september 2009 av sofiemyr
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #259 Skrevet 4. september 2009 Si meg, tør du tilkjennegi din trosretning, eller er du redd for at andre kan finne feil og mangler i din oppfatning da? Kanskje du helst liker sånn splitt og hersk teknikk fra en skjult skyttergrav slik at du berger deg selv samtidig som du er ufin mot andre? Jeg er sønn av Sadok, bror av Kristus og Jehovas nærmeste familie.Ingen visste hvem Melkisedek var heller.Ikke hvor han kom fra og ikke hvor han gikk.Mitt oppdrag er å varsle en kommende ulykke over de som kaller seg Jehovas folk.De har forfalsket Fars lære men hevder at de fortsatt har templet slik også fariseerne i forbildet.De vil ha fred med verden,og desavuerer storebrors ord om at han IKKE kom med fred.Og fred med verden får de ikke før motstanderen Djevelen er fornøyde med dem.Det ser det etter hvert ut som han er...
Gjest Gentle Skrevet 4. september 2009 #260 Skrevet 4. september 2009 Vedk dere snakker om anser seg som JV men er ikke medlem (muligens ustøtt, muligens pga samme kverulerende tone som her, man skal jo som kjent aldri sette spørsmålstegn ved noe), anerkjenner ikke Vakttårnets Traktatsselskap siden han mener selv de i det styrende råd er frafalne/ styrt av Satan (antagelig pga de mange endringene i troen de siste tiårene). Derav kan han si at han ikke er medlem, mens mange kan kjenne igjen argumentasjonen som JV har, samtidig som få kjenner igjen måten å snakke på (Jv er ikke så sinte når de forkynner). Du har tydeligvis lest denne personen mer enn meg, så litt over det han har skrevet på diverse forum, ser ut til at du har rett. Han er tydeligvis også middelaldrende eller litt eldre, ensom, trygdet, lider av en psykisk sykdom som han ikke vil vedkjenne seg. Stemmer profilen, gjest?? Poeng takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå