Caos Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 ser på en enebolig fra 64, det står i prospektet at der et grovkjeller, hva er egentlig dette? Er det en kjeller med lavere takhøyde, slik man ikke kan ha soverom o.l der? Hva er egentlig vanlig å ha i en grovkjeller? Boder eller vanlige rom? Noen som kan forklare en uviten jente?
Nausicaä Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Jeg tror grovkjeller er en kjeller som ikke er innredet på noe som helst måte, type kun betong. Mens krypkjeller er en lav kjeller under huset som sørger for luft sirkulasjon eller noe. Jeg har egentlig ikke peiling her altså, beklager. Dette er bare noe jeg antar etter litt googling. Vi har i alle fall krypkjeller under huset vårt, og har aldri brukt den til noe som helst, siden den sikkert er 70 cm høy eller noe. Hunden vår brukte den som ly mot regnet, og det er vel det.
qrs Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Krypkjeller er i hvertfall så lav at du må krype inne i den.... Derav navnet!
Caos Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2008 Takk for svar! Jepp, jeg vet hva kryp kjeller er, derfor jeg lurte på om dette kunne være det samme, for da hadde jeg vist hva det var Men nå har jeg fått soppas med informasjon, at den iallefall er høyere enn en krypkjeller, det er "vanlig" dør inn, (muligens LITT lavere) men ikke full høyde i selve kjelleren. Jeg heller meg og mer mot teorien om at dette er en kjeller uten noe "innredning" men om noen vil rettlede meg blir jeg veldig glad! :D
Kvist Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Vi har grovkjeller, den kan brukes til oppbevaring av ting og tang. Alt fra gressklipperen til syltetøyglass og blomsterpotter. Ville ikke hatt tekstiler eller annet fuktømfintlig nede i den, og den er absolutt ikke egnet til beboelsesrom. Nå er vår mye eldre enn din da, fra 1904, så vi har inngang via skråstillt kjellerlem ute. Og jeg må si jeg har blitt veldig glad i grovkjelleren jeg, den er helt nede i bakken så temperaturen er nogenlunde jevn der nede, aldri skikkelig kaldt og aldri varmt heller. Fint å ha vin liggende der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå