Gjest Mayamor Skrevet 20. mai 2003 #1 Skrevet 20. mai 2003 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article159092 Her gjelder det å ha alt på plass. Ikke bare skal du være dyktig i jobben din - du skal også måtte gå god for din ektefelle sitt tidligere liv... Disse kristne "bessvisserne" irriterer meg. Men kanskje denne kandidaten skal være glad h*n slipper en slik arbeidsplass? Med alle dagen mine-dine-våre barn kommer vel ikke mange gode lærere til å slippe gjennom nåleøyet til moralens voktere. Så da er det bedre at det blir en dårligere kvalifisert lærer - bare h*n har en plettfri "vandel"? :o Det er ikke første gangen det blir diskusjoner rundt ansettelsesvilkårene til kristne organisasjoner. Og neppe blir det den siste. Maya30
chimp Skrevet 20. mai 2003 #2 Skrevet 20. mai 2003 Ingenting, absolutt ingenting, forbauser meg når d gjelder skinnhellighet og dobbeltmoralisme blant s k gode kristne, moralske mennesker!!! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #3 Skrevet 20. mai 2003 Dobbeltmoral er minst dobbelt så god som vanlig moral. Det verste er at med dagens regjering med Halvgerd og Bombevik i spissen blir bevilgningene til all verdens rare organisasjoner og institusjoner øket med en gang ordet "kristen" dukker opp - mens det kuttes brutalt andre steder. :o
Gjest Mayamor Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Halvgerd og Bombevik Der er vel de rette navnene ja...
Fru Fomle Skrevet 20. mai 2003 #5 Skrevet 20. mai 2003 Det er på tide at de såkalte kristne organisasjonene våkner opp og innser at vi lever i 2003. Trodde Jesus stod for tilgivelse jeg, selv om h*n stakkaren her ikke kan noe for hva partneren har gjort.
Mathias Skrevet 20. mai 2003 #6 Skrevet 20. mai 2003 Har dette noe med kristendom å gjøre da?... Huske rikke noe om dette i de ti bud f eks... Er vel noe man ikke ikke har fra jesus for å si det slik... Dessuten er kristendommen alltid vært formet etter samfunnstrukturen opp igjennom. Også på Jesu tid. Det var f eks en stud legalt å praktisere homofili (grekerne hadde seg jo slik en periode...) Man former det opprinnelige til å passe sin egen virkelighet... Så hva sluttproduktet har å gjøre med det Gud event har ment selv på en måte... (nå er ikke jeg troende da...) er vel usikkert...
Gjest salma Skrevet 20. mai 2003 #7 Skrevet 20. mai 2003 Svært så mange fordømmelser det var her, da? Vil vel egentlig helst holde meg for god til sånt, men her reagerer jeg også med fordømmelse. Det går da ikke an at en organisasjon får holde på sånn i 2003? :o
chimp Skrevet 20. mai 2003 #8 Skrevet 20. mai 2003 Skjønner godt hva du mener, Lasse! I mine øyne er d nettopp d som kjennetegner religion generellt; man tar og former den slik at den passer inn i d samfunnet lederne helst ønsker seg. På den måten er d jo greit å bruke den som skremselspropaganda for menneskemasser uten noe særlig utdannelse, som kanskje ikke har kunnskap nok til å se og skjønne at d hele bare er herskerteknikk...fra ende til annen!!!
tuji Skrevet 20. mai 2003 #9 Skrevet 20. mai 2003 Helt uenig i din beskrivelse av religion, Chimp. Jeg kjenner meg ikke igjen i slik kristendom, men det vil alltid være ytterpunkter innenfor alle religioner. De fleste kristne er faktisk akkurat som alle andre. Til og med Valgerd og Bondevik, synes ikke det er grunn til å trekke dem inn i dette bare fordi de er profilerte personer som er kristne.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #10 Skrevet 20. mai 2003 Tuji, det står skrevet: Det verste er at med dagens regjering med Halvgerd og Bombevik i spissen blir bevilgningene til all verdens rare organisasjoner og institusjoner øket med en gang ordet "kristen" dukker opp - mens det kuttes brutalt andre steder. :o I bevilgningssammenheng er det dessverre slik at det foreløpig er veldig naturlig å trekke inn de nevnte - jf. blant annet Evangeliesenteret som har vist seg å ha et litt mer omtrentlig forhold til tall enn til Teksten...
Skusla Skrevet 20. mai 2003 #11 Skrevet 20. mai 2003 Valgjerd og Bondevik står inne med verdier som, hvertfall ikke JEG, kan si meg enig i. Å de pøser det ned over hodet på oss i en hver anledning, har jeg inntrykk av. Jeg ser på meg selv som semi-kristen.. Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi aner, men vet ikke helt HVA jeg tror på.. De som følger kristendommen slavisk, som har verdier som ble skrevet i linken, ser jeg på som fanatisk. Det er få som dømmer hardere enn de mest ekstreme kristne.... Jeg blir umåtelig irritert over å lese slikt. Det er ikke ensbetydende å være en god lærer å samtidig ha "alt" utenom også. Så når denne læreren ikke fikk ekteskapet sitt til å fungere, er det ensbetydende med at hun er en dårlig lærer? Uten verdier? Faller ut fra de kristenes moral og levesett? Å bli dømt på grunnlag av en tidligere skillsmisse, går over alle støvleskaft! :evil:
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2003 #12 Skrevet 20. mai 2003 Det tragiske er jo at h*n får ikke jobbe selv om h*n skiller seg fra partneren.
tuji Skrevet 20. mai 2003 #13 Skrevet 20. mai 2003 Tuji, det står skrevet: I bevilgningssammenheng er det dessverre slik at det foreløpig er veldig naturlig å trekke inn de nevnte - jf. blant annet Evangeliesenteret som har vist seg å ha et litt mer omtrentlig forhold til tall enn til Teksten... Greit nok at politikere trekkes inn i saker som handler om bevilgninger. Men hvorfor er det alltid disse to som trekkes fram? De bestemmer faktisk ikke alt alene. Tror dere virkelig at de er så dumme at de gir ekstra penger til alt som er i kristen regi? Og slike "morsomme" omskrivinger av navnene har jeg heller ikke sansen for. For ordens skyld kan jeg påpeke at jeg slettes ikke stemmer KrF, og at jeg heller ikke er enig i det Norsk Lærerakademi gjør her.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #14 Skrevet 20. mai 2003 Tror dere virkelig at de er så dumme at de gir ekstra penger til alt som er i kristen regi? Neppe alt, men ellers er svaret dessverre et ydmykt "ja."
Miew Skrevet 20. mai 2003 #15 Skrevet 20. mai 2003 Istedenfor å ansette kvalifisert personell som kan lære kunnskap videre, velger man "plettfrie" mennesker med et såkalt "kristent godtatt" liv. ...og det "ikke kristne godtatte liv" blir man kvalifisert til om man har en skilsmisse bak seg. Greit, men var det ikke en viss Valgjerd som for kort tid siden gikk ut til media og sa noe om at skilsmisse faktisk kunne være ok? -hun er kanskje ikke overhodet i kristendommen, men burde stå for hva troen som partiet hun er i står for. Nei, jeg angriper det ikke, jeg påpeker kun dobbelmoralen som florerer blant kristne. Overalt. Man skal ikke gjøre ditten, man skal ikke gjøre datten, for da kommer man til helvete. Hva med å ha litt mer tiltro til sine medmennesker, hva med å leve i virkeligheten, ikke i en liten verden av overtroiske paranoide mennesker med en fiktiv "gud" i hodet? Hva med å slutte å dømme folk fordi de ikke lever et kristent fullkomment liv, fordi de faktisk har andre ting å bry seg med, for eksempel livet. Jeg hadde ikke orket tanken på å som gammel se tilbake på livet og tenke på alle de harde kirkebenkene, lange prekenene, de uendelige bønnene om tilgivelse for at jeg glemte å be en fader vår pga en tidligere liten "synd" som for eksempel å ha sett ekstra på en av det andre kjønn, osv. Nei, takk, ikke jeg. Såklart må de som vil være kristne være så kristne de bare måtte orke, men å komme til meg å fortelle meg at jeg kommer til å brenne i helvete om jeg ikke blir kristen. Hvorfor MÅ de absolutt presse sin tro på resten av oss? Det 5. bud sier "du skal ikke slå ihjel", søren heller, å komme til meg med lange taler om kristendommens prektighet, om at jeg lever et syndig liv, er så forferdelig, osv, er det kanskje ikke å "slå" ? Er det kanskje ikke plageri? (Jeg har fått den vanlige påtvungne kristendommen via skolen, derfor vet jeg om dette budet, selv om jeg måtte sjekke hvilket bud det var) De får ha kristendommen, de som vil, så lenge de holder seg langt unna meg. Nei, jeg er ikke anti-krist eller lignende. Jeg er temmelig ateistisk av meg, og veldig fornøyd med det.
Gjest salma Skrevet 20. mai 2003 #16 Skrevet 20. mai 2003 Skolen gjør jo utvilsomt seg selv en bjørnetjeneste. Den mangler nå kvalifisert personell fordi den dømte en mann for en annen persons handlinger. Det er til å bli tullete av. Noen som sa Molbo?
tuji Skrevet 20. mai 2003 #17 Skrevet 20. mai 2003 Nå må vi skille sakene her. Det er ikke KrF som har sagt at denne mannen ikke får jobbe på NLA. Det får stå for NLAs regning. Det jeg prøver å få sagt her, men som tydeligvis ikke kommer klart nok fram, er at Valgerd og Bondevik ikke kan regnes som ansvarlig for alt som blir gjort av andre kristne. Hver eneste gang noen kristne har gjort ett eller annet merkelig, blir disse to trukket fram som syndebukker. Dere snakker om at kristne er fordømmende, men dere er ikke så verst til å dømme selv heller.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #18 Skrevet 20. mai 2003 Nå må vi skille sakene her. Det er ikke KrF som har sagt at denne mannen ikke får jobbe på NLA. Det får stå for NLAs regning. Det jeg prøver å få sagt her, men som tydeligvis ikke kommer klart nok fram, er at Valgerd og Bondevik ikke kan regnes som ansvarlig for alt som blir gjort av andre kristne. Hver eneste gang noen kristne har gjort ett eller annet merkelig, blir disse to trukket fram som syndebukker. Dere snakker om at kristne er fordømmende, men dere er ikke så verst til å dømme selv heller. Alt dette er vi enige om! Men det gjør ikke saken bedre... *øver seg på å dømme* :fy:
tuji Skrevet 20. mai 2003 #19 Skrevet 20. mai 2003 Vi to er enige ja, men ikke alle andre. Men det er egentlig ikke så nøye med alle andre. Vi vet jo best.
Gjest dorian Skrevet 20. mai 2003 #20 Skrevet 20. mai 2003 Navnet på skolen burde vært Norsk Kristent Lærerakademi, så var man advart før man søkte Men de mottar vel statsstøtte (av mine skattepenger ), og da får dem følge norsk lov ved ansettelser. Og den sier da vitterlig at privatliv ikke skal blandes inn i ansettelsesprosessen? Eller er jeg kanskje ikke helt oppdatert på norske lover? Det kan jo hende.. Lurer på om lærerne som kommer derfra lærer bort til barna at mor og far lever i synd hvis de er skilt? dorian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå