Gå til innhold

Alle disse skogbrannene


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Skyldes det menneskers uforsiktighet? Hva begynner det liksom å brenne i, hvis ikke det er glasskår, en sigarettglo, en engangsgrill...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er skikkelig tørt, så skal det nesten ingenting til.

For noen år siden, da det var rekordtørt, og ekstrem skogbrannfare, ble det f.eks bare kjørt tømmertransporter om morgenen når det var dugg, fordi man var redd for at det skulle slå gnister fra kjettingene til skogsmaskinene. Da mener jeg altså de transportene som tok tømmer ut av selve hogstfeltet og ned til omlastingsplassene der det føyttes over på trailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vel sagt at det var mulig den ene brannen ble startet nettopp pga skogsarbeid.

Men jeg regner med at det er mennesker skyld ja. Sist jeg sjekke var det dårlig med lyn her oppe og det har vært flere branner både i hus og i skog rundt drammen og oppover i buskerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannen langs bergensbanen ble startet av gnister som ble forårsaket av bremsefeil på toget.

Vil tro at glassbrott som ligger og slenger også kan konsentrere solstrålene nok til at det kan ta fyr? Men det er jeg aldeles ikke sikker på, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Dette er naturens egen måte å rydde opp i gammel skog.

Mennesket er (eller var) en del av naturen, mennesket finner opp jernbanen (av materialer som finnes i naturen). Brannen starter fra gnister som ble forårsaket av bremsefeil på toget!

Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...