Gå til innhold

Sjokolade er oppskrytt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får jeg sikkert mange imot meg, he he... Men jeg ser stadig at man diskuterer dette med søtsaker, og sjokolade spesielt. Er sjokolade virkelig SÅ godt at det for mange blir et problem?

Selv spiser jeg så godt som aldri sjokolade, og spesielt IKKE på sommeren. De FÅ gangene jeg får lyst på en sjokolade-bit, er stort sett i forbindelse med det "månedlige". Hvis jeg kjøper meg en sjokolade-plate, blir den alltid liggende i kjøleskapet i minst et par uker, før gjestene mine må hjelpe meg med å bli kvitt den.

Synes ikke sjokolade er vondt, men jeg har bare ikke DET behovet. Det kan virke som jeg er den eneste i verden har det slik...

Er sjokolade virkelig SÅ godt? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokolade skaper avhengighet. Seriøst, der er noe i sjokoladen som man blir avhengig av som gjør at man får det sterke suget etter sjokolade.

Vær glad du ikke er så glad i sjokolade som vi andre er :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sjokolade er overvurdert, etter min mening - med et mulig unntak for min kjæres favoritt risbrød

Ja, og så noen av twistbitene.

Men ellers er det som sagt grovt overvurdert, og jeg benytter anledningen til å fremheve at lysegrønn, skjelvende gele er mye, mye bedre!

:ler:

Skrevet

jeg var ikke noe begeistret for sjokolade før, men nå hender det at jeg får et skikkelig sug. det går litt i perioder, men jeg synes du skal være glad for at du ikke har sjokolade dilla

Skrevet

Sjokolade inneholder faktisk et stoff som tilsvarer ett som produseres i hjernen når kvinner får orgasme......Faktisk lettere å forstå sjokolade-galskapen etter at jeg fant ut d der.... :roll:

Skrevet

Jeg har hørt at sjokolade KAN fungere som en slags erstatning for sex, ja...

(etter dette småsmiler jeg for meg selv når jeg ser noen på gaten spise sjokolade...)

Skrevet

....erstatning og erstatning, du.....Påskesjokolade i dildo-utførelse hadde jo vært morsomt da.....m litt marsipan på tuppen....

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har hørt at sjokolade KAN fungere som en slags erstatning for sex, ja...

(etter dette småsmiler jeg for meg selv når jeg ser noen på gaten spise sjokolade...)

Er det altså slik at Gullbrød erstatter morgenbrød? 10 centimeter..?

Eller Risbrød... :oops:

Skrevet

A ha, nå vet jeg hvorfor det er så lite sex i heimen! Snuppa hjemme er nemlig sjokoholiker!

Skrevet

Da er d bare én ting å gjøre; fjern alt som heter sjokis!!! Da blir'a desperat da..... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Legger umiddelbart inn forslag om omklassifisering av sjokoholisme til sjokofetisjisme!! :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet
Legger umiddelbart inn forslag om omklassifisering av sjokoholisme til sjokofetisjisme!! :blunke:

Støtter dét, og skriver samtidig brev til både Ester Pirelli og kona og ber dem starte et studium i sjokologi ved HiA.

Skrevet

Fra og med i ettermiddag er det ikke et spor av sjokolade å finne hjemme hos oss, nei!!! Nå bir det pu*ings :sjarmor:

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg er jammen glad jeg har sjokolade i skuffen nå som jeg nesten aldri ser mannen min, altså! :ler:

Skrevet

La nå meg spise min sjokolade i fred!

Skrevet

Men altså - det må jo vera skikkeleg mørk sjokolade, då. Nesten svart. (Mørk og syndig - vart sett på som afrodisikum tidlegare.)

Skrevet

JA!!! sjokolade ER virkelig så godt!

For meg er den en mulighet å slutte å røyke, men en umulighet å slutte å spise sjokolade!!!!

Når jeg er skikkelig sinna så hjelper faktisk sjokolade, noe visse venninder har funnet ut, så skal vi noe jeg er skikkelig sur for stopper de på nærmeste bensinstasjone og stapper i meg en sjokolade, da smiler jeg stort sett etterpå!! :D

Nå har jeg jo da også fått svar på hvorfor mitt behov for sjokolade alltid virker litt større når jeg er singel............... :ler::ler:

Og det ER faktisk stoffer i sjokoladen som høyner lykkefølelsen, på lik linje med at du har noe av den samme virkningen av røyk og av trening. Tror det er dopaninet som høynes, og som gjør at du føler deg gladere.

SJOKOLADE ER BARE HELT NYYYYYYYYYDELIG!!! man skal ikke undervurdere virkningen en god sjokolade har på humøret nemlig!

idag har jeg ikke spist sjokolade.... :evil: enda...

Skrevet
La nå meg spise min sjokolade i fred!

Enig! :evil: Folk kunne bare prøve seg!!! Sjokolade er faktisk så godt, og en livsnødvendighet - desverre... Men ikke hver dag da.... dobbelt desverre (og pokker!)

Jennifer

Skrevet

.. og dessuten blir man mye fortere frisk hvis man spiser sjokolade... hvertfall hvis man er gutt i slyngelalderen :sjarmor::sjarmor: (tror mine håpefulle)

Skrevet

Vel - mørk sjokolade er faktisk sunt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...