Gå til innhold

London


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei.

Planlegger å reise til London i slutten av august. Er det en bra tid å reise på? Værmessig? Events? I det hele tatt?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser fast til London hver august, i år reiser vi den 6. til 11. Som regel har vi alltid hatt flott vær, ganske varmt (et år var der hetebølge....). Det er fremdeles litt salg i butikkene, selv om mye høstklær er kommet inn, kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London er bra hele året. Været er omtrentlig som i Norge på sommeren - jeg har hatt alt fra 13 grader og regn til 27-28 grader på sommeren.

I august er det bl.a. Notting Hill carneval (tenk Brasiliansk karneval)

sjekk Time Out for hva som skjer i London fremover (eller kjøp bladet når dere kommer frem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er ikke London litt vel stressende i august? Jeg trodde fellesferien for mange europeere var i august, og at det derfor er veldig masse turister der på den tida. Jeg er ikke spesielt fan av å stå i kø overalt. ;)

Elsker London og er der minst en gang pr år. Men jeg pleier å holde meg unna perioden juni-august. Pga mye turister og veldig varmt når man skal traske rundt hele dagen og ikke bare ligge på ei strand som i syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at det har vært spesielt mye kø når jeg har vært der, da er det mye verre i desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid turist-sesong i London. Som forøvrig er veldig bra i august :)

Så tror ikke det er spesielt mye folk der da.

Jeg ville ikke vært betenkt med å reise, hvertfall. Og blir det varmt, er det en kort togtur til kysten!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

TS. Vel, nå skal jeg jobbe i hele sommer, så derfor kan jeg ikke reise før i slutten av august, men det blir nok bra, uansett.

Har funnet billige flybilletter og et kjempekoselig engelsk inn (pub i underetg og dobbeltrom i overetg).

Håper å få til en liten dagstur til en by litt utenfor, f.eks til Brighton. Det blir nok ikke noe problem. Skal være en hel uke. Jeg og kjæresten. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
TS. Vel, nå skal jeg jobbe i hele sommer, så derfor kan jeg ikke reise før i slutten av august, men det blir nok bra, uansett.

Har funnet billige flybilletter og et kjempekoselig engelsk inn (pub i underetg og dobbeltrom i overetg).

Håper å få til en liten dagstur til en by litt utenfor, f.eks til Brighton. Det blir nok ikke noe problem. Skal være en hel uke. Jeg og kjæresten. Gleder meg.

Kan du oppgi navnet på overnattingsstedet, har best bill til oktober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis man trenger et rimelig hotell, med helt OK standard kan jeg anbefale Columbia Hotel og London Guard Hotel. For et stiligere (og dyrere) hotell: Hyde Park Corus Hotel.

Alle ligger like ved Lancaster Gate stasjon. Ovenfor veien for Hyde Park, og veldig kort vei til Oxford Street

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skal du reise i august har du muligheten til å komme inn på Buckingham Palace. Det er bare åpent to måneder i året (slutten av juli til slutten av september).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...