blomster Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Vi har en gutt som snart har bursdag. Han er lei av bursdager som er på Mc Donalds,bowling, lekeland og badeland. Han sier at han gjerne vil ha det hjemme, siden han ikke kan finne på noe annet sted å ha det. Men klassekameratene er 14 stk. og vi har ikke plass til alle. Men vi vil be alle sammen. Er det noen som har noen gode forslag ?
Gjest annemor30 Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Vi har en gutt som snart har bursdag. Han er lei av bursdager som er på Mc Donalds,bowling, lekeland og badeland. Han sier at han gjerne vil ha det hjemme, siden han ikke kan finne på noe annet sted å ha det. Men klassekameratene er 14 stk. og vi har ikke plass til alle. Men vi vil be alle sammen. Er det noen som har noen gode forslag ? Jepp jeg har:-) Søk brannsjefen i kommunen om å få tenne bål(hvis du har en lavvo i nærheten da) Eller tenn grillen og grill pølser. Etterpå: cowboy og indianer i skogen!! Lover at alle gutta vil være helt ville!!
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Da gutten vår ble 10 dro vi til badeelva. Der badet de, hadde med gummibåt, grillet pølser. Kjempepopulært, men man er jo væravhengig.
Frk Johansen Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Hva med å lage orienteringsløype i nærheten av der dere bor? Også "koldtbord" med kyllinglår, småpizzaer etc? Tror vel ikke det er så lurt å fyre bål i disse dager...
blomster Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2008 Takk for svarene ! Jeg har selv tenkt på natursti i skogområdet rundt her. Og så får jeg kansje klemt inn alle huset når vi skal spise først. Hvis vi bruker natursti med poster i skogen, har dere noen forslag til spørsmål som jeg kan bruke som er passende til den alderen ? Evnt. aktiviteter ? Alle innspill mottas med takk !
suzie Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Bursdag på klatresenter - der kan man få hjelp fra instruktører og man kan leie utstyr.
*Emma* Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Sønnen min var i 9 års bursdag for noen uker siden som virkelig slo ann. De var ute i ksogen hele tiden (2.5time) og hadde diverse "sportslige leker". De løp stafett, 60meter, hoppet lengde, klartet i trær osv osv. Tilslutt fikk alle en drikkeflaske i premie. Også hadde de skattejakt og fant kiste med godteposer. Maten var baguetter med skinke og ost også hadde de brus, muffins og sjokoladekake Da jeg så hvor vellykket det var skulle jeg ønske min sønn hadde bursdag mens det er fint vær. Men han er født i slutten av oktober og det pøs regner alltid på bursdagen hans...ikke like koselig da...
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Temafester er veldig i vinden også. Brannmann, fotball, sjørøver etc. Her finner du idèer: http://www.temafest.no Tror der ligger noen tips til leker også. Når det gjelder mat er jo pizza og/eller pølser bankers Lykke til!
Gjest Gjest_Pearl_* Skrevet 14. juni 2008 #9 Skrevet 14. juni 2008 Hei Har en sønn på 11, i år tok vi hele klassen på stranda. Grillet pølser og hamburgere, de fikk brus og chips. Ungene spilte fotball, lekte i bunkerser rundt i området, lette etter krabber osv. Det var jenter med også og alle hadde hatt det kjempe kjekt, vi hadde nesten ingenting opplegg utenom litt rullerende strandfotball. Da vår gutt ble 9, leide vi den lokale turnhallen for noen hundrelapper og ungene fikk kost seg masse i ribbevegger, på matter, med myke baller, ringer osv, det også var kjempe vellykket og de yngre jentene mine gleder seg til å bli 9 år slik at de og kan ha bursdag i hallen. Ellers har vi sverget til temabursdager, skrekkbursdag, småkrypbursdag, andre tema kan være Harry Potter, disco, karneval, utforsk, spion osv. Alt kan holdes ute så lenge været er greit, skriv på innbydelsen at de skal kle seg etter forholdene og så kan dere jo sikre dere med en lavvo eller et telt i tilfelle øs pøs. Lykke til.
Gjest Aslaug Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 Ofte kan du leie bydelshus eller lignende for en billig penge (hvis dere har det i nærheten). Underholdningen blir den samme som hjemme , bare med bedre plass :D
Ecolia Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 Min mor hadde flere ganger skogsbursdag for meg. Da gikk vi en liten natursti først, hvor diverse familiemedlemmer stilte opp på postene der det trengtes (populær post var å kaste en våt svamp i hodet på stefaren min, som var dekket inn i et stort stykke plast med en målskive tegnet rundt hodet ) Så hadde vi litt mer leker etter maten før vi gikk hjem.
Fantomina Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå