Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen påleggsfavoritt?

Jeg blir raskt lei av ting, og må variere.

For tiden er det kokt skinke med litt pesto og tomat! :spise:

En ting som likevel aldri slår feil er at jeg får en trang til å spise brødskive med brunost etter at jeg har bada - og da spesielt i klorvann :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg skal ha noe enkelt: Strandaskinke - denne er bare så sykt god! Jeg er helt hekta.

Brie med drue, kiwi eller appelsin er også digg.

Frokostsalat under diverse kjøttpålegg er jeg også hekta på til tider.

Roastbiff med remulade, syltet agurk og sprø løk er også nam-nam.

Hvis jeg skal ha noe ekstra godt: Brød med pesto, mozzarella og tomatskiver som varmes i ovnen. Nam! Blir aldri lei.

Ofte spiser jeg helt enkle ting dersom brødet er helt ferskt (varmt). Da synes jeg det er godt med f.eks. bare salami eller bare ost.

Skrevet

...nå ble jeg sulten!

Skrevet

jeg er veldig glad i Delikat sin italienske salat. Også den fra Euroshopper er veldig god. (andre italienske salater jeg har smakt, bl.a. first price, denja og fra ferskvaredisk har ikke vært så gode etter min smak)

I helgene spiser vi ofte baguette eller gode rundstykker til lunch, og da pleier jeg å ha på pesto, salat, hvitost og tomat/agurk/paprika (hva jeg har tilgjengelig av de sistnevnte)

Kavli sin skivet ost med tomat/pesto er dessuten også veldig god. Hmm, den er det lenge siden jeg har hatt.... *sette opp på handleliste*

Ellers kan det jo nevnes (som de fleste vet, men av og til glemmer), at brødskive med brunost blir 10 ganger bedre om skivene ristes først (og fremdeles er varme ved konsumering).

Vil du slå skikkelig på stortromma, kan du jo prøve å lage pålegg selv, f.eks. hummus lager du enkelt ved å mose kikerter (helst i en mikser), litt hvitløk, tahini/sesampasta (valgfritt), salt, pepper og en liten dæsj sitron!

Skrevet
jeg er veldig glad i Delikat sin italienske salat. Også den fra Euroshopper er veldig god. (andre italienske salater jeg har smakt, bl.a. first price, denja og fra ferskvaredisk har ikke vært så gode etter min smak)

I helgene spiser vi ofte baguette eller gode rundstykker til lunch, og da pleier jeg å ha på pesto, salat, hvitost og tomat/agurk/paprika (hva jeg har tilgjengelig av de sistnevnte)

Kavli sin skivet ost med tomat/pesto er dessuten også veldig god. Hmm, den er det lenge siden jeg har hatt.... *sette opp på handleliste*

Ellers kan det jo nevnes (som de fleste vet, men av og til glemmer), at brødskive med brunost blir 10 ganger bedre om skivene ristes først (og fremdeles er varme ved konsumering).

Vil du slå skikkelig på stortromma, kan du jo prøve å lage pålegg selv, f.eks. hummus lager du enkelt ved å mose kikerter (helst i en mikser), litt hvitløk, tahini/sesampasta (valgfritt), salt, pepper og en liten dæsj sitron!

Min kavli-favoritt er den med jalapeño!

Skrevet
Min kavli-favoritt er den med jalapeño!

Den har jeg faktisk ikke smakt. Er den veldig sterk?

Skrevet
Den har jeg faktisk ikke smakt. Er den veldig sterk?

Nei, jeg synes ikke det :)

Skrevet

*rumler i magen*

Off....

Skrevet

jeg pleier å spise skive med :

eggerøre

servelat

nugatti

hvitost med paprika

brunost

jordbærsyltetøy

speilegg

kokt egg

Gjest Rosin
Skrevet

- Peanøttsmør crunchy (av den typen som bare består av peanøtter og evt salt).

- Kalkunpålegg med port salut eller cottage cheese

- Hjemmelaget salat av raspet gulrot og eple, litt sylteagurk, youghurt naturell.

Skrevet

Jeg spiser vanligvis bare brød til lunsj på jobb.

Da er det ofte egg, leverpostei eller kylling.

I dag kom jeg imidlertid litt for sent. Så da var det bare ansjoskontaminerte egg igjen. (Du vet, det ligger en ansjos lett henslengt over egget og sprer usmak og uhygge på egget).

Da var lunsjen litt ødelagt.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i brød, så det går mest i knekkebrød hos meg. For tiden har jeg dilla på havreknekkebrød med Arla gräddost og agurk, gräddosten er nemlig perfekt for knekkebrød i formen :)

Ellers er jeg glad i røkt laks/ørret, egg eller brunost (ikke sammen, hehe). Jeg har perioder hvor jeg spiser så å si bare en type pålegg. Da hjelper det med tråder som dette... :)

Skrevet

Rema har en leverpostei som er veldig god. Husker ikke helt hva den heter, men den er i relativt stor form som ligger inne i en pose. Under selve formen ligger et lokk som man tar på når man har åpnet posen. Det er ikke noe sånn vanlig merke som Delikat eller noe sånt.

Vi kjøper felles lunsj på jobben (brød og pålegg) og det var en lang periode hvor alle var helt hekta på denne leverposteien. Nå er det stort sett Strandaskinken det går i. :)

Gjest Oxford
Skrevet

Jeg spiser sjelden brød, men når jeg først gjør det går det i enkle pålegg som egg, salami, ost, kokt skinke eller noe søtt... :sjenert:

Skrevet

forresten så har jeg funnet ut at philadelphia naturell er veldig god (lettvarianten smaker like godt som den "tunge"). Dette er utmerket på sånne speltknekkebrød. Også godt på noen typer brød, som f.eks. Ingers rugbrød er det veldig godt på...

Frisk opp med paprika eller et lite salatblad og agurk

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke så spennende av meg, men her er litt av hva jeg spiser

- makrell i tomat

- makrell i salsa

- hvitost og skinke

- jarlsbergost

- kjøttpålegg med agurk eller diverse salater (rekesalat, italiensk, rødbet, osv)

- løkrullade m div. salater

- hvitost med agurk/tomat, kaviar, salater eller syltetøy

- kokt egg m kaviar eller tomat

- kremoster

- philadelphiaost yoghurt med syltetøy

- grovt peanøttsmør (m kun peanøtter og bitte litt havsalt)

- leverpostei med agurk

- prim

- svolværpostei

- syltetøy

- cottage cheese m syltetøy

Skrevet

Det varierer veldig. Akkurat nå går det mye i sardiner i olje sammen med majones, tomatskiver og grovkvernet pepper. Pluss eventuelt et salatblad. :spise:

Gjest vimselot
Skrevet

Spiser ikke mye brød, men velger ofte makrell i tomat med syltet agurk. Eller så lager jeg et saftig ostesmørbrød (ofte i microen pga fettinnholdet), og da må jeg ha oliven...

Oliven er jeg avhengig av, må ha minst fem daglig...

og jeg er ikke gravid.

Skrevet

I toastjern (sikkert som vanlig ostesmørbrød også, men har ikke prøvd), er det godt med tomatskive®, ost, og karri på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...