Gå til innhold

Hvordan sykler du?


Ninen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer ikke på hvordan man sykler uten å velte. Det jeg lurer på, er syklestilen din. Sykler du sittende, og reiser deg bare opp i tunge oppoverbakker? Eller står du i nedoverbakkene? Står du i så fall for å ha bedre balanse eller for å la rumpa slippe å måtte ta imot støt fra alle ujevnheter? Når du står, står du da med begge bena like høyt, eller med den ene foten helt nede? Løfter du opp forhjulet når du skal opp fortauskanter?

Forklar gjerne hvorfor du gjør som du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stort sett syklet sittende og reist meg i oppoverbakker. Men nå i det siste har jeg oppdaget at det å stå i nedoverbakkene, med begge føtter i samme høyde, gir veldig god balanse og kontroll ned bakkene. Sykling ble plutselig mye mer "aktivt", utfordrende og morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter bom fast på setet. Står aldri. Det henger nok sammen med at jeg ofte har et barn bakpå, men selv når jeg sykler alene, er jeg limt fast. Kunne nok utfordret meg litt mer der ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett syklet sittende og reist meg i oppoverbakker. Men nå i det siste har jeg oppdaget at det å stå i nedoverbakkene, med begge føtter i samme høyde, gir veldig god balanse og kontroll ned bakkene. Sykling ble plutselig mye mer "aktivt", utfordrende og morsomt :)

jeg sykler stort sett sittende, men reiser meg i oppover bakker.

bare fordi det er tungt å sykle oppover sittende :P

^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg sitt som oftast, reiser meg berre når det er veldig bratt. For meg er det betre å sitje så mykje som muleg, eg blir veldig raskt stiv om eg står og trår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

Jeg sykler ganske forskjellig om jeg er ute for å trene eller om jeg bruker sykkelen som fremkomstmiddel. Om det er det siste, sitter jeg stort sett. Om jeg trener, står jeg ofte i oppoverbakker, og noen ganger i nedoverbakker. Hvis jeg ser en hump i en nedoverbakke, pleier jeg forresten å reise meg fra setet uansett, for å ikke kjenne dunket så godt.

jeg sykler stort sett sittende, men reiser meg i oppover bakker.

bare fordi det er tungt å sykle oppover sittende :P

^^,

Det kommer jo anpå hvilket gir man har da. Når jeg står i en oppoverbakke, har jeg tyngre gir, kan sykle enda fortere og blir mer sliten. Når målet er å bli sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...