Gå til innhold

Smertestillende som ikke er blodfortynnende?


SuperGjest

Anbefalte innlegg

Jeg har fått streng beskjed fra lege om å ikke ta noe som er blodfortynnende, men finnes det smertestillende som ikke er blodfortynnende? Som ikke er reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg har fått streng beskjed fra lege om å ikke ta noe som er blodfortynnende, men finnes det smertestillende som ikke er blodfortynnende? Som ikke er reseptbelagt.

Dette brude du kanskje snakke med legen din om, siden du kanskje også har andre problemer som gjør at du skal unngå andre medikamenter.

Paracetamol er ikke blodfortynnenede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen andre problemer enn blåmerker og fikk derfor beskjed om å holde meg unna blodfortynnende smertestillende i en utredningsperiode. Så vanlig Paracet er ikke blodfortynnende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*

Paracet og Ibux er ikke blodfortynnenede, derimot er Dispril svært blodfortynnende, så det må du holde deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har ingen andre problemer enn blåmerker og fikk derfor beskjed om å holde meg unna blodfortynnende smertestillende i en utredningsperiode. Så vanlig Paracet er ikke blodfortynnende?

Alle NSAID er blodfortynnende. Pracet er ikke blodfortynnende.

Men synes fortsatt at du burde snakke med legen din om dette. Det høres litt merkelig ut at du har fått beskjed om å unngå blodfortynnende smertestillende pga blåmerker og at ikke legen da har snakket med deg om alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Kristin

Paracet og Ibux er ikke blodfortynnenede, derimot er Dispril svært blodfortynnende, så det må du holde deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på blodfortynnende og har fått beskjed fra legen om å ikke bruke Ibux men kun Paracet. Jeg ville hørt med legen eller på apoteket. Der hjelper de også gjerne.

Anonym poster: 4bdb7f65ce227aaaba3ad1f7fe44578d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet og Ibux er ikke blodfortynnenede, derimot er Dispril svært blodfortynnende, så det må du holde deg unna.

Nå feilinformerer du.

Ibux er blodfortynnende, på lik linje med dispril, ibuprofen.

Paracet og panodil (samme virkestoff) er ikke blodfortynnende.

Anonym poster: ab67845deda5e16ee8724c3f0c8355de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått streng beskjed fra lege om å ikke ta noe som er blodfortynnende, men finnes det smertestillende som ikke er blodfortynnende? Som ikke er reseptbelagt.

Paracet og Fenazon-Koffein er to produkter som ikke er blodfortynnende. Men hvorfor skal du ikke ta noe blodfortynnende???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...