Gå til innhold

Ford Mondeo


Gjest Gjest_maria_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maria_*

Bra bil?

Skal kjøpe stasjonsvogn nå...

Må ha en god, men rimelig familiebil da dette blir bil nr.2 for oss (kjæresten trenger en arbeidsbil i sin jobb i tillegg).

Så ford, er det en bra bil?

Går langt?

Foreks. en 2001 model som har gått 170 000 (vet det er langt, men er det FOR langt for en ford)???

Ute på biljakt nå nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mondeoeiern

Vil ikke si at 170 var mye...har selv en 93 mod som i disse dager runder 325, og drivverket er helt tipp topp. Har aldri hatt noe problemer med bilen, har kun skiftet slitedeler og småting. Mondeo har jo noen små "standardproblemer", nevner i fleng: pakningene mellom dørene og taket ryker gjerne pga fasongen på bilen, låsene er gjerne ikke verdens beste kvalitet, dersom det er manuelle vindusheiser bak, vil ofte disse ryke med tiden, og lyktene tenderer til å ikke vare altfor lenge.

Rent bortsett fra det, er jeg strålende fornøyd med min 15 år gamle Mondeo, og planlegger å kjøre den så lenge motor og gearkasse vil (og det ser ut til å være enda en stund) Vi er en Ford-glad familie, og har i nærmeste familie 4 stk av varierende modeller, men er stort sett enige om at dette er helt kurante biler.

Jeg personlig er helt forelsket i kjørekomforten i Mondeoen, og syns den er kjempegod å kjøre på lange turer, men dette er jo en smakssak hva man liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2003-modell Ford Mondeo Ghia stasjonsvogn og er stort sett svært fornøyde. Eneste problemet er at ryggesensoren henger seg opp og virker ikke som den skal, desverre... Men så har vi ikke fått det reparert heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er helt forelsket i kjørekomforten i Mondeoen, og syns den er kjempegod å kjøre på lange turer, men dette er jo en smakssak hva man liker.

Vi har også Mondeo, 2003-mod. stasjonsvogn og jeg synes også den er kjempegod på langturer. Jeg som regel passasjer, med en kjøreglad mann, og veien til hytten er svingete. Mondeoen er den bilen jeg føler jeg sitter best i, selv med en sjåfør som kanskje ikke alltid holder fartsgrensen på svingete veier.

Den har godt veigrep, selv om mange påsto den ikke hadde det før vi kjøpte den.

Alternativet for oss var Toyota Avensis. Og vi har kjørt Avensis flere ganger, men jeg foretrekker Mondeoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har to Modeoar, en fra -96 som er kjørt ca 300 000 og en fra -05 som er kjørt 20 000. Også vi synes bilene er veldig gode å kjøre, men den gamle har vært veldig dyr i drift. Vi har reparert og reparert. Hvis vi skulle velge et nytt bil, så hadde det nok blit Mazda eller Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største fellen på Ford er rust i understellet, og det er dyrt å fikse, så det er verdt å sjekke ekstra nøye.

Ellers er det gambling å kjøpe bruktbil som har gått så mange km uansett merke, så Ford er ikke nødvendigvis verre eller bedre enn andre merker. Men jeg anbefaler å søke litt på nettet, da finner dere sjekklister over hva som er viktig å sjekke ved bruktbilkjøp slik at dere får gode råd om hva dere bør sjekke for å minske risikoen for bomkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mamma1_*

Hei, vi kjøpte en 95 Mondeo i fjor og det har vært greit hittil- den har gått omtrent like langt som den du spør om.

Her er feilene så langt:

-setevarmerne har sluttet å virke

-varmetrådene i frontruta virker bare på halve ruta

-batteriet eksploderte (noe som sikkert ikke har noe med bilen å gjøre)

- air condition fungerer ikke som den skal

Ellers er det en grei bil med grei plass.

Ikke noen kjempebra bil, men grei.

Hadde jeg kjøpt bil igjen hadde det blitt en toyota- de er nok mer driftssikre og generelt bedre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far hadde en Mondeo '01 som ble kjøpt under sterk skepsis. Den har i grunn vært en ganske ok affære, og erfaringsmessig har det vært overraskende lite feil på denne generasjonen Mondeo. Fader'n har ikke vært utsatt for noen av de feilene man generelt sett har plagdes før med på Mondeoene.

Allikevel tror jeg at jeg ville anbelaft en titt på Mazda 6 av samme årgang. Mye samme løsningene, bare gjerne litt bedre (og billigere?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes 170 000 var masse for en sånn årgang.. Hva er prisen?. Vi har også en 2001 modell, og den har bare gått 70 000 nå straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2001 modell stasjonsvogn som har passert 200 000. Er kjempe fornøyde. En nydelig bil å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...