Gå til innhold

Str 42 i sko


Gjest always

Anbefalte innlegg

Gjest always

Det er vel egentlig alt jeg trenger å si om det, men kan jo utdype det litt allikevel.

Jeg bruker størrelse 41-42 i sko (mest 42) og det sier seg vel selv at jeg ikke har mange par å velge mellom.

Skobutikker tar veldig sjeldent inn sko i str 42 og jeg blir ofte henvist til manneavdeling..

Det funker ikke like bra nå som det er sommer og jeg vil ha lette, feminine sko (ala ballerina osv..)

Har så lyst til at dette skal være siste sommeren jeg dabber rundt i tunge joggesko :/

Noen som har erfaring med å kjøpe sko over nettet?

Har et lite håp om at jeg kan finne damesko i min størrelse der..

Andre som kan dele av erfaringene sine?

P.s. Er veldig høy så skoene må være flate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kermit

Jeg mener å huske at Klingel har enkelte sko som går opp til størrelse 45. De retter seg vel imidlertid mer mot de litt eldre, men det kan jo være at du finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig alt jeg trenger å si om det, men kan jo utdype det litt allikevel.

Jeg bruker størrelse 41-42 i sko (mest 42) og det sier seg vel selv at jeg ikke har mange par å velge mellom.

Skobutikker tar veldig sjeldent inn sko i str 42 og jeg blir ofte henvist til manneavdeling..

Det funker ikke like bra nå som det er sommer og jeg vil ha lette, feminine sko (ala ballerina osv..)

Har så lyst til at dette skal være siste sommeren jeg dabber rundt i tunge joggesko :/

Noen som har erfaring med å kjøpe sko over nettet?

Har et lite håp om at jeg kan finne damesko i min størrelse der..

Andre som kan dele av erfaringene sine?

P.s. Er veldig høy så skoene må være flate.

Jeg har selv str 43 i sko, og ingen av skoene jeg finner her i landet som er i min str synes jeg er særlig pene å se til for å si de slik.

Å bestille sko over nett er sort sett veldig ok, finnes forskjellige nettsteder med like forskjellige prisklasser, og utvalget er ganske bra.

Allikevel vil jeg si at jeg foretrekker å handlet sko i utlandet fremfor over nett, men det er fordi jeg synes mange av skoene jeg finner i de virkelig store byene er penere gjevnt over enn det gjevne nivået på nettet(igjen: stor forskjell på so på nettet, selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har også 42/43 i sko og det er VELDIG vanskelig å finne fine sko.Må gå med joggesko som er til gutter,og om sommeren er det også joggesko eller flip flops som er åpne foran og bak så tærne kan stikke ut.Har funnet støvletter(endelig) i Klingel.Det er jo en "kjerringkatalog" ,men det er noen sko som er ganske nøytrale og går til alle aldre.Selv om det er litt dyrere.Hvis jeg ser etter 42 i vanlige skobutikker så ser jeg en liten hylle med noen mindre pene sko for de eldre.I Praha og tyskland har de mere utvalg,og i praha er det mye billigere og!Tror det også er en skobutikk på grønland i oslo for store føtter,men husker ikke hva den heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest always
Tror det også er en skobutikk på grønland i oslo for store føtter,men husker ikke hva den heter...

Var i Oslo i fjor sommer og håpet på å finne sko, men etter mye leting ble jeg henvendt til en skobutikk jeg hadde vært innom dagen før.

Der, i andre etasje, skulle det være sko i str 42 og oppover. Men det viste seg at det var en bitteliten vegg med sko som bestemor ville brukt :S

Ikke noe for ei jente som da var 19.. Jeg følte meg som et monster og det ga en dum nedtur på ferien..

Skal prøve nettet..

Noen som vet om det er lett å returnere varer man har kjøpt hvis dem ikke passer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skal prøve nettet..

Noen som vet om det er lett å returnere varer man har kjøpt hvis dem ikke passer??

Det går som oftest bra, men hvis du handler fra utlandet kan det fort koste mer enn det smaker å returnere noe på grunn av den høye portoen her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg bruker som regel størrelse 41, og har aldri problemer med å finne meg sko. Kanskje jeg ligger akkurat under den magiske grensen. Har dog ei venninne som er str. 43, vet at hun bruker mye guttesko.

Har forøvrig lagt merke til at sommerfottøy (type sandaler) er ofte mye større i størrelsen enn vanlige sko. Kjøpte sandaler her om dagen, og måtte ned i str. 39 for at de skulle passe. Fikk helt sjokk.

Innlegget mitt var kanskje ikke stappa med råd og tips akkurat, men føler med trådstarter som har det problemet. Selv er jeg 1.80 høy og sliter med å finne klær som er lange nok i armer og bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tror det også er en skobutikk på grønland i oslo for store føtter,men husker ikke hva den heter..."

Kan det være den like nedenfor Schous plass du mener? Tror den heter bare Store Sko :) Har ikke vært inne, men ser ut til at de har ganske stort utvalg der, også av typen ballerinasko og så videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

momajoja

det stemmer, den ser ganske bra ut, i forhold til alle kjærringsko.

Eurosko på stovner senter har egene hyller med 42!

Fine snitt, og nette unge sko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest always

Hei hei!

Det er en liten stund siden jeg postet innlegget mitt og siden da fikk jeg tips om en link til designer shoes, sko fra Amerika.

Har enda ikke bestilt noe derifra, men det er en masse målinger du kan gjøre så du får akkurat de skoene som passer deg.

Det er for folk med store størresler, breie føtter, lange føtter osv. :)

Sjekk ut da vel :)

Google på designer shoes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

På Gjøvik finnes det en butikk med store sko.

Synes det er rart at produsentene ikke begynner å produsere vanlige sko i størrelse 42 og 43. Det er ikke så uvanlige størrelser for jenter som det var for noen tiår siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krissi
Hei hei!

Det er en liten stund siden jeg postet innlegget mitt og siden da fikk jeg tips om en link til designer shoes, sko fra Amerika.

Har enda ikke bestilt noe derifra, men det er en masse målinger du kan gjøre så du får akkurat de skoene som passer deg.

Det er for folk med store størresler, breie føtter, lange føtter osv. :)

Sjekk ut da vel :)

Google på designer shoes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Krissi

Heisann! :-)Jeg er ei jente som bruker ca str 42-43 i sko. Og som flere andre i min situasjon er jeg fasinert over det dårlige utvalgte av sko i disse str... Siden det er såpass dårlig utvalg i norske skobutikker, er det jo positivt at det finnes muligheter for å bestille sko på nettet fra utlandet. Men et lite tips for dere som tenker å kjøpe sko på denne måten! Sko er en tollbelagt vare og derfor kan det bli en ganske dyr affære. Bestilte noen par sko gjennom www.skowolter.dk (De har ganske bra utvalg for jenter med større bein en gjennomsnittet), men det viste seg at jeg måtte returnere to av parene pga feil str. Så vidt jeg kan huske dekker skowolter returkostnadene, men så kom problemet med å få tilbakebetalt tollavgiften. Det lot seg gjøre, men er en ganske tidskrevende prosess. Så mitt råd er at du tenker deg om en ekstra gang, før du bestiller sko over internett fra land utenfor Norge.. Men det skal sies at jeg er veldig fornøyd med det skoparet jeg beholdt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...