Gulltopp Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Har solgt leiligheten og skal flytte til et nytt sted der både mannen min og jeg har fått jobb på et byggeprosjekt. Vi skal leie et kjempefint hus, som jobben betaler da vi er utstasjonert på grunn av jobb. Vi blir på stedet i 2,5 år (sånn omtrent). Vi har vært å kikket på huset og det er som sagt veldig fint, MEN (og det er et STORT MEN!!) fargene på rommene er så utrolig stygge. Gusjegrønt kjøkken og brun stue blant annet. Soverommene er malt i ulike gule nyanser og fersken. Vel, vi var å så på huset og kommenterte at vi gjerne vil male. Hun som eier huset samtykket dette og vi skulle få male alle rom hvite. Nå har hun trukket dette tilbake, da huset er så sensitivt for maling - hva nå det måtte bety... Vi er fristet til å ikke skrive under leiekontrakt og si at så lenge vi ikke får male så vil vi ikke leie. For oss har det veldig mye å si at vi bor i lyse lette rom, som passer med stilen vår ellers. Hvordan kan vi, på en fin måte si at vi ikke kommer til å trives dersom vi ikke får male og sette vårt preg på det som skal være vårt hjem i 2,5 år, da det rett og slett ikke ser ut sånn som det er nå? Vi vil veldig gjerne bo der, da huset er veldig fint, har fin beliggenhet osv, og vi har veldig liten tid på oss til å finne noe annet. Så hvordan kan vi overtale henne til å la oss male?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Aner ikke hvordan dere skal få overtalt utleier. Jeg har selv leid ut. Leietaker spurte om å få male. Jeg sa ok, men da måtte vedkommende betale malingen selv. H'n hadde leid med de fargene som var. Eneste begrensning var at jeg ikke ville ha knalle farger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå