meta2 Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jeg jobber på et privat sykehus. I helgen hadde jeg jobbehelg. Fredag ringer avd leder og sier at jeg må jobbe tidlig vakt på søndag. Jeg har bare senvakter, da jeg sliter med migrene. Får ikke sagt så masse, men hun sliter med å få folk til helgen. Skal da jobbe fra 7.30 til 14.30 sier hun på telefonen, siden jeg har en 7 timers vakt. Da 14.30 vakten kommer ser jeg at i boken står jeg oppført med en 7,5 vakt. Så da kommer det en til kl 14.30, men de skal ha raport til kl 15. Så da ble jeg alene i avdelingen til 15. Hva skal skjer med lønn? Kveldstillegg, forskyvningstillegg og den halve timer jeg jobbet ekstra? Avd lederen selv måtte ta ene senvakten. Så krise var det. __________________
Ugla Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Når jeg var på turnuskurs, lærte vi at man kunne (hadde lov til) å bytte om vakter to (?) ganger i løpet av en turnus, uten endring i lønn (du skal altså ikke trekkes for kveldstillegget). Men dette blir nok praktisert forskjellig fra sted til sted (selv liker jeg ikke engang tanken på å gjennomføre det). Forskyvningstillegg har jeg faktisk aldri hørt om...
Gjest Gjest_Sin_* Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Du ska ha tillegg for forskjøvet vakt og selvsagt lønn for den ekstra halvtimen du jobbet. Spiller ingen rolle at det var krise.
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Du får betalt for den vakten du gikk, altså alle 7,5 timene + helgetillegg, men ikke kveldstillegg. Du får ikke tillegg for forskøvet vakt, da må du bli forskøvet innen 24 t. (altså dersom lederen din hadde gitt deg beskjed lørdag formiddag om at du måtte jobbe tidlig søndag, i steden for å gi deg beskjed fredag)
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Jeg jobber på et privat sykehus. I helgen hadde jeg jobbehelg. Fredag ringer avd leder og sier at jeg må jobbe tidlig vakt på søndag. Jeg har bare senvakter, da jeg sliter med migrene. Får ikke sagt så masse, men hun sliter med å få folk til helgen. Skal da jobbe fra 7.30 til 14.30 sier hun på telefonen, siden jeg har en 7 timers vakt. Da 14.30 vakten kommer ser jeg at i boken står jeg oppført med en 7,5 vakt. Så da kommer det en til kl 14.30, men de skal ha raport til kl 15. Så da ble jeg alene i avdelingen til 15. Hva skal skjer med lønn? Kveldstillegg, forskyvningstillegg og den halve timer jeg jobbet ekstra? Avd lederen selv måtte ta ene senvakten. Så krise var det. __________________ Når begynner seinvakta di opprinnelig? Hvis den begynner kl. 14.30, får du ikke betalt for den halve timen fra 14.30 til kl. 15.00 to ganger, den er jo allerede innbakt i den faste lønna di. Så da skal du ha forskjøvet vakt fra kl. 7.30 til kl 14.30.
meta2 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2008 Når begynner seinvakta di opprinnelig? Hvis den begynner kl. 14.30, får du ikke betalt for den halve timen fra 14.30 til kl. 15.00 to ganger, den er jo allerede innbakt i den faste lønna di. Så da skal du ha forskjøvet vakt fra kl. 7.30 til kl 14.30. Vakten min skulle vært fra 15-22. Jeg ble forskjøvet da avd leieren ikke kunne komme før kl 15.
meta2 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 (endret) Du får betalt for den vakten du gikk, altså alle 7,5 timene + helgetillegg, men ikke kveldstillegg. Du får ikke tillegg for forskøvet vakt, da må du bli forskøvet innen 24 t. (altså dersom lederen din hadde gitt deg beskjed lørdag formiddag om at du måtte jobbe tidlig søndag, i steden for å gi deg beskjed fredag) Andre på jobben sa at jeg skulle ha tillegg for at vakten ble forskjøvet? Endret 16. juni 2008 av meta2
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Andre på jobben sa at jeg skulle ha tillegg for at vakten ble forskjøvet? Det er forskjell på forskjøvet vakt lang varsel og forskjøvet vakt kort varsel. Det er kun kort varsel man får tillegg for, og da må forskyvningen være innen 24 t.
meta2 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2008 Får sjekke opp i det når jeg kommer hjem fra ferie. Da er det lønningsdag. Så må jeg hente skattekortet mitt, da jeg begynner i en annen jobb og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå