Gjest Anomie Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Hei Noen her som jobber med demente på sykehjem? Jeg har ingen erfaring fra helsesektoren og kunne godt tenkt meg å få info om hvordan denne type jobb er og hva den innebærer. Jeg er student og vurderer dette som sommerjobb.
Gjest Gjest-A Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Hei Noen her som jobber med demente på sykehjem? Jeg har ingen erfaring fra helsesektoren og kunne godt tenkt meg å få info om hvordan denne type jobb er og hva den innebærer. Jeg er student og vurderer dette som sommerjobb. Jeg har jobbet som avdelingsassistent på sykehjem,(altså ikke pleieassisent), men med renhold,servering av mat osv.men fikk god kontakt med pasientene. Som pleieassistent jobber man mer pasientrettet,og deltar i personlig stell, hjelper til ved måltider,leggetid osv. Det kan være krevende å jobbe med demente,men også veldig givende å bidra til å gjøre hverdagen bedre for dem.Humøret kan være svingende.Av og til kan de være triste,sinte,eller redde uten noe åpenbar grunn.Da kan det være en utfordring å hjelpe,men det skal ofte ikke så mye til for å gjøre dem glade igjen,og det gir en god følelse. Totalt sett synes jeg det er en interessant og takknemmelig pasientgruppe å jobbe med,og det er overhodet ikke bare trist å jobbe på sykehjem,slik enkelte synes å tro.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har jobbet som avdelingsassistent på sykehjem,(altså ikke pleieassisent), men med renhold,servering av mat osv.men fikk god kontakt med pasientene. Som pleieassistent jobber man mer pasientrettet,og deltar i personlig stell, hjelper til ved måltider,leggetid osv. Og forskjellen i arbeidsoppgavene var???
meta2 Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Jeg jobber som pleiemedarbeider på et sykehus for dement. Min avd får de vanskligste pasienten, men det er helt utrolig å se forsjell fra en helg til neste helg jeg kommer på jobb. Får de rett medisin så fungere de fint etterpå. For 6 mnd siden ble det bestemt at sykepleierene skulle dele ut medisin. Var ikke alltid like lett å skulle styre det. Vi har bare 6 pasienter. Er med på alt, uten papirarbeid og medisinutdeling. Får gi medisin til pasienter dersom ikke sykepeieren klarer det. Trives med jobben, og har vært der siden 2000.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå