Gå til innhold

Rhodos


Gjest Gjest_Lise_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lise_*

Jeg har aldri reist til syden før, men har endelig fått råd til en tur.

Hvor mye penger bruker dere erfarne ca på en uke...det er meg og et barn på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Randoks_*

Jeg og min kjære var på Rhodos i mai. Vi var der i 14 dager og hadde leiebil i 10 av disse.. Jeg hadde med meg 5000 norske (i euro) og klarte meg utmerket med disse (jeg hadde ca 500 nok hjem igjen)! Da betalte jeg for halvparten av leiebilen. Maten byttet vi på å betale, men vi var på restaurant to ganger hver dag. Vi kjøpte stort sett det vi ville ha.

En middag på restaurant kostet oss ca 10 euro (altså ca 80kr) per person. Dette inkl. drikke. Prisnivået i Gamlebyen i Rhodos by ligger litt høyere og maten er ikke så god der! Det virker som at de kan ha de prisene og kvalitet på maten som de selv vil der. Vi var og en dag å spiste på et "torg" som ligger mellom restaurantene på havnen og bussstasjonen. Der tok de 3euro bare for bordet!!!!!!!! Vær obs på det! De lokker deg med at du får en smaksprøve og greier, men som sagt, når regningen kommer, kommer et tillegg for at du har fått sitte der for å spise!!!!!!!!!!!!

Anbefaler også hvis man skal kjøpe noen suvenirer å gå litt rundt å se før man kjøper på første og beste sted!! Jeg kjøpte et sjal som jeg hadde sett på en stund. Jeg betalte 3.5 euro, men så det samme til 12 euro!!!!!!!!! Man sparer mye på å se seg litt om, selv om man ikke skal bruke ferien til å gå å sammenligne priser..

Jeg vil og anbefale å leie en bil! Da får man sett VELDIG mye fint! Og man kan finne små, fine badestrender der man kan være helt aleine!!! =) Leiebil er også noe som varierer MYE i pris! Gå innom et par utleiefirmaer før du bestemmer deg! Vi fikk bil for 20 euros per dag, men så på hotellet at det kostet 65!!!!!

Så, bruk litt tid på å se før du bestemmer deg, så sparer du MASSE penger!!! Og ha en super tur!!!!!! Rhodos er toppers!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vi skal til Rhodos og vil gjerne ha tips til hva vi bør se og gjøre.

Tips til severdigheter? Strender, restauranter o.l... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du googler Rhodos får du opp mange reisetips!

Jeg vil anbefale Rhodos by (gamlebyen) og Lindos (den hvite byen) Begge stedene fortjener minst en dag av ferien! :jepp: Spesiellt Gamlebyen! De gangene jeg har vært på Rhodos har vi vært i gamlebyen nesten hver kveld. Synes det er så koselig der! Men prisnivået er en del høyere enn i de andre byene (og utenfor bymuren til gamlebyen)

Det er meg som har skrevet innlegget som Randoks, les tipsene jeg skrev der!! ;)

Vi hadde jo leiebil, så vi kjørte rundt på forskjellige strender. Den absolutt fineste stranden vi var på var en veldig liten strand ca 5-10 min sør for Lindos. Vi fulgte veien nedover også så vi den fra veien (vanselig å forklare, for vi fant ingen navn på den) Stranden der med Lindos var veldig fin (men kan sikker bli litt overbefolket i høysesongen) Vi var der i mai, da var det ikke så gale.

De fineste strendene finner du på kysten fra Rhodos by og nedover mot Lindos og litt videre nedover.

Av severdigheter vik jeg IKKE anbefale:

Epta Piges 7 springs. Vi var der og leitet etter de 7 springene..det viste deg at det var en liten bekk som vi hadde gått over. Veldigskuffende (Reiseguidene anbefalte oss å reise der )

Og helt sør på øyen er en liten øy som du kan gå tørrskodd over til når det er fjære sjø. Den øyen som jeg trodde var en liten nusselig fin øy så ut som et litt stort fjell, og slettens ingen øy. Det er visst veldig bra å surfe der. Det eneste interessante der var at noen tullinger hadde kjørt ut på stranden, der satt de fast og vannet begynte å stige. Litt spenning, men det var alt.

Maten de har på resturanten på faleraki (den store med parkeringen har veldig god mat.

Dette var kanskje litt rotete forklart :sjenert: Spør hvis du lurer på noe mer..

Rhodos er en kjempefin øy!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Anne_*

Her er noen tips å ta med seg for Rhodos-turen:

Restauranter:

Romeo i gamlebyen

Red

Victoria (eies av de samme som har Red)

Wonder

Tharne, utendørscafe rett utenfor gamlebyen.

Dere må besøke Lindos, helt nydelig!!

Tsambikistranden - den beste sandstranda på vestsiden av øya.

Besøk også den lille landsbyen Koskinou, som ligger sørøst for Rhodos by. Her er det som om tiden hadde stått stille, og man får virkelig en følelse av det autentiske, uberørte Hellas. Trange små gågater mellom gamle sjarmerende bygninger, og en behagelig rolig atmosfære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ber vel ts om lommepenge tips da..... Ikke om tips til utflukter og restauranter..? men det går kanskje hånd i hånd, for det er vel disse tingene man bruker penger på?

Lei bil en dag. Kjør rundt øya. Det gjorde vi. Fin dagstur og lett å finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ber vel ts om lommepenge tips da..... Ikke om tips til utflukter og restauranter..? men det går kanskje hånd i hånd, for det er vel disse tingene man bruker penger på?

Lei bil en dag. Kjør rundt øya. Det gjorde vi. Fin dagstur og lett å finne frem.

..men jeg ba om reisetips m.m...;)

Syntes ikke det var vits å starte en ny tråd på det. Regner med at trådstarter tilgir...;)

Kom gjerne med mere!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ber vel ts om lommepenge tips da..... Ikke om tips til utflukter og restauranter..? men det går kanskje hånd i hånd, for det er vel disse tingene man bruker penger på?

Lei bil en dag. Kjør rundt øya. Det gjorde vi. Fin dagstur og lett å finne frem.

Ts startet tråden i juni 2008. Så å svare på Thomasine sitt spm. er vel langt mer aktuelt ;)

Uansett så er de tlitt billigere i Hellas enn i Norge, maten er gjerne mye billigere. Og så kommer det an på hvor mye en vil se/oppleve/feste/drikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...